محبوبترینها
سررسید تبلیغاتی 1404 چگونه میتواند برندینگ کسبوکارتان را تقویت کند؟
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1852296861
گفتوگویی با رویا تیموریان به بهانه اکران عمومی فیلم سینمایی برف! +عکس
واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی:
گفتوگویی با رویا تیموریان به بهانه اکران عمومی فیلم سینمایی برف! +عکس رویا تیموریان خیلی اهل گفتوگو و حاشیه نیست. تا به امروز نقشهای متفاوتی را به نامش در سینما، تئاتر و تلویزیون ثبت کرده است. از «پستچی سهبار در نمیزند»، «کافه ستاره»، «زندان زنان» , «قارچ سمی» گرفته تا تجربههای تلویزیونی مثل «شب دهم»، «مدار صفر درجه»، «شمسالعماره» و...
رویا تیموریان مدتهاست کمکاری را ترجیح میدهد، آن هم به دلایل متعددی که یکی از آنها، نبود فیلمنامههای خوب است. اما او سال گذشته یکی از دشوارترین نقشهایی که هر بازیگری میتواند تجربه کند را در فیلم «شیفتگی» به تصویر کشید و حضورش در نقش زنی که در تمام مدت باید زنانگیاش را فراموش میکرد و در قامت یک مرد نقشآفرینی میکرد را تجربه کرد، که متاسفانه بازی رویا تیموریان در این فیلم آنطور که شایسته بود دیده نشد. او اینروزها فیلم «برف» به کارگردانی مهدی رحمانی را در اکران سینماها دارد. فیلمی که تیموریان نقش مادر خانواده را ایفا کرده است. او یکی از داوران شانزدهمین جشن خانه سینما نیز هست و روزهای شلوغی را پشت سر میگذارد. در یکی از همین روزها به بهانه نمایش فیلم «برف» با او همکلام شدیم.
شخصیت مادر فیلم «برف» در نگاه اول نزدیکی زیادی با نقش مادری که در «سنتوری» ایفا کردید دارد، اما با تفاوتهایی در شخصیتپردازی. برای آغاز گفتوگو، از چگونگی همکاری با مهدی رحمانی و از ویژگیهای نقش بگویید. رویا تیموریان: قبل از شروع فیلمبرداری، جلساتی با آقای رحمانی داشتم و سناریو را خواندم. قصه را دوست داشتم، برای اینکه فکر میکنم بهشدت خانوادهها با قصه همذاتپنداری میکنند. این فیلم 24ساعت از مشکلات خانوادههایی که اینروزها در اطرافمان زندگی میکنند را روایت میکند. به نظرم قصه محکمی داشت و ارتباط شخصیتها در این قصه کاملا منطقی بود. البته کارهای قبلی آقای رحمانی را هم دیدم و به نظر من، یکی از جوانهایی است که آینده خوبی در سینما خواهد داشت. از این تجربه لذت بردم، خصوصا اینکه مهدی رحمانی، تیم بسیار جوان، باتجربه و باسوادی را جمع کرده بود. نکتهای که در کارگردانی مهدی رحمانی بهعنوان یک کارگردان جوان برایم جالب بود، تسلط او بر کارش بود. من هم بهعنوان بازیگر پیشنهادهایی را برای پرداخت بهتر نقش میدادم که یا مورد موافقت قرار میگرفت یا خیر. چون همیشه معتقدم کارگردان به معنی اخص کلمه، خودش کلیت فیلم را میبیند و چون من به رحمانی اعتماد کردم همهچیز با گفتوگو پیش رفت. بههرحال فکر میکنم فیلم «برف» یک مجموعه است که اگر هرکدام از عوامل فیلم (فیلمبردار، بازیگر و...) نقص کوچکی در کارش پیش میآمد، به همه لطمه میخورد. من فیلم «برف» را بهشدت کار دستهجمعی میدانم که همه با علاقه کارشان را انجام دادند. دلیل همکاری با آقای رحمانی پیشنهاد و حضور خودشان بود که به نظرم مستعد و باانگیزه است.در صحبتهایتان به این نکته اشاره کردید که معمولا طی گفتوگو با کارگردان به فرم ایدهالی از نقش میرسید. چه ایدههایی برای پرداخت بهتر شخصیت، میان شما و آقای رحمانی ردوبدل شد؟ رویا تیموریان: قبل از پاسخدادن به این پرسش میخواهم به این نکته اشاره کنم که بهدلیل شرایط ویژهای که بانوان در سینمای ایران دارند، محدودیت در نوشتن نقشهای متفاوت و پدیدآمدن یک نقش که من را وادار به بازی کند، سخت است. ممکن است چند نقش مادر، بازی کنم ولی قطعا نقشهای مادرم باید با هم متفاوت باشد. من ابتدا این تفاوت را در سناریو پیدا میکنم و بعد طی گفتوگو با کارگردان، تجربیات و استفاده از راز و رمزی که هر بازیگری برای خودش دارد. در فیلم «سنتوری» همانطور که شما هم به آن اشاره کردید، مادر بودم. آن نقش برایم ویژگیهایی داشت و افتخار بزرگی بود که در کار استاد مهرجویی بازی کردم و بعد میرسیم به این مادر، که در فیلم «برف» دیدید یا مادرهای دیگری که تا پیش از این بازی کردم یا در آینده بازی خواهم کرد. من سعی میکنم، شخصیت مادر، عاشق، یا زن شکستخوردهای که برای بازی به من پیشنهاد میشود، ابتدا تفاوتش را از جنس قصه پیدا کنم و بعد جنس کارگردانی که قرار است با او همکاری داشته باشم. ترجیحا کارهای قبلی کارگردان را میبینم یا با گفتوگو به ذهنیتش نزدیک میشوم که اساسا چه جنسی از بازی را تمایل دارد در کارش ببیند؟یکی از نقاط قوت بازی شما در این فیلم، ریتمی است که در بازی حس میشود، مقصودم تنشی است که در مادر از ابتدا میبینیم و تا پایان قصه وجود دارد... رویا تیموریان: بله. در فیلم «برف» نهایت تلاشم را کردم تا همه چیز خوب پیش برود. برای من هم، این مهم بود که از شروع این تنش در مادر وجود داشته باشد و این تنش رفتهرفته به اوج خودش میرسد، تا زمانی که خواستگاری انجام میشود. از طرفی من اصلا معتقد نیستم که این فیلم پایان باز دارد. چیزی که اینروزها مد شده و برخی هم مخالف این پایان باز هستند. به نظر من، اصلا پایان این فیلم باز نیست. اتفاقا فیلم مرحلهای دارد که حوادثی اتفاق میافتد و ما معلول را میبینیم تا فردا صبح که در واقع "امید" با بازی محمدرضا غفاری که سرباز است و راوی قصه ماست در صحنههای آخر فیلم، با دیالوگهایی که اشاره به مضمون فیلم دارد و میگوید: «هیچ چیزی زیر برف باقی نمیمونه، برفا آب میشن و حقیقت روشن میشه.» فکر میکنم که شاید در سالیان اخیر بهدلیل اینکه آنقدر فیلمهای سبک و رقیق دیدیم، البته با تمام احترامی که برای همه همکارانم قایل هستم، اما فکر میکنم، شاید تماشاچی ما دقت نظرش را از دست داده است. شاید جو جامعه ما طوری است که به جای اینکه بیشتر گوش کنیم و نگاه کنیم و ببینیم با شخصیتها چقدر نزدیکی داریم، با نگاهی سطحی از آنها دور میشویم. این نقص در سازندگان فیلمها هم دیده میشود. آنها هم بهدلیل مشکلات فراوان اقتصادی، ممیزی، اکران و... شاید به اتفاقی که تماشاچیان ما دچار شدهاند گرفتار هستند. در واقع فکر میکنم سینمای ما که طی سالهای اخیر مدام از طریق سیاستگذاریهای متفاوت به آن حمله شده است لطماتی را به مخاطب هم وارد کرده است.
شما معمولا از کارکردن با کارگردانهای جوان استقبال میکنید، که شاید برای برخی از بازیگران با تجربه یک ریسک محسوب شود. کارکردن با یک کارگردان جوان برای شما چه ویژگیای دارد؟ رویا تیموریان: همینطور است کارکردن با آنها یک ریسک محسوب میشود. اما من به یک بخش دیگر بیشتر بها میدهم و آن این است که، سینمایی که هرروز ضعیفتر میشود و با شرایط اقتصادی نامناسبی که کشور به آن دچار است، قطعا اولین حمله به مسایل فرهنگی است. از طرفی میدانیم اقتصاد سینما، بسیار بد است و یکی از راههایی که میتوانیم به سینما کمک کنیم، کمک به سینماگران جوان و تازهنفس است که زودتر بتوانند وارد جریان حرفهای کار شوند. سینمای ما به جوانهای باانگیزه، مستعد، با خرد و دانش نیاز دارد. من کمک به جوانها را یکی از راههای کمک به سینما میدانم. قطعا برای من هم ریسک محسوب میشود. اما از میان پیشنهادهایی که برای بازی از کارگردانهای جوان دارم سعی میکنم انتخاب درستی داشته باشم و با کارگردانهایی کار کنم که حس میکنم سینما را چه غریزی و چه تخصصی میشناسند و سناریوهای خوبی دارند. از طرفی سعی میکنم تجربیاتم را در اختیارشان بگذارم و با گفتوگو به نتیجه خوبی برسیم. از سوی دیگر من از تجربههای جدید استقبال میکنم. یکی از علتهای کمکاریام هم همین است. دوست دارم ویژگیهای نقشی را که بازی میکنم پیدا کنم. ممکن است در وهله اول این ویژگی در متن دیده نشود، اما این امکان را در متن میبینم که با کمی ریزهکاری میتوان نقش را پروراند و متفاوتتر بازی کرد. ممکن بود نقش مادر «برف» خیلی سادهتر از این اتفاق میافتاد. اما من انرژی زیادی برای جزییات نقش گذاشتم و امیدوارم مخاطبانش هم از حاصل کار راضی باشند.سال گذشته در فیلم «شیفتگی» هم ایفای نقش کردید، که باز هم تجربه کارگردان جوان و تازهکاری بود. نقش بسیار سختی که متاسفانه خیلی دیده نشد و مشخص نیست که به اکران عمومی خواهد رسید یا خیر؟ کمی درباره این فیلم هم صحبت میکنید؟ رویا تیموریان: بله. نقشم در «شیفتگی» فوقالعاده سخت بود و برای من تجربه بزرگی بود. من فقط سعی میکنم شرایط را درک کنم. من بهدنبال جایزه نیستم و اساسا دغدغهام نیست. دغدغه من بیشتر این بود که «شیفتگی» خوب دیده شود و دربارهاش گفتوگو، نقد و صحبت ببینم و بشنوم. من هم از تشویقشدن لذت میبرم اما دغدغه من صرفا گرفتن جایزه نیست، چراکه جهان بازیگری را وسیعتر از آن میبینم. اما بیشتر برایم گفتوگو، نقد، صحبتها و نظریات متخصصان اهمیت دارد. برخی از دوستان و همکارانم به من لطف داشتند و بعد از نخستین نمایش «شیفتگی» در جشنواره، شبانه با من تماس گرفتند و من را مورد تفقدشان قرار دادند و این اتفاقات برایم ارزشمند است. هرچند در گفتوگوهای خصوصیتر خیلی از دوستان، صاحبنظران و گاه منتقدان کارهایم را تحسین میکنند اما هیچ وقت در بستر رسانهای قرار نمیگیرد! که این موضوع برایم همیشه جای پرسش دارد. مثلا فیلم «شیفتگی» از این جهت خوب دیده نشد و دلایل متعددی دارد که جای بازکردن این بحث نیست. در این سالها تلاش کردم و میکنم که خطاهایم کمتر باشد و با کارم حرف میزنم. بازیگری بخش مهمی در زندگی من است و در تمام این سالها هیچ وقت بهدنبال ستارهشدن نبودم. فقط میخواهم به معنی واقعی کلمه بازیگر باشم. این حرفه آنقدر برایم ارزشمند است که هرگز بهدنبال سروصدا و حاشیه نیستم. من همه جوانی و زندگیام را برای کارم گذاشتم و قطعا از آن لذت بردم و میبرم.
مدتی است در تلویزیون کم کار شدهاید. دلیل خاصی دارد؟ رویا تیموریان: من اهل تفکیککردن مدیومهای مختلف نیستم. برای من کار خوب اولویت دارد و مدیوماش برایم اهمیت چندانی ندارد. البته تئاتر برای من جایی است که در آن آموختم و برای من مثل یک محل مقدس است و تلاش میکنم که هر سال یک کار تئاتری انجام بدهم. اساسا ترجیح میدهم گزیدهکار باشم. متاسفانه باید به این نکته هم اشاره کنم که مدتهاست سناریوهای ضعیفی به دستم میرسد که در میان آنها خیلی سخت میتوان کاری را انتخاب کرد که استانداردهای لازم را داشته باشد. من گهگاه سناریوهایی میخوانم که گاه بغضم میگیرد و فکر میکنم چه اتفاقی افتاده؟ نباید فقط به چند کار و اتفاق خوب در سینما یا تلویزیون بسنده کنیم. ما به دنبال قاعدهایم، قاعده باید صحیح باشد. متاسفانه روز به روز وضعیت فیلمنامههای ما ضعیفتر میشود و به سبب آن کارهای ضعیفی هم تولید میشود که امیدوارم هر چه زودتر این شرایط سر و سامان پیدا کند.حرف ناگفتهای درباره «برف» مانده است؟ رویا تیموریان: فکر میکنم با اینکه این فیلم در ماه رمضان اکران شده و نمایش آن همزمان با چند فیلم از جمله فیلم همکار عزیزم آقای عطاران است که اتفاقا میشنوم که فیلم «فرش قرمز» فروش خوبی هم دارد و این اتفاق بسیار خوبی است. چون اگر فیلمی خوب میفروشد، برای همه ما خوب است یا وقتی صف تئاتری طولانی است برای همه ما قوت قلب بزرگی است. در کنار چنین فیلمی و با توجه به اینکه در ماه رمضان شرایط اکران ویژه بود، استقبال مردم از فیلم «برف» را به فال نیک میگیرم. امیدوارم همانطور که باید به مخاطب خود احترام بگذاریم بتوانیم حاصل کارهایمان را با کیفیتی بالاتر، درخشانتر و شکیلتر ارایه کنیم.سینمانگار مطالب مرتبط:عکس : رویا تیموریان ، همسر و دخترشرویا تیموریان با موهایی تراشیده و در لباس مردانه + تصاویررويا تيموريان در تدارک مراسم خواستگاري دخترش
پنجشنبه 30 مرداد 1393
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 172]
صفحات پیشنهادی
فیلم سینمایی رد کارپت در سینما هنر یاسوج اکران می شود
فیلم سینمایی رد کارپت در سینما هنر یاسوج اکران می شود یاسوج - ایرنا - مسوول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت همزمان با سراسر کشور فیلم سینمایی رد کارپت به کارگردانی رضا عطاران در ساعات 18 20 و 22 شب در سینما هنر یاسوج اکران می شود مجید بایگااکران فیلم سینمایی شهر موشها با حمایت بانک گردشگری
اکران فیلم سینمایی شهر موشها با حمایت بانک گردشگری فیلم سینمایی شهر موشها با حمایت بانک گردشگری و سرمایهگذاری گروه مالی گردشگری از چهارشنبه 29 مردادماه در سینماهای کشور روی پرده خواهد رفت به این مطلب امتیاز دهید به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز به نقل از روابطوزیر ارشاد: کنسرت هایمان را باید در بهترین سالن های اروپا برگزار کنیم /فیلم های سینمایی باید اکران جهانی شوند
وزیر ارشاد کنسرت هایمان را باید در بهترین سالن های اروپا برگزار کنیم فیلم های سینمایی باید اکران جهانی شوند وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه چرا کنسرت هایمان نباید در بهترین سالن های اروپا اجرا شود و یا از سوی دیگر چرا فیلم های سینمای ایران نباید اکران جهانی داشته بااکران فیلم سینمایی شهر موشها
عکس لیلا قدرت الهی فرد اکران فیلم سینمایی شهر موشها مراسم افتتاحیه اکران فیلم سینمایی شهر موشها چهارشبه شب در برج میلاد تهران برگزار شد ۱۳۹۳ ۵ ۳۰ - ۱۲ ۱۹تماشاگر چطور از اکران این فیلمها مطلع شود؟ / پرسش یک کارگردان از مسئولان سینمایی
تماشاگر چطور از اکران این فیلمها مطلع شود پرسش یک کارگردان از مسئولان سینمایی فرهنگ > سینما - کارگردان فیلم سینمایی چیزهایی هست که نمیدانی معتقد است نبود تبلیغات برای برخی از فیلمهای سینمایی موجب میشود اصلا تماشاگران در جریان اکران عمومی آنها قرار نگیرند باکران جهانی فیلم های سینمایی توانایی هایمان را به دنیا ثابت می کند
فرهنگ و هنر سینمای ایران وزیر ارشاد مطرح کرد اکران جهانی فیلم های سینمایی توانایی هایمان را به دنیا ثابت می کند وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه چرا کنسرت هایمان نباید در بهترین سالن های اروپا اجرا شود و یا از سوی دیگر چرا فیلم های سینمای ایران نباید اکران جهانی داشاکران خصوصی فیلم سینمایی «شبیه شیدایی» در خانه هنرمندان
اکران خصوصی فیلم سینمایی شبیه شیدایی در خانه هنرمنداناکران خصوصی فیلم شبیه شیدایی به کارگردانی ناصر پویش فردا یکشنبه 26 مرداد ماه ساعت 18 در خانه هنرمندان برگزار میشود به گزارش خبرگزاری فارس این مراسم با حضور سینماگران و اهالی رسانه برگزار می شود هنرمندان و عوامل فیلم شبیه شفیلم اکران نشده کمال تبریزی به شبکه نمایش خانگی میآید
فیلم اکران نشده کمال تبریزی به شبکه نمایش خانگی میآید فرهنگ > سینما - فیلم سینمایی دونده زمین به کارگردانی کمال تبریزی که در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمده بود برای ورود به شبکه نمایش خانگی مجوز گرفت به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در جلسات روزهای پنفیلم سینمایی رولر کاستر
فیلم سینمایی رولر کاستربه کارگردانی جیمز گُلدستون با بازی جرج سیگال ریجارد ویدمارک تیموتی باتمز محصول 1977 آمریکا می باشد خلاصه داستان هاری کالدر سیگال بازرس پلیس به وسیله یک نوار صوتی مطلع می شود که در پارک مرکزی و شهربازی یک خرابکار بمب کار گذاشته است خرابکار مرد جوخانه دار شدن رویا نیست + فیلم
این روزها مسکن و خانه دار شدن به بزرگترین معضل بخش اعظم جامعه در شهرهای بزرگ از جمله در کشور ما تبدیل شده است این فیلم را ببینید به گزارش جام جم آنلاین شاید بیننده تصور کند که این شکل زندگی دشوار است در حالی که با تغییراتی اندک در روش و نوع زندگی قطعا نه تنها می توان به آن عاددر سیصد و چهل و سومین نشست باشگاه فیلم تهران فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» اکران و نقد میشود
در سیصد و چهل و سومین نشست باشگاه فیلم تهرانفیلم آذر شهدخت پرویز و دیگران اکران و نقد میشودفیلم سینمایی آذر شهدخت پرویز و دیگران در سیصد و چهل و سومین نشست باشگاه فیلم تهران اکران و نقد میشود به گزارش خبرگزاری فارس این فیلم نوعی کمدی کلاسیک با مضمون اجتماعی و سرشار از نمادو خبر از سازمان سینمایی 2فیلم پروانه ساخت ویدئویی و 5 پروانه نمایش خانگی
دو خبر از سازمان سینمایی2فیلم پروانه ساخت ویدئویی و 5 پروانه نمایش خانگیسازمان سینمایی برای 2 فیلم پروانه ساخت ویدئویی و برای 5 عنوان فیلم پروانه نمایش خانگی صادر کرد به گزارش خبرگزاری فارس در جلسه 19 مرداد شورای پروانه نمایش خانگی که با حضور اکثریت اعضاء برگزار شد فیلم های پدر جستجوی قاتل / فیلم سینمایی / کامل
فیلم در جستجوی قاتل با نام اصلی Avenger با کارگردانی رابرت مارکوویتز محصول سال 2006 است سام الیوت و تیموتی هوتون بازیگران اصلی این فیلم مهیج هستند که داستان آن از رمان فردریک فورسایت با همین نام اقتباس شده است منبع شبکه نمایش دانلود لینک را کپی کنید دانلود1 روز قبل###12##12تصویر شراره رخام در فیلم سینمایی «صفر»
تصویر شراره رخام در فیلم سینمایی صفر فرهنگ > سینما - شراره رخام مقابل دوربین فیلم سینمایی صفر به کارگردانی مسعود یزدانیفر رفت به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین تاکنون نیمی از فیلمبرداری فیلم سینمایی«صفر» انجام شده و رخام در کنار بازیگرانی چون پولاد کیمیایاعلام آمادگی ۲۱۳ پایگاه سازمان بسیج طلاب و روحانیون برای اکران فیلمهای جشنواره مقاومت
اعلام آمادگی ۲۱۳ پایگاه سازمان بسیج طلاب و روحانیون برای اکران فیلمهای جشنواره مقاومت خبرگزاری پانا تاکنون ۲۱۳ پایگاه سازمان بسیج طلاب و روحانیون برای اکران فیلمهای سیزدهمین جشنواره مقاومت اعلام آمادگی کردهاند ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۲ مرداد ساعت 14 31 به گزارش سرویس فرهنگی پانا اموانگیزه عدالت / فیلم سینمایی / کامل
فیلم سینمایی انگیزه عدالت Just Cause کارگردان آرن گلیمچر بازیگران شون کانری لارنس فیشبرن کیت کاپشاو و سال تولید 1995 کشور سازنده ایالات متحده آمریکا منبع شبکه نمایش دانلود لینک را کپی کنید دانلود2 دقیقه قبلخواننده ای که دو فیلم در نوبت اکران دارد
جام جم نوا قرار بود سالها پیش حضور روی پرده نقرهای را تجربه کند حتی شایعاتی هم مطرح شد که قرار است در فیلم فریدون جیرانی بازی کند با مرتضی شایسته قراردادی بست تا هم آلبوم تولید کند و هم فیلم بازی کند اما حمید عسگری مسیری را که شادمهر طی کرده بود نپیمود تا امروز او مقابل دو-
سرگرمی
پربازدیدترینها