تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسيار عزيزى كه، نادانى اش او را خوار ساخت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819872180




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاری مسابقات ژیمناستیک دانش آموزان کشور در تبریز/ رشد بالای رشته ژیمناستیک در مدارس


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > آذربایجان شرقی در حاشیه مسابقات ورزشی دانش آموزان دختر کشور مطرح شد:
برگزاری مسابقات ژیمناستیک دانش آموزان کشور در تبریز/ رشد بالای رشته ژیمناستیک در مدارس
تبریز- خبرگزاری مهر: نائب رئیس انجمن ژیمناستیک بانوان مدارس کشور از برگزاری مسابقات ژیمناستیک دانش آموزان کشور در تبریز خبر داد و گفت: میزان استقبال از این ورزش پایه در مدارس رشد بالایی داشته است.



به گزارش خبرنگار مهر، وحیده فرج زاده ظهر دوشنبه در حاشیه برگزاری مسابقات ورزشی دانش آموزان دختر سراسر کشور در رشته ژیمناستیک اظهار داشت: رشته ی ژیمناستیک چند سالی است که مورد استقبال مردم قرار گرفته و تعداد ورزش کاران پسران و به خصوص دختران در این رشته زیاد شده است که با توجه به تاثیر این رشته در سلامتی افراد، باید به این روند خوشبین باشیم. نائب رئیس انجمن ژیمناستیک بانوان مدارس کشور ادامه داد: ورزش در سلامتی افراد نقش اساسی دارد و می تواند شادابی و طراوت را در افراد جامعه به وجود بیاورد که اگر ورزش از رده های سنی کمتر شروع شود در آینده افراد، سالم تری خواهیم داشت. فرج زاده با اشاره به میزبانی تبریز از این سری مسابقات گفت: این رقابت ها باحضور هشت مقطع کلاسی در بین دانش آموزان دختر و پسر ابتدایی و دوره ی اول متوسطه در حال برگزاری بوده و داوری این رقابت ها را داوران بین المللی عهده دار هستند تا از هرگونه اشتباه و مشکلی در جریان داوری مبرا باشیم.

وی افزود: با توجه به این که رشته ی ژیمناستیک یک رشته ی مادر و پایه است باید به این رشته اهمیت بسیاری بدهیم و آموزش و پرورش هم باید در این زمینه زیر بنایی کار کند تا رشته ی خوبی مثل ژیمناستیک پیشرفت کند. فرج زاده با اشاره به سابقه اجرایی این دوره از مسابقات گفت: دوسال است که رقابت های ژیمناستیک پایه ی و زیر بنای برگزار می شود و این رقابت ها زیر نظر قوانین FIG  در حال برگزاری است که امیدوار هستیم در برگزاری این رقابت ها موفق باشیم. وی ادامه داد: با توجه به این که رشته ی ژیمناستیک یک رشته ی مادر و پایه است باید به این رشته اهمیت بسیاری بدهیم تا بتوانیم ورزشکاران را به عرصه های جهانی معرفی کنیم و مدال آوری در این رشته پایه افزایش یابد. استفاده از داوران بین المللی در جریان مسابقات ژیمناستیک دختران مدارس ناظر کل بیست و پنجمین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان دختر در رشته ژیمناستیک نیز در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: 175 دانش آموز دختر دوره ابتدایی و متوسطه اول در این دوره از رقابت ها شرکت دارند که با احتساب عوامل اجرایی، مربیان، سرپرستان و داوران در مجموع 279 نفر میهمان استان آذربایجان شرقی دراین دوره از مسابقات دختران هستند. مژگان بیات ادامه داد: در این دوره سعی شده است از داوران بسیار مجرب و توانمند برای برگزاری مسابقات استفاده شود تا نهایت دقت در انتخاب برترین ورزشکاران دختررا داشته باشند. وی تصریح کرد: امید می رود در سال های آتی تعداد ورزشکاران بیشتری در مدارس با توجه به برنامه درس طرح ژیمناست که از سوی وزارت متبوع برای دانش آموزان پایه دوم ابتدایی لازم الاجرا شده، به این رشته ورزشی جذب شوند.

بیات با اشاره به استان هایی که در این مسابقات صاحب امید برای کسب مدال هستند، گفت: استان های تهران، البرز، شهرستان های تهران و آذربایجان شرقی نسبت به سایر استان ها رقابت تنگاتنگی برای کسب سکوهای برتر با یکدیگر دارند. وی در خصوص دعوت نفرات برتر  به تیم ملی بانوان گفت: کمیته استعداد یابی در این مسابقات حضور دارند و نفرات برتر برای حضور در رقابت های بین المللی که به میزبانی کشورهای مسلمان برگزار خواهد شد، دعوت خواهند شد. شرکت 700 نفر از دانش آموزان ژیمناستیک کار کشور در تبریز معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این گفتگو اظهار داشت: سی و یکمین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان پسر و بیست و پنجمین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان دختر سراسر کشور در رشته ژیمناستیک در تبریز آغاز به کار کرده است. رسول صادقی ادامه داد: در این مسابقات 700 نفر از دانش آموزان دختر و پسر حضور یافته و با یکدیگر به رقابت می پردازند.

وی با بیان اینکه ورزش و تربیت بدنی حیات دانش آموزان است، افزود: اگر می خواهیم در آینده جامعه ای با نونهالان و نوجوانان سالم و با نشاط و شاداب داشته باشیم باید به ورزش مدارس توجه کنیم. صادقی ادامه داد: توسعه زیر ساخت های ورزش در مدارس باعث می شود تحرک و فعالیت فیزیکی دانش آموزان ارتقا یافته و افزایش فعالیت بدنی می تواند فقر حرکتی و آسیب های جسمانی و اجتماعی دانش آموزان را کاهش دهد. وی از ورزش به عنوان عامل پویایی و نشاط دانش آموزان یاد کرد و ابراز امیدواری کرد روز به روز این عامل در مدارس گسترش یابد.
 


۱۳۹۳/۵/۲۷ - ۱۵:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 580]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن