تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803781172




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جهانبازي: در بخش بين‌الملل ضعف مديريت داشتيم


واضح آرشیو وب فارسی:ورزش سه: جهانبازي: در بخش بين‌الملل ضعف مديريت داشتيم
داور بين‌المللي سابق فوتبال ايران معتقد است که وضعيت نه چدان خوب داوري ايران در حوزه بين‌المللي حاصل ضعف مديريت در سال‌هاي گذشته بوده است.

یدالله جهانبازی درباره اوضاع نابسامان داوری ایران در ابعاد بین‌المللی، اظهار کرد: امروز فقط یک داور بین‌المللی داریم در حالی که سال‌های قبل از ایران هفت داور بین‌المللی داشتیم که شش تای آنها الیت بودند. فقط ایران بود که هفت داور بین‌المللی داشت.
به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: ضعف مدیریت باعث شد که امروز فقط یک داور بین‌المللی داشته باشیم. همچنین کشمکش دپارتمان و کمیته‌ داوران هم بی‌تاثیر نبود. البته این مسائل گذشته است. پس از خروج نام چند داور از فهرست بین‌المللی، چند جوان را معرفی کردند که متاسفانه دو نفرشان نتوانستند تایید نتیجه‌ را بگیرند و فقط بنیادی‌فر توانسته تا مرحله آخر پیش برود. اگر شهریور در کلاس الیت موفق شود به فهرست اضافه می‌شود، ولی این کار هم طول می‌کشد.
جهانبازی که سه سال قبل به همراه سعید بخشی‌زاده در اقدامی عجیب از فهرست داوران بین‌المللی ایران خارج شدند، در این‌باره گفت: من هفت سال دیگر وقت داشتم اما متاسفانه مرا از فهرست خارج کردند. بخشی زاده پس از آن مصدوم شد، ولی خدا را شکر من هنوز سالم هستم و داوری می‌کنم.
وی ادامه داد: امروز چند داور جوان از جمله زاهدی فر، دکتر حیدری و بیژن حیدری داریم که می‌توانند الیت شوند و باید قدر خود را بدانند. آنها باید در بازی‌ها خوب قضاوت کنند و ضمن مطالعه بیشتر قوانین، زبان انگلیسی خود را تقویت کنند چون از ملاک‌های اصلی الیت شدن، دانستن زبان است.
جهانبازی در ادامه گفت: در کلاس توجیهی پیش فصل، فغانی و کامرانی‌فر تجربیات خود و مطالبی که در برزیل آموخته بودند را به ما منتقل کردند و ما استفاده زیادی کردیم. اگر داوران جوان می‌خواهند پیشرفت کنند باید بدانند که پرسیدن عیب نیست و باید از تجربه قدیمی‌ترها و پیشکسوتان استفاده کنند.
وی افزود: بیشتر شدن داوران بین‌المللی به سود کمک داورها هم هست. هر داور بین‌المللی با خود دو کمک داور را هم خواهد داشت. زمانی که شش داور الیت داشتیم‌ آنقدر به کمک داور احتیاج بود که گاهی از خارج از کشور برای ما کمک می‌گذاشتند اما امروز 9 کمک داور بین‌المللی داریم که مجال زیادی پیدا نمی‌کنند.
جهانبازی همچنین ابراز امیدواری کرد که محسن ترکی به دنیای داوری باز گردد. او افزود: اگر ترکی در تست AFC پذیرفته شود، الیت می‌ماند و بنیادی‌فر هم می‌تواند به او و فغانی اضافه شود. این مساله به سود داوری ایران است.
وی ادامه داد: فغانی ابلاغ مرحله نهایی نوجوانان را در تایلند گرفته و به همراه حسن کامرانی‌فر و رضا سخندان می‌رود. سپس همین تیم در جام ملت‌های آسیا شرکت می‌کند. ابوالفضلی در مرحله نهایی جوانان در سریلانکا به تنهایی پرچم می‌زند و سعید علی نژادیان در بازی‌های آسیایی اینچئون به تنهایی شرکت می‌کند. اگر چند داور بین‌المللی دیگر داشتیم می‌توانستند در این بازی‌ها حاضر باشند.
جهانبازی همچنین درباره تصمیم کمیته‌ داوران وقت برای جوانگرایی در ترکیب داوران بین‌المللی، گفت: وقتی مرا از لیست خارج کردند سن بالایی نداشتم. 38 سالم بود و می‌توانستم هفت سال دیگر در جمع داوران بین‌المللی باشم. ضمن این که جوانگرایی کمیته‌ هم جواب نداد. آنها فکر می‌کردند که جوان‌های معرفی شده خیلی سریع بین‌المللی می‌شوند که نشدند.
وی افزود: از وقتی از لیست بین‌المللی خارج شدم تا امروز هم‌چنان قضاوت کرده‌ام. پارسال بازی‌های مهمی مثل پرسپولیس – تراکتورسازی، پرسپولیس – نفت، پرسپولیس – فولاد، فینال جام حذفی و پلی‌آف لیگ را قضاوت کردم. اگر کارم خوب نبود و از لیست بین‌المللی خارجم کردند پس چرا این بازی‌ها را به من دادند؟ البته این که بگوییم کمیته‌ آن زمان اشتباه کرد دیگر فایده‌ای ندارد.
وی درباره حفظ آمادگی داوران در تعطیلات بین دو فصل هم گفت: در تست داوری امسال حدود 30 درصد داوران مردود شدند. فدراسیون و کمیته‌ داوران اول و میان فصل برای ما کلاس می‌گذارد و بیشتر از این امکانات ندارد اما هیات‌های استانی می‌توانند روی کار داوران نظارت کنند.
جهانبازی ادامه داد: ما در چهارمحال و بختیاری هر دوشنبه دور هم جمع می‌شویم و ضمن تمرین، مسائل داوری را مرور می‌کنیم.
وی درباره قانون منع مصاحبه علیه داوری‌ها گفت: این قانون بازدارنده خوبی است. ما مدعی نیستیم که داوران اشتباه نمی‌کنند، ولی برخی مربیان به شکل زننده‌ای اعتراض می‌کردند. درست نیست که مربیان روی اشتباه داوری مانور و جولان دهند.
جهانبازی در پایان درباره مساله محسن قهرمانی و حرف‌های جنجال برانگیز او گفت: محسن قهرمانی دوست ماست و من فقط می‌دانم او به عنوان یک داور چه می‌کشد. او شرایط بسیار سختی دارد. من از مسائل پشت پرده ماجرای او اطلاع ندارم، ولی می‌دانم که سختی می کشد. هر چند درباره حرف‌هایش باید تاکید کنم که ما در کلاس داوری فیلم غیر اخلاقی ندید‌یم. شاید برخی از دوستان که می‌خواستند در حق او لطف کنند اطلاعات غلط به او داده‌اند!


يدا.. جهانبازيکميته داوران

1393/05/27 12:18  تعداد بازدید: 610





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ورزش سه]
[مشاهده در: www.varzesh3.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 134]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن