تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عمل اندک و بادوام که بر پایه یقین باشد و در نزد خداوند از عمل زیاد که بدون یقین ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798633117




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صدا و سیما از تهدیدهای تکراری باشگاه‌ها می‌ترسد؟/ حق پخش را تلویزیون تعیین می‌کند نه فدراسیون


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


صدا و سیما از تهدیدهای تکراری باشگاه‌ها می‌ترسد؟/ حق پخش را تلویزیون تعیین می‌کند نه فدراسیون ورزش > مدیریت ورزش - باشگاه‌ها به دنبال گرفتن حق پخش واقعی فوتبال هستند اما صدا و سیما زیر بار این موضوع نمی‌رود.

میثم بهرامی / حق پخش تلویزیونی به موضوعی حساس در فوتبال ایران تبدیل شده؛ البته حساس برای فدراسیون و باشگاه‌ها، نه برای تلویزیون. در شرایطی كه مسئولان فدراسیون فوتبال و باشگاه‌ها به شدت پیگیر این ماجرا هستند و مصاحبه‌های متعددی در این رابطه انجام می‌دهند، سكوت صدا و سیما بیش از هر چیزی به چشم می‌آید. مسئولان باشگاه‌ها و فدراسیون فوتبال تا به حال بارها در مورد خواسته‌های خود صحبت كرده‌اند اما مسئولان صدا و سیما به عنوان یكی از طرف‌های این قرارداد، تا به حال حرفی در رسانه‌ها نزده‌اند.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ آن‌ها نه تنها در رسانه‌ها حرفی در این رابطه نمی‌زنند، بلكه در جلسات خصوصی كه با مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ برگزار می‌كنند، واكنش خاصی نسبت به خواسته‌های اهالی فوتبال نشان نمی‌دهند. در اصل نماینده صدا و سیما توجهی به اعتراضات نمایندگان فدراسیون فوتبال ندارد چراكه رقم پیشنهادی فدراسیون با رقم مورد نظر صدا و سیما تفاوت بسیار زیادی دارد.
امسال باشگاه‌ها و فدراسیون فوتبال به صدا و سیما پیشنهاد داده‌اند كه برای حق پخش تلویزیونی فوتبال، 160 میلیارد تومان بدهد اما مسئولان صدا و سیما رقم 22 میلیارد تومان را پیشنهاد داده است. تفاوت فاحش در رقم پیشنهادی فدراسیون و تلویزیون، باعث ناراحتی مسئولان باشگاه‌های لیگ برتری شده است. به همین دلیل بود كه روز گذشته مدیران باشگاه‌ها پس از نشست با مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ، با امضای بیانیه‌ای سازمان صدا و سیما را تهدید كردند كه از دوم شهریور ماه دوربین‌های تلویزیونی را به ورزشگاه راه نمی‌دهند.
در بیانیه‌ای كه مدیران باشگاه‌ها امضا كرده بودند نوشته شده بود: «اعضا تصمیم گرفتند با توجه به اینکه باشگاهها در تنظیم بودجه سال جاری 50 درصد از هزینه های خود با عنایت به الزامات کنفدراسیون فوتبال آسیا بر اساس دریافت حق سهم قرارداد پخش تلویزیونی و تبلیغات محیطی پیش بینی نموده اند و همچنین برای پیش گیری از ورشکستگی کلیه باشگاهها در صورت عدم توافق در قرارداد حق پخش تلویزیونی، علیرغم مکاتبات و مذاکرات مکرر با آن سازمان، ناگزیر خواهند بود از ورود دوربین های صدا و سیما به ورزشگاههای محل برگزاری مسابقات از روز یکشنبه مورخ 2/6/93 جلوگیری به عمل آورند.»
صدور این بیانیه نشان از نارضایتی مدیران باشگاه‌ها دارد، اما از طرفی مدیران سازمان صدا و سیما هم توجهی به این ناراحتی نمی‌كنند. در اصل می‌توان گفت تمام تلاش‌هایی كه برای حق پخش انجام می‌شود، یك طرفه و از جانب اهالی فوتبال است. چراكه مسئولان سازمان صدا و سیما واكنش خاصی ندارند و حرف خودشان را می‌زنند. فوتبالی‌ها هم هرچه به این ماجرا اعتراض می‌كنند، اتفاق خاصی نمی‌افتد. با توجه به دولتی بودن باشگاه‌ها و سازمان صدا و سیما، حرف مسئولان سیما این است كه هر دو نهاد در حال تغذیه از منابع دولتی هستند و دلیلی ندارد دولت پولی را از این جیب به جیب دیگر خود بگذارد. اما باشگاه‌ها كه بسیاری از آن‌ها مدعی خصوصی بودن دارند، به قوانین كنفدراسیون فوتبال آسیا اشاره می‌كنند و می‌گویند باید درآمدزایی داشته باشند.
مدیران باشگاه‌ها در آخرین جلسه به این نتیجه رسیده‌اند كه باید 50 درصد از هزینه‌های خود را از طریق حق پخش تامین كنند. جمشید نظمی مدیرعامل تراكتورسازی در این مورد می‌گوید: «اگر صدا و سیما بخواهد كمتر از چیزی كه ما گفته‌ایم پول بدهد، باشگاه‌ها به مشكل مالی می‌خورند. ما هم در مورد حرفی كه زده‌ایم قاطعیت لازم را داریم و اگر تا هفته پنجم به توافق لازم نرسیم، دوربین‌های صدا و سیما را به ورزشگاه راه نخواهیم داد.»
یكی از مشكلات اهالی فوتبال این است كه مجلس هم در مورد حق پخش تلویزیونی دغدغه خاصی ندارد. مدتی قبل برنامه مناظره با موضوع كمك دولت و شركت‌های دولتی به باشگاه‌های فوتبال برگزار شد كه غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی عضو فراکسیون ورزش به عنوان نماینده مجلس در این مناظره شركت كرد. او برخلاف صحبت‌های نفراتی چون مجید جلالی و هوشنگ نصیرزاده كه موافقان كمك دولت به فوتبال بودند، می‌گفت در مورد حق پخش مشكل خاصی وجود ندارد و دعوا فقط بر سر رقم قرارداد است. او در حالی این حرف را می‌زد كه مجید جلالی تاكید می‌كرد رقم پیشنهادی صدا و سیما یك نهم رقم پیشنهادی باشگاه‌هاست. حالا هم در شرایطی كه باشگاه‌ها، سازمان صدا و سیما را تهدید به منع ورود دوربین‌ها كرده‌اند، بعید است كه اتفاق جدیدی رخ دهد و صدا و سیما از این تهدید ذره‌ای حساب ببرد. چراكه تهدیدهایی از این دست، سال‌هاست كه توسط باشگاه‌ها مطرح بوده و هیچ گاه هم عملی نشده است.
43 43



یکشنبه 26 مرداد 1393 - 16:41:42





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن