تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگيرد و به روزه ماه رمضان وصل كند خداوند ثواب روزه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813269483




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تسلیح کرانه باختری تغییر موازنه قدرت به نفع فلسطین


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



استاد معارف و علوم دینی مطرح کرد؛
تسلیح کرانه باختری تغییر موازنه قدرت به نفع فلسطین خبرگزاری رسا ـ استاد معارف و علوم دینی دانشگاه و عضو جامعه قاریان قرآن کریم کشور با اشاره به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر تسلیح کرانه باختری رود اردن، گفت: مسلح شدن فلسطینیان ساکن در کرانه باختری موازنه قدرت در منطقه را بیش از پیش به نفع فلسطینیان تغییر می دهد.



عباس کیفی بجستانی، استاد معارف و علوم دینی دانشگاه های استان خراسان شمالی و عضو جامعه قاریان قرآن کریم کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، گفت: تشکیل گروه های تروریستی و تکفیری در منطقه و حمایت از آنها از سوی دشمنان اسلام نشان دهنده این است که هدف نهایی این گروه ها تضعیف جهان اسلام و کشورهای مسلمان، مشغول کردن آنها و غفلت مسلمانان از دشمن اصلی یعنی شیطان بزرگ و رژیم صهیونیستی است.
وی افزود: تکرار آتش بس شکننده میان رژیم صهیونیستی و جبهه مقاومت در غزه، برای چندمین بار در طول جنگ اخیر، ریشه در حمایت‌‌‌های آمریکا و سازمان ملل از رژیم صهیونیستی در این جنگ دارد.
این مدرس دانشگاه با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری برای مسلح کردن فلسطینیان ساکن در کرانه باختری رود اردن برای دفاع در برابر صهیونیست ها، اظهار داشت: مسلح کردن کرانه باختری تدبیر بسیار راهبردی مقام معظم رهبری است که عملی شدن آن موجب متفاوت شدن صحنه تحولات فلسطین خواهد شد.
به گفته این پژوهشگر دینی مسلح شدن فلسطینیان ساکن در کرانه باختری موازنه قدرت در منطقه را بیش از پیش به نفع فلسطینیان تغییر می دهد.
کیفی بجستانی اضافه کرد: یکی از راه‌های کمک به فلسطین مسلح کردن مردم ساکن در کرانه باختری است تا از این طریق مردم فلسطین خود بتوانند در مقابل رژیم صهیونیستی ایستادگی کنند.
وی اظهار داشت: البته مسلح کردن کرانه باختری با توجه به شرایط منطقه ای کار مشکلی است اما بی شک خداوند راه را برای مؤمنان و مسلمانان هموار خواهد کرد.
این کارشناس ارشد فقه و حقوق اسلامی افزود: تسریع در مسلح کردن مردم برای مقاومت در برابر تهاجم و ددمنشی های رژیم غاصب صهیونیستی ضرورتی انکارناپذیر است؛ بنابراین انتظار می رود مسؤولان کشور هر چه سریع تر نسبت به عملی شدن این فرمان رهبری اقدام کنند.
وی همچنین با اشاره به وظیفه دیگر کشورهای اسلامی برای کمک رسانی به مردم فلسطین، تصریح کرد: لازم است کشورهای اسلامی در این زمینه وارد میدان شده و با همکاری ایران برای شکست دشمنان اسلام و قرآن تلاش کنند.
عضو جامعه قاریان قرآن کشور اظهار داشت: این که در فلسطین مناطق مسکونی گلوله باران و کشتار دسته جمعی صورت می پذیرد و کودکان با مظلومیت کشته می شوند، ناشی از عمق پلیدی و ناپاکی و کینه رژیم صهیونیستی نسبت به مسلمانان و عجز و ناتوانی در مقابل دفاع ایثاگرانه و مقتدرانه مردم فلسطین و جبهه مقاومت است.
کیفی بجستانی گفت: مطرح شدن تسلیح کرانه باختری در این زمان از سوی ولی امر مسلمین جهان به دلیل اشراف کامل مقام معظم رهبری بر حوادث دنیا است و نشان می‌دهد امروز این مسأله هم راه حلی منطقی بوده و هم از نظر عملی نیز امکان‌پذیر است.
وی افزود: اگر اراده سیاسی برای تسلیح مردم غزه و کرانه باختری شکل بگیرد، کار پیچیده و دشواری نیست، زیرا در کرانه باختری نیز این نیاز به طور جدی احساس می‌شود که باید مسلح شوند و نتایج جنگ غزه نیز می‌تواند این انگیزه‌ها را هم در بین فلسطینی‌های کرانه و هم در سطح منطقه‌ افزایش دهد.
این مدرس دانشگاه با اشاره به این که محبوبیت حماس در کرانه باختری بسیار بالا است، خاطرنشان کرد: منابع صهیونیستی خود در این باره نکات مهمی منتشر کرده اند از این رو با مسلح شدن کرانه باختری عملا گستره جغرافیایی مقاومت از غزه تا کرانه باختری وسعت پیدا می کند.
این عضو جامعه قاریان قرآن کریم کشور در ادامه با تأکید بر ضرورت گسترش فرهنگ قرآنی در اقصی نقاط دنیا گفت: نبود و ضعف این فرهنگ در دنیا باعث ظهور گروه های تکفیری و ایجاد شکاف در میان کشورهای اسلامی شده و می طلبد که برای مقابله با این پدیده های نوظهور به تقویت فرهنگ قرآنی در جامعه همت بگماریم.
وی ادامه داد: جهان امروز تشنه معارف ناب قرآنی است و تنها قرآن است که می تواند گروه های کوردل را که به نام اسلام، زنان و کودکان بی گناه را با سلاح تعصبات دینی به خاک و خون می کشند؛ به راه درست هدایت کند./9314/ت302/ب4



۱۳۹۳/۵/۲۵






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن