تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مؤمن را از سيمايش مى شناسيم و منافق را از نشانه هايش.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818882128




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تهديد داعشي صلح و امنيت جهاني


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: تهديد داعشي صلح و امنيت جهاني
منزلت، حقوق و كرامت بشر نقطه مشترك تمامي اديان و فرهنگ‌ها است و نبايد اجازه داد كه اقدامات تروريستي در منطقه و جهان اين منزلت را مخدوش سازد


منزلت، حقوق و كرامت بشر نقطه مشترك تمامي اديان و فرهنگ‌ها است و نبايد اجازه داد كه اقدامات تروريستي در منطقه و جهان اين منزلت را مخدوش سازد. اقدامات جنايتكارانه و ضد انساني گروه تروريستي داعش در سوريه و عراق نه تنها جنايت عليه بشريت و كرامت انساني در اين دو كشور اسلامي است، بلكه تهديدي عليه صلح منطقه‌اي و جهاني محسوب مي‌شود. بايد به اين نكته اذعان داشت كه قدرت‌يابي اين گروه تروريستي در سوريه و عراق مي‌تواند در كوتاه مدت و ميان مدت امنيت منطقه‌اي و در بلند مدت امنيت جهاني را با تهديد جدي مواجه سازد. بنابراين ضروري است كشورهاي اسلامي و نخبگان جهان اسلام با همكاري و همياري و با توسل به سازوكارهاي منطقه‌اي و جهاني تدابير راهبردي جدي براي مقابله با اين گروه تروريستي را در اولويت قرار دهند.
اين تدابير نه تنها اقدامات وحشيانه و ضد انساني گروه‌‌هاي تروريستي همچون داعش در عراق و منطقه را ناكام مي‌سازد بلكه مي‌تواند عاملي براي ارتقاي همكاري در بين كشورهاي اسلامي براي پيشگيري و ريشه‌كني گروه‌‌هاي تروريستي در منطقه و جهان باشد.
مجمع جهاني صلح اسلامي به عنوان يك سازمان غيردولتي بين‌المللي همواره به دنبال صيانت از ارزش‌‌هاي انساني صلح و عدالت در منطقه و جهان مي‌باشد.  در اين راستا اين سازمان مردم‌نهاد ميزگرد مجازي با نخبگان برجسته جهان در مورد اقدامات اخير گروه تروريستي داعش در عراق را برگزار نموده است تا از نقطه نظرات و نگاه تحليلي نخبگان، راهكاري مؤثر جهت مقابله با گروه‌‌هاي تروريستي (داعش) در منطقه و جهان استفاده نمايد.
اين ميزگرد مجازي با سرفصل‌هايي از جمله اقدامات اخير گروه ترويستي داعش در منطقه، چگونگي تهديدآميز بودن اقدامات داعش عليه صلح و امنيت منطقه و جهان و همچنين نقض حقوق بشر و كرامت انساني توسط اين گروه با تجزيه و تحليل ديدگاه نخبگاني همچون خانم دكتر مي الخنساء، دكتر فليكس محمد امين، سيد زيد زمان حميد، زهير عبدالهادي حجي المحميد، پروفسور چاندرا مظفر و ايلگار الله‌ورديف برگزار شد.

  نخبگان اقدامات اخير گروه تروريستي داعش در منطقه و جهان را چگونه ارزيابي مي‌كنند؟
خانم دكتر مي الخنساء (دكتراي حقوق بين‌الملل و فعال حقوق بشر در جهان اسلام):
گروه تروريستي داعش تشكيل شده تا توجه جهانيان را از جناياتي كه غرب در دنيا انجام مي‌دهد منحرف سازد. جناياتي از جمله كشتار بسياري از مردم بي‌گناه فلسطين و غزه كه هيچ اعتراضي در مقابل اين كشتار صورت نمي‌گيرد. بايد بر اين نكته اشاره داشت كه امريكا و اسرائيل تروريست‌‌هاي داعش را ايجاد و حمايت كرده‌اند تا در ميان مسلمانان تفرقه ايجاد كرده و عراق و تمام خاورميانه را تجزيه كنند بنابراين تمام كشورهاي عرب بايد متحد شده و با اين نقشه امريكا مخالفت كنند.
دكتر فليكس محمد امين (رئيس فدراسيون مسلمانان اسپانيا، از فعالان صلح و مقابله با اتهامات تروريستي):
اقدامات جنايتكارانه داعش در تضاد آشكار با معيارهاي اسلامي حقوق بشر و معيارهاي حقوق بشري سازمان ملل و عقل و خرد انساني است و بايد جامعه جهاني با اقدامات جنايتكارانه اين گروه تروريستي كه تهديدي عليه صلح و امنيت بين‌الملل است مقابله نمايد.
زهير عبدالهادي حجي المحميد (دبير كل نهضت اجماع ملي اسلامي):
داعش يك گروه تروريستي وهابي مانند جبهه النصره و القاعده و بسياري ديگر است كه ساخته و پرداخته دست نهادهاي اطلاعاتي قدرت‌‌هاي بزرگ هستند. اين گروه‌ها ابزار دست سازمان‌‌هاي جاسوسي قدرت‌‌هاي بزرگ در خاورميانه هستند. آنها ابزاري هستند كه مأموريت دارند جهان عرب را تجزيه و تبديل به دولتكده‌هاي كوچك و ضعيفي كنند كه از اقليت‌‌هاي قومي و ديني نمايندگي مي‌كنند و نهايتاً طي دهه‌‌هاي آتي باعث تضعيف دولت‌‌هاي عربي و اسلامي به نفع امريكا و اسرائيل خواهند شد.  
ايلگار الله‌ورديف (رئيس مركز دفاع از حقوق بومي و آزادي بيان و سردبير روزنامه ديرلر آذربايجان):
داعش يك گروه تروريستي است كه توسط غرب، به ويژه سرويس‌‌هاي جاسوسي به وجود آمده و توسط سازمان ‌هاي جاسوسي و انحرافي رژيم صهيونيستي هماهنگ مي‌شود. داعش براي جدايي و تفرقه در امت اسلامي به وجود آمده است و مانع بزرگي در ايجاد وحدت بين كشورهاي مسلمان مي‌باشد. تحريك داعش در عراق براي ايجاد تفرقه و شكاف يك نمونه از سياست‌‌هاي آنهاست. كشتن افراد بيگناه، گسترش مرگ و مير و ويراني كه توسط داعش شكل گرفته، انجام خواسته‌‌هاي متصديان اين گروه و حاميان بوده است.

  داعش چه نوع تهديدهايي را براي صلح و امنيت منطقه‌اي و بين‌المللي ايجاد مي‌كند؟
دكتر فليكس محمد امين: اين اقدامات باعث جهاني شدن تروريسم مي‌شود. اقدامات آنها محدود به آنچه كه آنها ايجاد خلافت مي‌خوانند نخواهد شد بلكه باعث ايجاد يك ديكتاتوري عاري از خرد گرديده و تروريسم آنان به هر نقطه از جهان كه حضور داشته باشند سرايت خواهد كرد.
سيد زيد زمان حميد(تحليلگر مؤسسه اتاق فكر پاكستان): اين يك توطئه امريكايي - اسرائيلي است تا ارتش عراق به طور سيستماتيك توسط امريكايي‌ها نابود و راه براي داعش هموار گردد. به داعش اجازه داده مي‌شود تا نقطه معيني گسترش پيدا كند، بعد يك دولت شيعي در جنوب ايجاد مي‌شود و سپس طرح آنان كامل مي‌شود و يك جنگ فرقه‌اي (شيعه - سني) در اين منطقه راه مي‌اندازند. در اين راستا به داعش كمك مي‌كنند كه مواضع خود را تقويت كند زيرا اقدامات تجاوزكارانه داعش صلح منطقه و جهان را تهديد خواهد كرد.
پروفسور چاندرا مظفر: داعش توهيني به قانون و صلح بين‌المللي است. اگر گروهي مانند داعش با مخالفت كشورها و مردم صلح‌دوست جهان روبه‌رو نشده و شكست داده نشود، كسب قدرت از طريق تروريسم ممكن است به يك هنجار تبديل شود و به تبع اين هنجار به مرور زمان ريشه تروريسم را در جهان تقويت كرده و خطر جدي براي امنيت و صلح در جهان مي‌شود.
 ايلگار الله‌ورديف: داعش يك گروه ويرانگر و مخرب است كه به منظور ترور افراد ايجاد شده است.  تروريسم، خط اصلي آنها در برنامه زندگي‌شان مي‌باشد. بنابراين با توجه به اين موضوع مي‌توان گفت تا زماني كه اين گروه تروريستي وجود دارد، هيچ گونه صلح و آرامش عمومي در منطقه به وجود نخواهد آمد. كشورهاي منطقه بايد بدانند گسترش داعش يك تهديد بزرگ است و بايد در برابر اين خطر واقعي، روند اتحاد را پيش بگيرند. براي رسيدن به اين موفقيت ضروري است كه هر گونه حمايت‌ها و كمك‌‌هاي مالي كه توسط برخي از كشورها به آنها مي‌شود را در هم شكست و يك نكته بسيار مهم اين است كه كشورها و حكومت‌هايي كه در حال حمايت گروه تروريستي به نفع خويش هستند بايد از چنين سياست‌هايي اجتناب كنند.
 
 ديدگاه نخبگان در اين ميزگرد در مورد نقض حقوق بشر و كرامت انساني توسط اين گروه چيست؟
خانم دكتر مي الخنساء: داعش زنان، كودكان و مردان غيرنظامي را مورد حملات بي‌شمار قرار داده، تعدادي از آنان را ربوده و تعدادي را نيز كشته است. آنان قوانين سختگيرانه‌اي را تحميل كرده‌اند كه مخالف حقوق و كرامت و آزادي انساني است. آنان تحت عنوان جهاد نكاح يا جهاد جنسي زنان را مجبور مي‌كنند كه نيازهاي جنسي مردان مسلح داعش را برآورده كنند. افراد داعش همچنين جنايات وحشتناكي عليه زنان از جمله قتل، قطع عضو و به دار آويختن آنان مرتكب شده‌اند. اين جنايات نوعي پاكسازي نژادي است.
سيد زيد زمان حميد: بايد در اين رابطه بيان كرد كه صدها نيروي اسرائيلي به داعش پيوسته‌اند و سرزمين‌هاي اسلامي را غارت و زنان مسلمان را مورد اذيت و آزار قرار مي‌دهند. براي اولين بار عمليات تجاوزگرانه خود را به شهرهاي سوريه و عراق گسترش داده و به خانه‌هاي مسلمانان وارد مي‌شوند.
زهير عبدالهادي حجي المحميد:  اين گروه‌هاي جنايتكار هيچ احترامي براي حقوق بشر و كرامت انساني و هيچ حدي براي ارتكاب جنايت قائل نيستند. آنها مأمورند براي ايجاد دولتكده‌هاي مذكور اقليت‌هاي ديني و قومي را به وحشت بيندازند، دست به نسل‌كشي و پاكسازي قومي بزنند تا نهايتاً‌ خاورميانه مورد نظر ابرقدرت‌ها را ايجاد كنند.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن