تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من براى (احياى) مكارم و نيكى‏هاى اخلاقى مبعوث شدم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820131025




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عزم عمومی لازمه کار در حوزه حفاظت از منابع طبیعی است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > زنجان حجت الاسلام خاتمی:
عزم عمومی لازمه کار در حوزه حفاظت از منابع طبیعی است
زنجان - خبرگزاری مهر: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان عزم عمومی را لازمه کار در حوزه حفاظت از منابع طبیعی دانست و تاکید کرد: زمین یک بستر است و هیچ انسان عاقلی آن را قابل فروش نمی داند.



به گزارش خبرنگار مهر، حجت‎الاسلام علی خاتمی امروز در همایش همیاران طبیعت با بیان اینکه تخریب منابع طبیعی چالش مهم و اساسی عصر امروز است که متاسفانه در استان زنجان با چالش جدی در این حوزه مواجه هستیم، افزود:  باید با برنامه ریزی جامع و حساب شده نسبت به حفاظت از منابع طبیعی در استان تلاش شود. نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان گفت:18 استان ما جمعیت عشایری دارد اما با سرعت حرکت ماشینی زندگی آنان دگرگون شده است. وی با اشاره به اینکه نیم در صد جامعه ما جمعیت عشایری هستند ابراز کرد:بیش از 40 درصد نیاز پروتئینی جامعه را عشایران تامین می کنند. خاتمی عزم عمومی را لازمه کار دانست و تاکید کرد:زمین یک بستر است و هیچ انسان عاقلی آن را قابل فروش نمی داند، باید قبل از آنکه دیر شود کارشناسان علمی تر و دقیق تر عمل کنند. نماینده ولی فقیه با بیان اینکه در طول زمان اتفاقات خوبی در این زمینه صورت گرفته اظهار کرد: همکاری بخصوصی بین بهره برداران و مسئولین باید صورت بگیرد که از بحران خشکسالی نجات یابیم. حجت الاسلام خاتمی افزود: به امید روزی که یک زمینه واقع بینانه و علمی با یک عزم ملی و همگانی در کشور برای حفظ آب و خاک و هوا صورت بگیرد. وی با بیان اینکه زمین کالای تجارتی نیست بلکه بستر و مادر است و ما هنوز به این باور که فقط یک زمین داریم، نرسیده‌ایم، ادامه داد: بخش عمده تخریب‎ منابع طبیعی توسط انسان صورت گرفته است همه ما باید به این باور برسیم که فقط یک زمین وجود دارد تا بتوانیم عملیاتی‏ تر تصمیم‎گیری کنیم در حقیقت همه ما بر روی زمین زندگی می‎کنیم روی شاخه‎ای نشسته‎ایم که ریشه آن را تخریب می‎کنیم.

حجت الاسلام خاتمی به اشاره به رابطه صنعت، ذخایر و منابع طبیعی افزود: ایجاد صنعت اجتناب‎ناپذیر است با اینکه موجب آلودگی می‌شود ولی زندگی بدون صنعت امکان‎پذیر نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان با مدیریت مناسب و اجماع عمومی می‎توان بر مشکلات فایق آمد. در ضمن کشور ما در منطقه خشکی قرار دارد که برای حفظ منابع‌طبیعی نیاز به یک عزم ملی است. زمین فقط به نسل امروز تعلق ندارد، بلکه امانتی است در دست‎های ما برای نسل‎های آینده که با فرهنگ‎سازی باید در حفظ و نگهداری آن‌ها تلاش کنیم.

   


۱۳۹۳/۵/۲۲ - ۱۹:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن