تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد، هر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798719603




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پنج شرکت دانش بنیان در دانشگاه آزاد قزوین راه‌اندازی می‌شود/ افتتاح شعبه در قطر


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قزوین موسی خانی:
پنج شرکت دانش بنیان در دانشگاه آزاد قزوین راه‌اندازی می‌شود/ افتتاح شعبه در قطر
قزوین- خبرگزاری مهر: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین گفت: با راه اندازی پنج شرکت دانش بنیان، مرکز توسعه تجارت و شعبه خارجی دانشگاه در کشور قطر فعالیتهای بین الملی دانشگاه آزاد قزوین آغاز می شود.



به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی موسی خانی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران رسانه ‌های گروهی استان با تشریح موفقیت ها و برنامه های مهم دانشگاه آزاد اسلامی از تلاش خبرنگاران استان در انعکاس فعالیتهای این واحد دانشگاهی تشکر کرد. موسی خانی گفت: به نمایندگی از سوی دانشجویان، استادان، کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین جنایات اخیرصهیونیستها در کشتار مردم غزه را محکوم می کنیم و امیدواریم مجامع بین المللی واکنش سریع و قاطعی در برابر این کشتار بیرحمانه از خود نشان دهند.

رسانه ها در انعکاس موفقیتهای دانشگاه نقش آفرین بودند
 
وی افزود:  از تلاش شبانه روزی رسانه ها و خبرنگاران در انعکاس فعالیت ها و دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی قزوین تشکر می کنیم ریرا حرکت شما موجب تقویت روحیه امید و شادی در میان مردم شده و انگیزه تخبگان استان را هم در تداوم موفقیتها فراهم کرده که در این راستا رسانه ای شدن موفقیت دانشجویان موجب خودباوری ملی در میان دانشجویان شده و آنها را برای ورود به حوزه تحقیقات و ساخت و تولید با تکنولوژی بالا فراهم کرده است.

موسی خانی یادآورشد: شاید در گذشته کسی باور نمی‌کرد یک ایرانی بتواند خودروی خورشیدی و برقی تولید کند و یا ربات بسازد اما امروز همه دانشجویان نخبه ما را تحسین می‌کنند که توانسته اند با بهترین تیم‌های تخصصی و دانشجویی جهان رقابت جدی داشته باشند و افتخار کسب کنند. وی گفت: دانشجویان ما نشان دادند با خودباوری و اتکاء به توان داخلی می‌توان کارهای بزرگی کرد و این باور دستاورد مهمی است که امروز روسای دانشگاهای مطرح جهان دانشجویان ایرانی را در مسابقات خودروهای خورشیدی تحسین می کنند زیرا خودروی هاوین توانست بخوبی در پیست رکاب بزند و 1700 مایل را از هفت ایالت عبور کند و جایزه بهترین و کوشاترین تیم را از آن خود کند. موسی خانی یادآورشد: آمریکائیها در این مسابقات به پاس شایستگی تیم ایران بپا خواستند و دانشجویان ما را تشویق و اعتراف کردند تیمهای شاخص آنها به لطف حمایت های شدید مالی و اسپانسرهای قوی به موفقیت رسیده اند اما ایرانیها با نبوغ و استعداد و پشتکار علمی به این مرحله راه یافته اند که این کار ارزشمند است. وی افزود: رقابت با تیمهای مطرحی مانند پنج تیم کانادایی، چند تیم از آمریکا و مالزی بسیار سخت و فشرده بود اما جوانان نخبه دانشگاه آزاد نشان دادند در عرصه علم و فنآوری پیشرو هستند و آینده درخشانی در انتظار آنهاست. رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین تصریح کرد: در ربوکاپ هم اتفاق مبارکی افتاد و کسب پنج مقام در تداوم موفقیت های سالهای گذشته دانشجویان را در رقابت های لیگ امدادی به مقام اول رساند و درلیگ اصلی هم دوم شدیم و در تکنیکال چلنگ هم بهترین قدرت مانور به تیم ایرانی تعلق گرفت و در شبیه سازی امداد هم مقام دوم را بدست آوردیم.

وی بیان کرد: در ربات های فوتبالیست هم چهارم و در ردیف رهشت تیم برتر قرار گرفتیم و در ربات خانگی ششم شدیم و در میان بزرگان جایگاه خود را بدست آوردیم. دانشگاه آزاد در مسیر آرمان شهدا حرکت می کند موسی خانی یادآورشد: آرمان شهدا رسیدن به استقلال، عزت و سربلندی است واگر بخواهیم گام عملی به سمت آرمان‌ها برداریم باید از نظر علمی قوی شویم و از دانشگاهها برای رسیدن به تکنولوژی و تولید علم و صدور آن بخوبی استفاده کنیم. وی بیان کرد: در سال فرهنگ و اقتصاد باید بتوانیم با فعالیتهای کاربردی منویات رهبری را محقق کنیم و وظیفه مهم دانشگاه‌ها تئوری‌سازی و مدل‌سازی است و رسانه ها لازم است با انعکاس خوب این دستاوردها به فرهنگ‌سازی عمومی هم کمک کنند. موسی خانی تصریح کرد: انعکاس گزارشهای خوبتوسط  رسانه‌ها و بیان دستاوردها و توانمندی های دانشگاهی بسیار تاثیرگذاربوده و در فرهنگ‌سازی هم خبرنگکاران نقش موثری دارند که باید تلاش کنید دستگاهها با دوری از حواشی که همه مردم را خسته کرده است به فکر حرکت در مسیر خدمت رسانی به مردم باشند و در تعالی و توسعه و پیشرفت کشور و استان گام بردارند. وابستگی به شهریه ها را کاهش می دهیم این استاد دانشگاه یادآورشد: با حمایت معاونت فنآئوری ریاست‌جمهور خودروی خورشیدی هاوین پس از 2.5 سال تلاش به بار نشست و امروز در مسیر قطع وابستگی به شهریه ها حرکت کنیم. موسی خانی اظهارداشت:بر اساس سیاست های جدید دانشگاه آزاد اسلامی بایدبتدریج وابستگی خود به شهریه ها را کاهش دهیم که در سال اول 12 درصد و سال‌های بعد بترتیب 24، 36 تا 60 درصد از وابستگی دانشگاه به شهریه ها کم کنیم که در قزوین نیز این رویکرد را دنبال می‌کنیم. وی اضافه کرد: برای تحقق این هدف از طریق کارآمد کردن فعالیتها و شرکت های دانش بنیان اقدام خواهیم کرد که خوشبختانه دولت یک هزار میلیارد تومان برای این شرکت‌ها اعتیار پیش بینی کرده که امیدواریم از این محل پنج شرکت دانش بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین راه‌اندازی کنیم. موسی خانی تصریح کرد: خودروی خورشیدی هاوین و موتورسکیلت برقی و ماشین چهارچرخ توسط شرکت های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در دست طراحی و تولید وساخت است و برای تکمیل کارهای تحقیقاتی اقدام خواهیم کرد تا بتوانیم امسال کاهش وابستگی 12 درصدی به شهریه‌ها در واحد قزوین را محقق کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین بیان کرد: رسالت دانشگاه آزاد اسلامی این است که فعالیت‌های تحقیقاتی و دانش محور را حمایت کند و به سمت کاربردی کردن دانش برود و اگر تلاش نکنیم در اقتصاد زیستی که در سال 2020 تعریف شده سهمی نخواهیم داشت.

راه اندازی مرکز توسعه تجارت جهانی دانشگاه آزاد قزوین موسی خانی تصریح کرد: بزودی مرکز توسعه تجارت دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی خواهد شد که با این کار زمینه توسعه تحقیقاتی و پژوهشی و توسعه تجارت و صادرات کشور و استان تسریع خواهد شدکه برای دانشجویان و محققان رشته مدیریت فعال می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر مرکز تحقیقات صنعت ساختمان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین هم فعال است و امیدواریم سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین از این ظرفیت استفاده بیشتری کند.

موسی خانی یادآورشد: متاسفانه نگاه مردم و مسئولان به حوزه ساختمان زیاد منطقی نیست و در حالی که در یک زلزله به دلیل بی‌توجهی به مقاوم‌سازی ساختمان ده‌ها هزار نفر کشته می‌شود کسی توجه ندارد و رسانه‌ها نیز زیاد به آن نمی‌پردازند اما سقوط یک هواپیما با چند کشته مدتها تیتر رسانه هاست که این غفلت باید بسرعت جبران شود.

فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه آزاد چشمگیر است

وی گفت: حضور بیش از 40 هزار نفر در مسابقات قرآنی در طول سال، توجه به موضوعات دینی، فعالیت کانون های مذهبی دانشگاه بی‌نظیر است و با اعزام دوستداران اهل بیت به مشهد مقدس پیشتازی دانشگاه در امور فرهنگی و مذهبی کاملا مشهود است.

موسی خانی یادآورشد: اهداء کاپ و مدالهای مسابقات ربوکاپ به موزه رضوی بیانگر عشق و ارادات دانشجویان این دانشگاه به ائمه معصومین(ع) است که باید قدردان آن باشیم و بدانیم این نیت های پاک و زلال با خلوص کامل اهل امور دینی هستند.

وی افزود: استراتژی دشمن کارهای فرهنگی است و برای تخریب فرهنگ ما بودجه‌های میلیاردی هزینه می‌کند تا با ماهواره‌ها به ما آسیب بزند لذا نباید کارهای فرهنگی را ساده تلقی کنیم و برای مقابله با آن اندیشه نکنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یادآورشد: در یک جامعه 28 هزار نفری دانشجویی وقتی بندرت انحراف یا خطایی مشاهده می‌شود نباید با بزرگنمایی ان را رسانه‌ای کنیم تا احساس شود فضا آلوده است خطا و لغزش در میان همه گروهها وجود دارد به طوری که در ایام تعطیلی دانشگاه شاهد تخلفاتی هستیم که نشان می‌دهد برخی برداشت‌ها کاملا غلط است و دانشجویان ما افرادی مومن و پایبند اخلاق هستند که باید باورشان کنیم و به آنها نگاه مثبت داشته باشیم.

تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت ضروری است وی تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه را ضروری دانست و تصریح کرد: هر چند این موضوع قدیمی است اما رویکرد صنعت نسبت به دانشگاه بهتر شده و احساس این که نیم‌درصد سهم تجارت جهانی در صادرات باید توسعه یابد وضعیت رقابتی ما را بالا خواهد برد و باید از نخبگان علمی در صنعت برای رفع مشکلات استفاده شود. موسی خانی بیان کرد: اخیرا یکی از واحدهای صنعتی تصمیم گرفته 570 شعبه در خارج از کشور راه اندازی کند که مسلما به صدها مدیر جوان صنعتی نیاز دارد که دانشگاه می تواند این نیاز را تامین کند که امیدواریم با تداوم حمایت های استاندار محترم و نمایندگان بتوانیم ظرفیت دانشگاه آزاد قزوین را در مسیر توسعه صنعت بخوبی بکار گیریم و به تقویت بنیه تولیدی کشور و استان کمک کنیم. اعتبارات پژوهشی دانشگاه چهار میلیارد و 800 میلیون تومان وی افزود: پنج درصد بودجه دانشگاه آزاد اسلامی به فعالیتهای پژوهشی و تحقیقاتی اختصاص دارد که امسال چهار میلیارد و 800 میلیون برای این کار اختصاص داده می شود که با مدیریت مالی مناسب در این بخش هیچ مشکلی نداریم. موسی خانی تصریح کرد: اجرای 35 پروژه تحقیقاتی، 12 مورد محصول محور، 230 مقاله ISI، و تالیف 12 جلد کتاب جدید از دستاوردهای پژوهشی دانشگاه است. رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از راه اندازی پنج شرکت دانش بنیان در این دانشگاه خبرداد و گفت: با تاسیس این شرکتها گام ارزشمندی در مسیر تجاری سازی محصول و تولید علم و دانش محور فراهم می شود. دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در قطر شعبه دایر می کند وی از راه اندازی واحد بین المللی دانشگاه در قطر به عنوان گامی در مسیر بین المللی شدن دانشگاه یاد کرد و گفت: این شعبه زیر نظر واحد قزوین در قطر راه اندازی خواهد شد که نقش موثری در تعاملات بین المللی دارد که امیدواریم با حاکم شدن آرامش سیاسی در کشور به توسعه این بخش نیز دست یابیم. موسی خوانی در پایان اظهارداشت: سیاسی کاری نمی کنیم اما به همه سلائق و دیدگاهها احترام می گذاریم و دنبال کار علمی هستیم تا استعدادهای دانشجویی را شکوفا و در مسیر اعتلای استان و کشور بکار گیریم.

وی از راه اندازی تورهای رسانه ای برای آشنایی خبرنگاران با توانمندی های دانشگاه آزاد اسلامی قزوین استقبال کرد.


۱۳۹۳/۵/۲۲ - ۱۶:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 127]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن