تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر خانه‏اى كه ميهمان بر آن وارد نشود، فرشتگان واردش نمى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819185265




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دادگاه عالی پاکستان مخالفان را از برگزاری تظاهرات منع کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دادگاه عالی پاکستان مخالفان را از برگزاری تظاهرات منع کرد اسلام آباد – ایرنا – درحالی که تنها چند ساعت تا آغاز تظاهرات گسترده برنامه ریزی شده از سوی مخالفان دولت پاکستان برای سالروز استقلال این کشور (23 مرداد) زمان باقی است، دادگاه عالی این کشور برگزاری هرگونه تظاهرات و تحصن را در پایتخت غیرقانونی اعلام کرد.


به گزارش ایرنا، حزب تحریک انصاف پاکستان به رهبری «عمران خان»، برجسته ترین چهره سیاسی مخالف دولت نواز شریف، در اعتراض به آنچه تقلب گسترده در انتخابات سال گذشته این کشور می داند، از مدتها پیش هواداران خود را به برپایی تظاهرات علیه دولت نواز شریف همزمان با سالروز استقلال پاکستان فراخوانده است.
درحالی که تنها چند ساعت تا آغاز شصت و هشتمین سالروز استقلال پاکستان زمان باقی است و با توجه به اینکه تمام تلاش های نواز شریف برای مذاکره با عمران خان و حل مسالمت آمیز اختلافات میان آنها تا این لحظه به نتیجه نرسیده است، دستگاه قضایی پاکستان برای پیشگیری از هرگونه عواقب ناگوار احتمالی ناشی از تظاهرات فردا، آن را غیرقانونی اعلام کرد.
براساس بیانیه صادره از سوی دستگاه قضایی پاکستان، مخالفان دولت باید سالروز استقلال کشور را محترم بشمارند و به تنش های سیاسی موجود در کشور دامن نزنند.
اما حزب تحریک انصاف که برای مخالفت با دولت نواز شریف ، شمشیر را از رو بسته و حاضر به پذیرش هیچ گزینه ای غیر از «استعفا» ی نواز شریف نیست، بدون اعتنا به دستور دستگاه قضایی، اعلام کرده است برای برگزاری تظاهرات سالروز استقلال در اسلام آباد کاملا مصمم است.
احتمال برگزاری تظاهرات گسترده مخالفان دولت در پایتخت سبب شده است که تقریبا از آغاز هفته جاری، تدابیر امنیتی شدیدی در اسلام آباد به اجرا گذاشته شود و این تدابیر هر روز گسترده تر شود.
هم اکنون تمام مسیرهای منتهی به ساختمان های دولتی و مراکز مهم و حساس پایتخت با استفاده از کانتینرهای بزرگ، ایجاد گودال های عمیق شبیه خندق، سیم خاردار و جدول های سیمانی بزرگ مسدود شده است.
شبکه های تلفن همراه و اینترنت بی سیم در بسیاری از نقاط اسلام آباد از عصر روز گذشته قطع شده، توزیع سوخت در جایگاه ها به حداقل میزان ممکن رسیده و در مجموع مشکلات زیادی برای رفت و آمد شهروندان ایجاد شده است.
هم اکنون تعداد زیادی از نیروهای امنیتی، پلیس و ارتش به همراه سه هزار نفراز نیروهای گارد مرزی پاکستان در اسلام آباد مستقر شده اند و خودروهای نظامی مجهز به تیربار در سطح شهر درحال گشت زنی هستند.
اگرچه نگرانی های زیادی درباره احتمال وقوع درگیری در جریان تظاهرات روز پنجشنبه وجود دارد، اما ساعاتی پیش «خواجه محمد آصف» وزیر دفاع پاکستان اعلام کرد با توجه به روابطی خوبی که میان دولت و ارتش وجود دارد، احتمال مداخله نظامی ارتش در رویدادهای احتمالی فردا وجود ندارد.
آساق *1*1723*1517



22/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن