تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):منافق، نيرنگباز، زيانبار و شكّاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819439573




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بنیاد امنیتی پرواز: آنتونوف ۱۴۰ ناامن است/ سهم هواپیماهای روسی در کشته شدن مسافران ایرانی چقدر است؟


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: بنیاد امنیتی پرواز: آنتونوف ۱۴۰ ناامن است/ سهم هواپیماهای روسی در کشته شدن مسافران ایرانی چقدر است؟
بنیاد امنیتی پروازدر جهان هواپیماهای جت تربو آنتونوف ۱۴۰ را در جدول هواپیماهای دارای میزان بالای حوادث مرگبار قرار داده است.
آفتاب: در حالی که آنتونوف ۱۴۰  با اسم ایران ۱۴۰ در کشور مونتاژ می شود؛  بنیاد امنیتی پرواز جت تربو آنتونوف ۱۴۰ را در گزارشی که در سال ۲۰۰۶ منتشر کرد در جدول هواپیماهای دارای میزان بالای حوادث مرگبار قرار داده است. طبق گزارش این سازمان وبر اساس گزارش سازمان هواپیمایی انگلستان هواپیماهای آنتونوف جت ملخدار  ۳۹ درصد پروازهای سالهای ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۴ را از بین هواپیماهای ساخته شده توسط روسیه برعهده داشته است. در این گزارش آمده است نسبت حوادث مرگبار در جت های ملخدارآنتونوف  بسیار بیشتر از جت های عادی بوده و این جت ها مسئول ۶۴ درصد حوادث مرگبار توسط هواپیماهای ساخت روسیه بوده است. آمار نشان می دهد که این نوع از جت ها ۹٫۶ حادثه مرگبار در هر میلیون ساعت پرواز رقم زده اند. در این گزارش تاکید شده است هواپیماهای ساخت روسیه ۵ درصد از پروازهای جهان و ۶ درصد از ساعات پرواز را به خود اختصاص می دهند اما  ۳۴ درصد از حوادث مرگبار متعلق به این هواپیماهاست.


سازمان بین المللی هواپیماهای مسافربری( ایکائو) هم هواپیماهای آنتونوف را در لیست سیاه خود به عنوان ناقض قوانین امنیت پرواز  قرار داده است. به گزارش خبرنگار پیام نو در آخرین کنفرانس ایکائو هم نمایندگان شرکت آنتونوف در واکنش به آمار اسف بار سقوط این هواپیما  ازنبود ارتباط کافی بین کشورهای  خریدار و مونتاژ کننده مدل های مختلف آنتونوف با خودشان ابراز نارضایتی کردند و اشاره کردند که دلیل سقوط آنتونوف ها عدم اطلاع رسانی درباره وصعیت هواپیماها از سوی این کشورهاست.


گفتنی است بیشتر مشتریان مدل های هواپیماهای آنتونوف کشورهای قزاقستان، کنگو، سودان، سیرالئون، آنگولا، کامبوج، نیکاراگوئه، اوگاندا، نزوئلا و ایران هستند و گفته شده است که تاریخ استفاده دو فروند مدل An-26 B که ایران  در  سال ۱۹۸۵ آنها ر خریده؛ در سال های ا ۲۰۰۴ و ۲۰۰۶ به پایان رسیده است.


به گزارش خبرنگار پیام نو یک خبرگزاری خارجی هم اعلام کرد: نگاهی به آمار سقوط ها هواپیماها در ایران نشان می دهد ۸۳۳ مسافر ایرانی در اثر سقوط هواپیماهای روسی کشته شده اند که شامل ۲۹۸ نفر در سوانح هواپیماهای ایلیوشین، ۴۹۵نفر با توپولوف، ۵۹ نفر با آنتونف و ۳۰ نفر با یاکوولف کشته شده اند.


توقف پرواز آنتونوف در کشور همسایه


به گزارش خبرنگار پیام نو هواپیمای آنتونوف ۱۴۰ از سال ۲۰۰۲ تا کنون ۶ بار سقوط کرده است که پنج بار در ایران بوده است  و یکبار در خطوط هواپیمایی آذربایجان و آن هم در دریایی خزر رخ داده است آذربایجان پس از این سقوط استفاده از آنتونوف ۱۴۰  برای مسافربری را ممنوع کرده است. هم اکنون در خطوط هواپیمایی این کشور برای مسافربری از هواپیماهای آمریکایی و اروپایی استفاده می شود اما در ایران علی رغم ۵ بار سقوط آنتونوف ها همچنان  در جایجایی مسافر حداقل تا قبل از دستور صریح روحانی مبنی بر توقف پرواز آنها؛ نقش آفرینی می کردند.






تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 159]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن