تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين‏هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819908464




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آيا عراق با انتخاب حيدر العبادي از بحران خارج مي‌شود؟


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: آيا عراق با انتخاب حيدر العبادي از بحران خارج مي‌شود؟
داعش از خلاء سياسي موجود در عراق استفاده خواهد كرد و سعي مي‌كند ادامه ناامني‌ها را گسترش دهد و حمله خود را عليه اقليت‌هاي مذهبي در شمال عراق تشديد كند و لذا در حال حاضر عراق نيازمند تشكيل يك دولت ملي است

آيا عراق با انتخاب حيدر العبادي از بحران خارج مي‌شود؟
جوان‌آنلاين: حسن هاني‌زاده،‌ كارشناس مسائل غرب آسيا در گفت‌و‌گو با «جوان‌آنلاين» در خصوص انتخاب نخست وزير جديد عراق اظهار داشت: با توجه به وجود اختلاف ميان فراكسيون‌هاي عراقي براي تعيين نخست‌وزير، لذا يك مهلت 15 روزه قانوني به ائتلاف دولت قانون براي تعيين يك نخست‌وزير پيشنهادي در نظر گرفته شد و در نهايت اين فرصت به پايان رسيد و آقاي فواد معصوم، رئيس جمهور عراق با استفاده از اختيارات قانوني خود حيدر العبادي را به عنوان نخست‌وزير انتخاب كرد.
 
هاني‌زاده در رابطه با شخصيت حيدر العبادي گفت: شخصيت او مورد توافق اكثر گروه‌ها در عراق است و به عبارت ديگر بي‌حاشيه‌ترين شخصيت سياسي عراق تلقي مي‌شود اما به لحاظ قانوني سلسله‌ ايرادهايي نيز وجود دارد كه اين مسائل تعيين نخست وزير و دادن راي اعتماد به او را دچار چالش خواهد ساخت.
 
 
 
وي ادامه داد: با توجه به اينكه ائتلاف دولت قانون بيشترين كرسي‌هاي پارلماني را در دست دارد و اين ائتلاف بايد نخست وزير را به رئيس جمهور براي معرفي به پارلمان معرفي مي‌كرد، اما به دليل وجود اختلافات ميان فراكسيون‌هاي مختلف ائتلاف دولت قانون در مهلت مقرر نخست وزير تعيين نكرد و لذا تعيين آقاي حيدر العبادي براي پايان دادن به همه اختلافات ميان همه طيف‌هاي سياسي است.
 
 
 
اين كارشناس مسائل غرب آسيا افزود: در حال حاضر حيدر العبادي مامور تشكيل كابينه شده و اما به نظر مي‌آيد ائتلاف دولت قانون به رهبري نوري المالكي تلاش مي‌كند تا از طريق شركت نكردن در جلسات پارلمان از دادن راي اعتماد به حيدر العبادي جلوگيري شود و همچنين شرايطي را فراهم كنند تا نوعي خلاء سياسي براي مدت طولاني بر عراق حاكم باشد.
 
 
 
وي با اشاره به شرايط امنيتي ناپايدار و تهاجم گسترده داعش به مردم شمال عراق و اختلافات شديد بين فراكسيون‌ها عنوان كرد: تعيين نخست‌ وزير و تشكيل كابينه يك امر ضروري و سياسي براي عراق تلقي مي‌شود اما به نظر مي‌رسد اين اختلافات همچنان ادامه خواهد داشت و اين در حالي است كه بين ائتلاف دولت قانون و ساير ائتلاف‌ها هم رقابت شديدي وجود دارد و آقاي نوري المالكي تهديدهاي عليه آقاي فواد معصوم، رئيس جمهور عراق داشته و در اين راستا  گفته شكايتي به دادگاه قانون اساسي ارائه خواهد داد.
 
 
 
هاني‌زاده اضافه كرد: اگر اين اختلافات حل نشود و مراجع تقليد در خصوص اين موضوع ورود پيدا نكنند و فواد معصوم، رئيس جمهور عراق از اختيارات قانوني خود استفاده نكند قطعا عراق در آينده با چالش جديدي در حوزه تعيين نخست وزير و تشكيل كابينه مواجه خواهد بود كه اين امر مدت‌ها به طول خواهد كشيد و ضمن اينكه هواداران ائتلاف دولت قانون تهديد كردند كه به خيابان‌ها خواهند آمد و تظاهرات گسترده‌اي انجام خواهند داد و به نظر مي‌رسد اكنون اوضاع عراق كاملا بحراني و به لحاظ سياسي پيچيده است.
 
 
 
وي در رابطه با حضور داعش در شمال عراق و به وجود آمدن خلاء سياسي در اين كشور يادآور شد: داعش از خلاء سياسي موجود در عراق استفاده خواهد كرد و سعي مي‌كند ادامه ناامني‌ها را گسترش دهد و حمله خود را عليه اقليت‌هاي مذهبي در شمال عراق تشديد كند و لذا در حال حاضر عراق نيازمند تشكيل يك دولت ملي است كه قدرتمندانه بتواند با چالش‌هاي امنيتي مبازره كند و داعش را سركوب كند و در غير اين صورت عراق به سمت درگيري‌هاي داخلي و مناقشات سياسي بي خاصيت و بي هدف حركت خواهد كرد.     



منبع : جوان آنلاين



تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن