تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ما اهل بيت، وعده‏هاى خود را براى خودمان، بدهى و دِين حساب مى‏كنيم، چنانكه رسول اكر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804736562




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در بررسيكارت‌هاي معافيت با كسي شوخي نداريم


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: در بررسيكارت‌هاي معافيت با كسي شوخي نداريم
فوتبال است و يك دنيا حاشيه، ليگ برتر است و فوتباليست‌هاي آماتورش.


فوتبال است و يك دنيا حاشيه، ليگ برتر است و فوتباليست‌هاي آماتورش.  حواشي مستطيل سبز در كشورمان به دليل حضور بازيكنان تن‌پرور و به خيال خودشان زرنگ هر چند وقت يك بار به روز مي‌شود. مذاكرات پنهاني، اتفاقات پشت پرده، رد و بدل پول‌هاي زير ميزي، قراردادهاي مشكوك و. . . تنها بخشي از اتفاقات حاشيه‌ساز فوتبال بي‌در و پيكر ايران است. البته از اين پس بايد استفاده از كارت‌هاي معافيت و پايان خدمت مشكل‌دار را هم به اين ليست بلند بالا اضافه كرد. تأييد اين خبر كه تعدادي از بازيكنان فوتبال ايران با استفاده از مدارك جعلي و با كمك دلالان و متخلفان حاضر در صحنه به جاي آنكه مثل همه پسران ايراني به خدمت مقدس سربازي بروند ميانبر زدند و يك شبه به كارت پايان خدمت رسيدند. اين افراد كه نه تنها يك بار هم پوتين به پا نكرده‌اند و موهايشان را با نمره دو نزده‌اند بلكه حتي حاضر نشدند در تيم‌هاي نظامي خدمت كنند و از راه صحيح و قانوني كارت پايان خدمت بگيرند.  داغ شدن اين موضوع ما را برآن داشت كه چند و چون ماجرا را از زبان سردار موسي كمالي مسئول اداره مشمولان ستاد كل نيروهاي مسلح بشنويم.

سرنوشت كارت‌هاي مشكل‌دار معافيت فوتباليست‌ها به‌كجا رسيد؟
هميشه عده‌اي هستند كه مي‌خواهند قانون را دور بزنند و از قانون تمكين نمي‌كنند و از مسير خلاف به هدف خود مي‌رسند. سازمان نظام وظيفه عمومي سالانه صدها هزار سند از جمله اسناد پزشكي، كفالت و... را مورد بررسي قرار مي‌دهد. از اين تعداد افرادي هم هستند كه تخلف مي‌كنند. فقط مربوط به امسال هم نيست قبلاً نيز چنين مواردي داشتيم، ولي تعدادشان محدود بوده است. در خصوص پرونده فوق بايد بگويم كه كارت‌هاي مشكل‌دار باطل شده و افراد متخلف به زودي به مراجع ذي‌ربط معرفي مي‌شوند. بعضي‌ها مي‌گويند كارت‌ها جعلي است. اما چنين چيزي وجود ندارد. كارت‌ها اصالت دارند اما مداركي كه منجر به صدور معافيت شده جعلي بوده، مداركي اعم از تحصيلي، پزشكي و...

تأييد تخلفات صورت گرفته از سوي برخي فوتباليست‌ها بازتاب زيادي در رسانه‌ها داشت.
متأسفانه برخي اين موضوع را به دليل تأثيرش در نتيجه بازي رسانه‌اي كردند. به همين دليل از همه خواستيم براي حفظ آبروي افراد اگر كسي مدركي دارد ارائه كند كه اتفاقاً عده‌اي هم آمدند و حرفشان را زدند.

اين نگراني از سوي مردم و اهالي فوتبال وجود دارد كه اين موضوع نيز مثل ساير تخلفات فوتبالي بدون مجازات خاطيان به دست فراموشي سپرده شود.
نه به هيچ وجه، اصلاً بحث مسامحه مطرح نيست. نيروهاي مسلح نه با كسي شوخي دارد و نه تعارف. به هيچ عنوان هم توصيه‌پذير نيستند. اين پرونده را نيز فقط از جنبه قانوني و حرفه‌اي پيگيري مي‌كنيم و كاري هم به اتفاقات حاشيه‌اي نداريم.

در حال حاضر بررسي اين پرونده در چه مرحله‌اي قرار دارد؟
ممكن است عده‌اي چند سال پيش با دسيسه توانسته باشند كارت معافيت بگيرند. ما بايد همه جوانب را در نظر بگيريم، سوابق را بررسي كنيم، پزشكي كه اين معافيت را تأييد كرده را پيدا كنيم و در كل همين جوري نمي‌توان كارتي را باطل كرد. شايد فرايند بررسي اين پرونده كمي طولاني شود. نزديك به 15 مورد بررسي شده‌اند كه كارت سه نفر مشكل داشت و بقيه تأييد شدند. حدود 50 نفر ديگر باقي مانده‌اند كه سعي مي‌كنيم ظرف دو هفته آينده نتيجه آن را هم اعلام كنيم.

چه مجازاتي در انتظار مجرمان است؟ در روزهاي اخير متخلفان قيافه‌هاي حق به جانب به خود گرفته‌اند.
خب در چنين مواردي خبرنگاران از بازيكنان سؤال مي‌كنند آنها هم براي آنكه خودشان را نجات دهند بهانه مي‌آورند. متأسفانه عده‌اي آشفته بازار به وجود مي‌آورند تا از آب گل آلود ماهي بگيرند. خيلي‌ها با فرافكني قصد فريب افكار عمومي را دارند. وگرنه مربي كه تخصصش مربيگري است چه اطلاعي از قوانين نظام وظيفه دارد كه اظهارنظر مي‌كند! در صورت تأييد تخلف كارت معافيت را باطل و متخلفان را به محاكم قضايي معرفي مي‌كنيم.

يعني متخلفان بايد در تيم‌هاي نظامي بازي كنند؟
اولين مسئله اين است كه اين بازيكنان حتماً بايد به سربازي بروند و خدمتشان را انجام دهند، مثل بقيه مردم. مسئله ديگر اين است كه اين بازيكنان حق بازي در تيم‌هاي نظامي را هم ندارند و بايد مثل ساير مشمولان در جايي به غير از ورزش خدمت كنند؛ چراكه اين بازيكنان از خودشان صداقت به خرج نداده‌اند. در خصوص ساير مسائل نيز قاضي حكم مي‌دهد.

گفته مي‌شود بيشتر بازيكناني كه كارت معافيت‌شان مشكل دارد در تيم‌هاي جنوبي بازي مي‌كنند. شما اين موضوع را تأييد مي‌كنيد؟
در اين زمينه شبهه‌اي به وجود آمده، خوزستان مدتي اسير جنگ تحميلي بود و بعضاً در مواردي به خيلي‌ها گواهي حضور در جبهه و رزمندگي داده شد و اين استان نيز تيم‌هاي زيادي در فوتبال دارد.
در صورتي كه بازيكني به جرم خود اعتراف كند تخفيفي براي او در نظر گرفته مي‌شود؟
قطعاً در مجازات تخفيف خواهيم داد. كما اينكه در اين مدت برخي‌ها آمدند و اعتراف كردند كه فلان آدم از آنها خواسته در ازاي دريافت پول كارت معافيت به‌آنها بدهد.

در صورت تأييد با متخلفان در سازمان نظام وظيفه نيز برخورد مي‌شود؟
بدون شك برخورد مي‌شود. قبلاً هم گفتم كه نيروهاي مسلح با كسي شوخي ندارد. قطعاً با اين افراد برخورد شديد قانوني خواهيم كرد. با اين حال به اين نكته توجه داشته باشيد كه سازمان وظيفه عمومي يكي از سالم‌ترين مراكز است و افراد متخلف انگشت‌شمار هستند. با اين وجود مطمئن باشيد با متخلفان در هر پست و مقامي كه باشند برخورد مي‌كنيم.
نام ورزشكاران ساير رشته‌ها نيز در ميان متخلفان كارت‌هاي پايان خدمت ديده مي‌شود؟
تعدادشان انگشت‌شمار است و رسانه‌اي هم نشده است. متأسفانه در فوتبالي كه پول‌هاي كلاني رد و بدل مي‌شود حواشي زيادي رخ مي‌دهد.

قانوني براي تأييد كارت‌هاي پايان خدمت و معافيت پيش از حضور ورزشكاران در مسابقات وجود دارد؟
سال‌هاست كه به وزارت ورزش اعلام كرده‌ايم كه هر ورزشكاري كه به سن 18 سال رسيده بايد قبل از عقد قرارداد مداركش استعلام شود. متأسفانه اين مسائل رعايت نمي‌شود و كار به اينجا مي‌كشد.



نویسنده : شيوا نوروزي 
منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن