تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعا كردن را در هنگام رقّت قلب غنيمت شمريد، كه رقت قلب، رحمت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821125001




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انعطاف پذیری عامل رشد صنایع کوچک است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > اصفهان جمالی:
انعطاف پذیری عامل رشد صنایع کوچک است
اصفهان - خبرگزاری مهر: عضو کمیسیون برند اتاق بازرگانی اصفهان گفت: یکی از عوامل موثر در رشد صنایع کوچک انعطاف پذیری و قدرت تحرک بالای آن است.



به گزارش خبرنگار مهر، مسعود جمالی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به 21 مرداد و روز ملی صنایع کوچک و تاثیر آن بر چرخه صنعت کشور اظهار داشت: به دلیل مشکلات ساختاری در صنایع بزرگ و انعطاف و قدرت تحرک بالایی که صنایع کوچک دارند، این بنگاه‌های صنایع کوچک (SMEs) در سالهای اخیر توانسته اند نقش مهمی در توزيع عادلانه درآمد ، ايجاد اشتغال، افزايش بهره‌وري و رشد اقتصادي کشور داشته باشند. این صادرکننده نمونه که خود دارای یکی از همین بنگاه های کوچک است، تصریح کرد: بسیاری از شرکت های بزرگ به دلیل بالا بودن هزینه های نگهداری و بالاسری و سیاست برون سپاری زمینه رشد صنایع کوچک را در این سال‌ها فراهم آورده‌اند. وی تاکید کرد: کمبود نقدینگی، مشکلات مالی، بروکراسی و قوانین دست و پاگیر اداری در صنایع بزرگ از عمده مشکلات این صنعت بود که دولت را واداشته تا در یکی از بندها در بسته خروج از رکود مدت زمان صدور جواز تاسیس برای صنایع کوچک و متوسط را به 10 روز کاهش دهد. عضو هیات خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان اصفهان با بیان تمامی نکات مثبت و ارزنده ورود صنایع کوچک به چرخه صنعتی کشور اذعان داشت: از دیدگاه اقتصادی درست است که ورود به صنعت در این صنایع آسان است، اما به همان اندازه سهولت خروج و تغییرات را نیز امکان پذیر می سازد. وی بهبود فضای کسب و کار و ایجاد شرایط لازم در جهت امنیت سرمایه گذاری به ویژه در ارتباطات با بخش خصوصی کشور، ارتباط موثر میان دانشگاه‌ها ،شهرک های علمی تحقیقاتی و صنعت با ايجاد ارتباط مستقيم با بنگاه هاي كوچك و متوسط را از راهکارهای حفظ ورود به صنایع کوچک برشمرد. جمالی راهکارهایی را که جهت تقویت صنایع کوچک و ماندگاری در کشور و به خصوص در استان را به این گونه مطرح و اذعان داشت: میل به سمت تجارت جهانی، مهندسی مجدد و بومی سازی طرح های توسعه کشورهای پیشرو در این زمینه مانند توسعه خوشه های صنعتی و سیستم spx ، توجه به رشد و راه اندازی واحدها در زمینه هایی که مزیت های مطلق و یا نسبی صادراتی ، فناوری و یا مزیت های صنعتی استانی است. وی گفت: بیشتر بنگاه های کشور تمایل به بازارهای محلي و یا ملي دارند و به دلیل فقدان تولید مازاد بر تقاضای داخلی و یا هزینه های بالای بازاریابی و برندینگ فاقد قابليت بازاريابي بين المللي و صادرات هستند. عضو کمیسیون برند اتاق بازرگانی اصفهان با بیان این مطلب اضافه کرد: تشکیل و تقویت شرکت های توسعه یا مدیریت صادرات با هدف رونق بخشی فروش و صادرات در بخش صنایع کوچک را می توان گامی موثر در افزایش صادرات غیر نفتی و جلوگیری از خام فروشی مطرح کرد.


۱۳۹۳/۵/۲۱ - ۱۵:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن