تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سوگند به خدا ، هر كس كه حقيقت سجده را به جاى آورد ، زيان نكرد و كسى كه در سجده، ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819615908




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تلاش تروریست های داعش برای فریب نوجوانان اندونزی/ بازداشت چهار دانش آموز


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تلاش تروریست های داعش برای فریب نوجوانان اندونزی/ بازداشت چهار دانش آموز کوالالامپور - ایرنا - دولت اندونزی پس از تلاش تبلیغاتی گسترده گروه تروریستی و تکفیری داعش برای فریب جوانان و نوجوانان در این کشور جنوب شرق آسیا، تدابیر امنیتی را افزایش داد و چهار دانش آموز فریب خورده حامی تروریست های داعش را دستگیر کرد.


به گزارش ایرنا، گروه تروریستی داعش طی ماه های اخیر با افزایش تبلیغات از قیبل انتشار پیام های ویدیویی در شبکه یوتیوپ و یا شبکه های اجتماعی و توزیع نشریات یا برگزاری تجمعات در برخی شهرها نسبت به نفوذ در بین نوجوانان و جوانان به ویژه قشر فقیر در این کشور اقدام کرده است.
مقامات مذهبی و سیاسی اندونزی طی دو هفته اخیر در نشست هایی برنامه ریزی برای مقابله با افزایش عملیات تبلیغی گروه تکفیری داعش را در این کشور 250 میلیونی آغاز کرده اند و دولت نیز در نشستی به این مساله پرداخت.
ˈسید اساگافˈ فرماندار استان ˈمالاکوˈ اندونزی پس از برنامه ریزی دولت برای مقابله با تروریست های داعش، گفت که چهار دانش آموز در شهر ˈآمبونˈ به دلیل حمایت از گروه تروریستی داعش بازداشت شده اند.
به نوشته روز سه شنبه روزنامه ˈجاکارتا پستˈ، وی اعلام کرد سه تن از این دانش آموزان دوره دبیرستان خود را می گذرانند و یک نفر دیگر نیز دانش آموز سطوح پایین تر بوده است.
این مقام استانی در اندونزی گفت که این دانش آموزان بسیار جوان و در مقابل هر نوع تحریکی آسیب پذیرند.
وی هدف از دستگیری این دانش آموزان را متوقف کردن گسترش تفکرات گروه تروریستی داعش در بین سایر دانش آموزان عنوان کرد.
ˈسید اساگافˈ فرماندار استان ˈمالاکوˈ همچنین به مدیران مدارس مختلف اندونزی هشدار داد دانش آموزان را در مقابل تفکرات داعش مورد محافظت قرار دهند.
دولت اندونزی برای مقابله با تفکرات انحرافی و خشونت بار این گروه تروریستی و تکفیری اعزام مبلغان به مدارس امور دینی و عادی را آغاز کرده است تا به مقابله با این تفکرات در بین نوجوانان و جوانان بپردازد.
گروه تروریستی داعش و حامیان این گروه در اندونزی همچنین با توزیع مجله ای با عنوان ˈالمستقبلˈ در استان جاوا به همراه کوپن های مواد خوراکی از جمله مرغ سرخ شده مردم اندونزی را برای پیوستن به گروه تروریستی داعش دعوت می کنند.
تاکنون سه نسخه از این مجله منتشر شده است.
تفکرات خشونت آمیز ˈابوبکر البغدادیˈ رهبر تروریست های داعش از مطالب این نشریه است و در آن تصاویری از سلاح های گروه تروریستی داعش در جهت تبلیغات و قدرت نمایی این تروریست ها در بین مردم اندونزی به ویژه نوجوانان و جوانان به چاپ رسیده است.
گروه تروریستی داعش خود مدعی است مسلمانان کشورهای عضو ˈآ.سه.آنˈ در فیلیپین، مالزی، میانمار، تایلند و اندونزی بیشترین پشتیبانی را از این گروه تکفیری به عمل می آورند.
این در حالی است که 10 وزیر امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) هفته جاری در بیانیه مشترکی جنایات گروه تروریستی و تکفیری داعش در عراق را محکوم کردند و آن را ˈتهدیدی برای صلح و ثبات منطقهˈ دانستند.
پلیس ملی اندونزی نیز طی چند روز گذشته به منظور خشکاندن ریشه حامیان گروه تروریستی و تکفیری داعش در این کشور جنوب شرق آسیا برخی متهمان و مبلغان این گروه تکفیری را بازداشت کرد.
پس از گسترش تبلیغات برخی حامیان گروه تروریستی داعش در اندونزی ˈجوکو سویانتوˈ وزیر امور قضایی، امنیت و سیاسی اندونزی نیز اعلام کرده است سازمان های اسلامی و همچنین برخی تندروهای اندونزی موافق تفکرات گروه تروریستی داعش نیستند.
ژنرال ˈموئلدوکوˈ فرمانده ارتش اندونزی نیز با این عنوان که تفکرات این گروه ترویستی می تواند باعث شکاف در اندونزی شود خواستار مقابله با این دیدگاه های خشونت آمیز شد.
هاشم موزادی رییس پیشین نهضت العلما اندونزی نیز تاکید کرده است باید از مسلمانان اندونزی خواسته شود تحت تاثیر گروه تروریستی داعش قرار نگیرند.
وی به مسلمانان این کشور به ویژه اعضای نهضت العلما هشدار داد از پیوستن به گروه تروریستی داعش و سایر اقداماتی که باعث تفرقه بین مسلمانان می شود، پرهیز کنند.
وزارت امور مذهبی اندونزی نیز در بیانیه ای از شهروندان این کشور خواسته است از گروه تروریستی داعش که قصد ایجاد یک خلافت به اصطلاح اسلامی را دارد، حمایت نکنند.
آساق**241**1611



21/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن