تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بازگشت كننده به خدا، آمرزش خواه و توبه كننده است و منافق نيرنگباز، زيانبار و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802209496




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گام جهاني براي نابودي رژيم صهيونيستي با تحريم کالاهاي اسرائيلي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ مرداد ۱۳۹۳ (۲۳:۱۶ب.ظ)
گام جهاني براي نابودي رژيم صهيونيستي با تحريم کالاهاي اسرائيلي روابط بين الملل در دوره معاصر ويژگي هاي منحصر به فردي دارد، با گسترش سطح روابط کشورهاي مختلف مسأله "تحريم" بيش از پيش اهميت يافته است. تحريم کالاهاي صهيونيستي نيز همزمان با اوج گرفتن جنايات صهيونيست ها در غزه مورد توجه مسلمانان و غيرمسلمانان قرار گرفته است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، کشورها براي تجارت به مردم کشورهاي ديگر نيازمند هستند و در صورتي که مردم ديگر کشورها تمايلي به استفاده از کالاهاي توليد يک کشور خاص نداشته باشند، مشکلات عديده اي گريبانگير کشور صادرکننده کالاها مي شود.
دنياي تجارت جذابيت هاي خاص خودش را دارد، همان طور که بايد توليد کننده اي وجود داشته باشد تا کالاها را به دست ما برساند در طرف مقابل نيز بايد مصرف کننده اي وجود داشته باشد تا اين کالاها را مصرف کند.
در شرايطي که رژيم صهيونيستي به عنوان يک رژيم غاصب مطرح است و به ويژه اخيراً نسل کشي همه جانبه اي را در نوار غزه به راه انداخته است، مردم کشورهاي جهان؛ به ويژه مسلمانان حاضر نيستند کالاهاي اين رژيم را مورد استفاده قرار دهند.
هر روز با گسترش جنايات رژيم صهيونيستي در غزه اخباري در ارتباط با پيوستن کشورهاي مختلف به کمپين تحريم کالاهاي صهيونيستي مخابره مي شود، مثلاً؛ پايگاه خبري «عرب 48»، اخيراً گزارش داده است که حرکتي گسترده در کرانه باختري توسط تاجران و مردم براي تحريم کالاهاي اسرئيلي شکل گرفته است.
حسن فرج، عضو کميته اين تحريم، اعلام کرد که در نهايت 10 کالاي اسرائيلي از بازارهاي کرانه باختري جمع خواهند شد و اطلاعات لازم به تجار داده شده است.
وزارت امور خارجه فرانسه نيز با صدور بيانيه‌اي رسمي به شهروندان خود در خصوص انجام هرگونه فعاليت اقتصادي و مالي در شهرک‌هاي صهيونيستي هشدار داده و از آنها خواسته است که از انجام هرگونه معامله تجاري با شرکت‌هاي شهرک‌هاي صهيونيستي خودداري کنند.
پس از فرانسه، مقامات اسپانيا و ايتاليا نيز به اتباع خود در مورد هرگونه معامله تجاري با شرکت‌هاي صهيونيستي که فعاليت‌هايشان در شهرک‌هاي صهيونيست‌نشين کرانه باختري صورت مي‌گيرد، هشدار داده اند.
سايت خبري "الوکه" عربستان نيز گزارش داده است که شهرداري استان "کاتانکودي" سريلانکا با تهيه ليستي از کالاهاي اسرائيلي موجود در اين کشور، خواستار تحريم تمامي اين محصولات شده است.
در اين ارتباط خبرگزاري ال اچ وي نيوز، اخيراً گزارش داد که مسلمانان هند به منظور حمايت از مردم مظلوم غزه، نوشابه هاي کوکا کولا و پپسي را تحريم کردند.
صاحبان رستوران ها در بمبئي، که اغلب مسلمان هستند، اعلام کرده اند، ما کسي را مجبور نمي کنيم که کوکا کولا و يا پپسي ننوشد، بلکه خودمان از فروش اين محصولات خودداري مي کنيم.
بحث تحريم کالاهاي رژيم صهيونيستي موضوعي جدي است؛ به ويژه زماني که اين موضوع با فتواي مراجع تقليد و رهبران ايران (امام خميني (ره) و حضرت امام خامنه اي) همراه شده بر حساسيت موضوع افزوده شده است.
امام خميني (ره)، از ابتداي پيروي انقلاب اسلامي در ايران مطرح کرد که کمک به اسرائيل چه فروش اسلحه و مواد منفجره و چه فروش نفت حرام و مخالفت با اسلام است. رابطه با اسرائيل و عمال آن چه رابطه تجاري و چه رابطه سياسي حرام و مخالفت با اسلام است. بايد مسلمين از امتعه اسرائيل خودداري کنند. (صحيفه نور ج 2 صفحه 193)
نظر علما و مراجع شيعه در مورد خريد کالاهاي اسرائيلي نيز در همراهي با فتواي حضرت امام خميني (ره) است، به طوري که اکثر قريب به اتفاق علماي شيعه خريد کالاهايي که موجب تقويت دشمنان اسلام شود را حرام يا غير جايز دانسته اند.
آيت الله نوري همداني در مورد روابط تجاري با رژيم صهيونيستي گفته اند: "هر شرکت يا مؤسسه اي که در راه تقويت دشمنان اسلام اقدام مي نمايد و سود به دست آمده را در راه تضعيف اسلام و نظام اسلامي به کار مي گيرند فعاليت آنان جايز نيست و همکاري با آنها حرام است."
حضرت آيت الله خامنه اي نيز در مورد روابط اقتصادي با رژيم صهيونيستي فرموده اند: "اگر خريد کالاهاي وارداتي از کشورهاي غيراسلامي و استفاده از آنها باعث تقويت دولت هاي استعمارگر و کافر – که دشمن اسلام و مسلمين هستند – شود و يا قدرت مالي آنها را براي هجوم به سرزمين هاي اسلامي يا مسلمين در سراسر جهان تقويت نمايد، واجب است که مسلمانان از خريد، به کارگيري و استفاده از آنها اجتناب کنند، بدون اينکه فرقي ميان کالايي با کالاي ديگر و دولتي با دولت ديگر – از دولت هاي کافري که دشمن اسلام و مسلمين هستند- وجود داشته باشد."
همان طور که اشاره شد، مسأله تحريم کالاهاي رژيم صهيونيستي بحث تازه اي نيست، مثلاً در سال 1391 پس از هتک حرمت به مقدسات مسلمانان توسط مقامات اين رژيم موضوع تحريم کالاهاي صهيونيستي مطرح شد.
در نتيجه حمله به نوار غزه و به خاک و خون کشيدن زنان و کودکان در اين منطقه، بيش از پيش افکار عمومي جريحه دار شده است و تحريم کالاهاي صهيونيستي نه تنها از سوي مسلمانان، بلکه از سوي غيرمسلمانان نيز پيگيري مي شود.
تحريم کالاهاي اسرائيلي از سوي مردم جهان و به ويژه مسلمانان دو پيامد اساسي به دنبال دارد. اول، ضربه اقتصادي به رژيم صهيونيستي، دوم، ايجاد فضا براي رقباي تجاري رژيم صهيونيستي.
در مورد پيامد اول براي اقتصاد رژيم صهيونيستي بايد گفت که حدود يک ميليارد از جمعيت جهان را مسلمانان تشکيل مي دهند و در صورت تحت تأثير قرار گرفتن افکار عمومي مسلمين و متحد شدن شان اقتصاد رژيم صهيونيستي در معرض خطر قرار خواهد گرفت.
علاوه بر پيامد اول براي اقتصاد رژيم صهيونيستي که يک نتيجه سريع و کوتاه مدت براي اقتصاد اين رژيم است، مسأله مهمتر اين است که تحريم کالاهاي رژيم صهيونيستي فضا را براي ابراز وجود رقباي تجاري اين رژيم فراهم مي کند و اين موضوع در درازمدت به انزواي اقتصادي رژيم صهيونيستي منجر مي شود.
در تأييد اين ادعا مي توان به اظهارات هندي ها در مورد تحريم کالاهاي رژيم صهيونيستي اشاره کرد، به طوري که مسلمانان هندي معتقدند، لازم است اندک اندک کالاهاي هندي جايگزين کالاهاي آمريکايي در هند شود.
در بحث تحريم رژيم صهيونيستي "کوکا کولا" به عنوان يک کالاي آمريکايي (با توجه به حمايت همه جانبه آمريکا از صهيونيست ها، تحريم آمريکا در نظر افکار عمومي همان تحريم رژيم صهيونيستي است)، تبديل به يک نماد فرهنگي شده است که از تحريم آن براي مقابله با رژيم صهيونيستي استفاده مي شود.
بر اساس اطلاعاتي که در سايت اين کمپاني منتشر شده و هم‌اکنون نيز موجود است، اين کالا بيش از صد و چهل و شش هزار و ۲۰۰ شعبه در سراسر دنيا دارد که در اين شعبه‌ها هر روز يک ميليارد و ۸۰۰ ميليون محصول به فروش مي رسد.
اين کمپاني در عرصه فروش آبميوه و نوشابه رتبه اول، از نظر فروش نوشيدني‌هاي ورزشي رتبه دوم و از نظر فروش بطري آب نيز رتبه سوم را دارد.

«کوکاکولا» امروزه شناخته شده‌ترين نام تجاري در دنيا است و ارزش اين نام تجاري بيش از ۷۱ ميليارد دلار تخمين زده شده‌ است. به اين ترتيب تحريم استفاده از اين نوشيدني مي تواند خسارات عظيم اقتصادي به صهيونيست ها وارد کند.
گفتني است، حدود 2 هزار رستوران و هتل در بمبئي وجود دارند که به جاي کوکا کولا و پپسي، برندهاي ديگري از نوشابه را به مشتريانشان مي فروشند.
جاويد کوتوالا، يکي از اعضاي انجمن رستوران داران هند، اعلام کرده است، با وجود تحريم نوشابه هاي آمريکايي اين کشور روزانه حدود 14 ميليون روپيه (230 ميليون دلار)، ضرر خواهد کرد.
شهربانو علي جمعه پور













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن