تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سه چیز از نشانه های یقین هستند: کوتاهی آرزو، اخلاص در عمل، بی رغبتی به دنیا
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820035641




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خريد برق تجديد پذير با قيمت 463 تومان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ مرداد ۱۳۹۳ (۱۵:۴ب.ظ)
وزير نيرو خبر داد: خريد برق تجديد پذير با قيمت 463 تومان وزير نيرو در جمع مسئولين استان قزوين گفت: فرمايشات مقام معظم رهبري در سال هاي فعاليت دولت هشتم چراغ راه وزارت نيرو است.
به گزاش خبرنگار خبرگزاري موج، حميد چيت چيان وزير نيرو در حاشيه سفر خود به استان قزوين با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري (مدظله العالي) در سال هاي گذشته و تاکيد ايشان بر حل مشکلات انرژي گفت: در دولت هشتم براي رسيدن به فرمايشات معظم له يک کارگروه ويژه انرژي تشکيل شد تا در مورد سبد انرژي کشور بحث و گفتگو شود.
وي ادامه داد: در آن سال ها نظرات محافظين و مخالفين در مورد استفاده از توربين هاي بادي گرفته شد و به اين نتيجه رسيديم که اگر قيمت گاز در بازارها جهاني زير 23 سنت باشد، ارزان ترين برق به ترتيب به روش: سيکل ترکيبي، بادي، گازي به دست مي آيد اما اگر قيمت گاز بالاتر از 23 سنت بود، به روش بادي از ساير روش هاي توليد برق صرفه اقتصادي بيشتري خواهد داشت.
وي در مورد استفاده از انرژي هاي تجديد پذير به جاي انرژي هاي فسيلي اظهار داشت: اين مهم تنها به نفع اقتصاد نيست بلکه 1) عوارض زيست محيطي را کاهش مي دهد2) ايجاد اشتغال مناسبي مي کند و 3) فناوري هاي پيشرفته را به نقاط دور دست کشور منتقل خواهد کرد.
وزير نيرو با تاکيد بر حفظ ذخاير سوخت فسيلي و ايجاد ارزش افزوده براي اين نوع سوخت با صادرات به خارج از مرزها تاکيد کرد: بيش از يک درصد از کل برق جهان توسط منابع تجديد پذير به دست مي آيد و در اين ميان نيروگاه هاي آبي و بادي رتبه اول توليد برق را دارند.
وي با اشاره به حمايت هاي مجلس و دولت از توسعه انرژي هاي تجديد پذير گفت: با مصوبه جديد دولت و حمايت هاي بي دريغ مجلس وزارت نيرو از اين پس برق توليدي بخش خصوصي از منابع تجديد پذير را با قيمت 463 تومان خريداري خواهد کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن