تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى بهشت درى است‏بنام (ريان) كه از آن فقط روزه داران وارد مى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814714788




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بصیرت اولویت اول طلاب است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > فارس حجت الاسلام طاهری:
بصیرت اولویت اول طلاب است
شیراز – خبرگزاری مهر: رئیس هیئت امنای آستان مقدس حضرت سیدعلاء الدین حسین (ع) بصیرت را اولویت اول طلاب دانست و انتظار اصلی از طلاب جوان را درس خواندن، به دنبال مباحث اخلاقی بودن، صبر و تحمل و دستگیری از یکدیگر خواند.



به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید محی الدین طاهری در جمع طلاب جدید الورود حوزه علمیه محمودیه شیراز گفت: دوره جدیدی از زندگی شما آغاز شده است که اگر برای خدا قدم بردارید، هیچ پست و مقام و قدرتی ارزشمندتر از این توفیق نیست.

رئیس هیأت امنای آستان مقدس حضرت سیدعلاء الدین حسین (ع) با اشاره به توفیقات خداوند متعال در عرصه طلبگی افزود: کسی که امام زمان (عج) دعاگوی او باشد، یقیناً در عالم هیچ قدرتی نمی تواند او را بشکند.

 وی افزود: در طول تاریخ علمای بزرگی همچون شهید اول، ثانی و ثالث داشته ایم که توسط زورگویان به شهادت رسیدند تا نام آنها محو شود، اما تاریخ ثابت کرد که تنها نامی که می ماند به فرمایش امیرالمومنین(ع) ؛ نام علماست که (العلماء باقون مابقي الدهر أعیانهم مفقودة و أمثالهم في القلوب موجودة )

طاهری ابراز داشت: تا خدا، خدایی می کند نام عالم باقی می ماند و کسی قدرت بر محو آن نخواهد داشت و عزتی که از ناحیه خدا سرچشمه می گیرد، تبدیل به ذلت نمی شود.

رئیس حوزه محمودیه شیراز با اشاره به سرگذشت قوم حضرت یونس (ع) گفت: عذاب بر بالای سر قوم ظاهر شد و همه آن را مشاهده کردند، اما یک نفر عالم آنها را نجات داد.

وی افزود: اگر قصد قربت در این مسیر بیاید و یک نفر را در طول عمرتان بتوانید هدایت کنید، مانند این است که تمام انسانها را هدایت کرده اید.

وی اظهار داشت: کار عالم زنده کردن است و حیات حقیقی بسیار بالاتر از حیات مادی است، این وظیفه عالم است که به انسان ها حیات حقیقی ببخشد.



  دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز با اشاره به جنایات روز افزون در غزه و عراق، دشمنان خونخوار و سلفیون کودک کش را نیز دارای حیات مادی دانست و تصریح کرد: حیات مادی مشترک بین حیوان و انسان است ولی آن چیزی که به انسان ارزش می دهد حیات حقیقی است و کلید آن به دست عالم است لذاست که می فرماید اذا فسد العالِم فسد العالَم هنگامی که عالِم فاسد می شود عالَم فاسد خواهد شد.

وی افزود: شما جا پای علمایی گذاشته اید که خادمین مکتب امام صادق(ع) بوده اند و در این راه مجاهدت ها کرده اند.
حجت الاسلام طاهری با اشاره به علمای ربانی و توفیق تشرف آنان به محضر امام زمان (عج) گفت: امثال علی بن مهزیار، حضرت عبدالعظیم جزء علماء هستند و اولی به زیارت امام زمان(عج) نائل شد و دومین بزرگوار، به مقامی می رسد که زیارت قبرش با زیارت قبر حضرت سید الشهداء(ع) برابری می کند.

وی ضمن اشاره به برخی از علمای شهیر گذشته و صحابی اهل بیت(ع) ابراز داشت: حجره عالم بزرگوار مقدس اردبیلی زینت بخش حوزه محمودیه است و او کسی است که آنقدر به حضور امام زمان (عج) رسیده که در مکان های پرجمعیت و شلوغ نیز می توانست صدای امام ( عج) را تشخیص دهد.

طاهری با اشاره به اینکه فضیلت علماء به فرموده پیامبر اکرم (ص) از انبیاء بنی اسرائیل (ع) بالاتر است، افزود: باید به طور منظم فاصله خود با این علمای ربانی را کم کنیم و به دنبال آدمیت باشیم که آن هم در حیات مادی و فیزیکی خلاصه نمی شود، باید به دنبال انسانیت بگردیم و آموزه های آن را در تمامی زندگی خود ساری و جاری کنیم تا بتوانیم آن را به دیگران انتقال دهیم.

دبیرکل بنیاد صیانت از نهاد خانواده استان فارس، غرور را عامل سقوط انسان دانست و گفت: قرآن کریم به این مطلب اشاره دارد که غرور انسان را به کری و کوری می کشاند و بر روی چشم و گوش انسان پوسته ای شفاف ایجاد می کند که شبحی از حقایق مشاهده کند و به خیال اینکه در مسیر هدایت قرار گرفته است، او را در سیاهی غرق می کند

وی اظهار داشت: طلبه باید بسیاری از کارهای مباح را بر خود حرام کند و سختی هایی را تحمل کند و از طرفی بدنبال احترام هم نباشد و در همه حال متواضع باشد.

وی افزود: طلبه باید وقار داشته باشد، اما وقار با غرور متفاوت است.

رئیس حوزه محمودیه شیراز راههای استیلاء شیطان بر افراد را متفاوت ارزیابی کرد و افزود: هنگامی که شیطان برای فریب مومنین می آید، دام هایی از جنس دین برای آنها پهن می کند و آنها را به تناسب دینشان فریب می دهد، گاهی او را به اهمال در درس خواندن، کم گذاشتن از وقت در تدریس یا کارهایی مشابه فرا می خواند و او را از راه راست منحرف می سازد.

رئیس هیأت امنای آستان مقدس حضرت سید علاء الدین حسین (ع) بصیرت را اولویت اول طلاب دانست و افزود: بصیرت یعنی کلام  و رفتار مقام معظم رهبری که باید مواظبت کنیم ذره ای از این معیار انحراف پیدا نکنیم.
 


۱۳۹۳/۵/۲۰ - ۰۹:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن