تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):سخن نیک را از هر کسی ، هر چند به آن عمل نکند ، فرا گیرید .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804947794




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مهلت 72ساعته تل‌آويو براي قبول شروط مقاومت فلسطيني


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: مهلت 72ساعته تل‌آويو براي قبول شروط مقاومت فلسطيني
مذاكرات براي برقراري آتش‌بس در غزه در حالي ادامه دارد كه مقاومت مسلحانه فلسطيني‌ها عليه دشمن صهيونيستي وارد دومين ماه خود شده و گزارش‌هاي‌ منتشر شده حاكي از آن است كه مذاكره‌كنندگان فلسطيني بر سر خواسته اصلي خود مبني بر لغو محاصره غزه تأكيد دارند و با تجديد يك آتش‌بس جديد سه روزه براي فرصت دادن به اسرائيل جهت پذيرش خواسته خود موافقت كرده‌اند.


مذاكرات براي برقراري آتش‌بس در غزه در حالي ادامه دارد كه مقاومت مسلحانه فلسطيني‌ها عليه دشمن صهيونيستي وارد دومين ماه خود شده و گزارش‌هاي‌ منتشر شده حاكي از آن است كه مذاكره‌كنندگان فلسطيني بر سر خواسته اصلي خود مبني بر لغو محاصره غزه تأكيد دارند و با تجديد يك آتش‌بس جديد سه روزه براي فرصت دادن به اسرائيل جهت پذيرش خواسته خود موافقت كرده‌اند.

پس از اينكه روز يك‌شنبه شبكه الاقصي در خبري فوري گزارش داد مصر پيشنهاد آتش بس 72 ساعته‌اي را به دو طرف فلسطيني و اسرائيلي داده است تا مذاكرات را تكميل كنند، چند ساعت بعد شبكه خبري اسكاي نيوز در خبري كوتاه به نقل از يك مقام فلسطيني گزارش داد، هيئت مذاكره‌كننده فلسطيني در قاهره با برقراري آتش بس جديد 72 ساعته در نوار غزه موافقت كرد‌ه است. اما رهبران مقاومت در غزه گفتند در حال بررسي طرح 72 ساعته قاهره براي تجديد آتش‌بس هستند. سامي ابوزهري به آسوشيتدپرس گفت: طرحي براي برقراري يك آتش‌بس جديد 72 ساعته براي ادامه مذاكرات پيشنهاده شده است كه در دست بررسي است.

وي در ادامه افزوده است كه پاسخ فلسطيني‌ها بستگي به جديت رژيم صهيونيستي بستگي دارد. مقاومت فلسطيني هرگونه برقراري آتش‌بس پايدار را منوط به لغو محاصره غزه كرده‌ و بر خواسته خود اصرار دارد. در همين راستا موسي ابومرزوق، معاون رئيس دفتر سياسي جنبش حماس و از اعضاي هيئت مذاكره‌كننده فلسطيني در قاهره شنبه شب در صفحه خود در فيس‌بوك خاطرنشان كرد: اسرائيل جديت واقعي در مذاكرات نشان نمي‌دهد و همچنان تعلل مي‌ورزد و در برآورده ساختن حقوق و خواسته‌هاي فلسطيني‌ها روش تعلل را در پيش گرفته است.

وي خاطرنشان كرد: اگر مذاكرات جدي انجام نشود ما به‌مدت طولاني در قاهره نخواهيم ماند، ظرف 24 ساعت آتي سرنوشت مذاكرات كاملاً مشخص خواهد شد. از طرف ديگر بي‌بي سي گزارش داد، با ادامه حملات اسرائيل به فلسطينيان در نوار غزه، به نظر مي‌رسد كه مذاكرات قاهره براي رسيدن به آتش بس جديد عملاً شكست خورده. اسكاي نيوز همچنين گزارش داد، هيئت فلسطيني همچنين با ادامه حضورشان در قاهره به منظور تكميل تلاش‌هاي مقام‌هاي مصري با طرف اسرائيلي جهت دستيابي به آتش بس دائمي موافقت كرد. در همين حال روزنامه صهيونيستي هاآرتص دليل ماندن هيئت مذاكره‌كننده فلسطيني در مصر را حضور در نشست اضطراري اتحاديه عرب در قاهره عنوان كرد. رژيم‌صهيونيستي جمعه گذشته و با به‌پايان آتش بس 72 ساعته در غزه، گروه مذاكره‌كننده‌اش را از مصر فراخواند. همزمان عزام الاحمد، رئيس هيئت مذاكره‌كننده فلسطيني در قاهره عنوان داشت: ما با محمد التهامي، وزير اطلاعات مصر ديدار مي‌كنيم تا آخرين تحولات در خصوص آتش بس و لغو محاصره نوار غزه را مورد بررسي قرار دهيم.

وي گفت: در صورتي كه براي ما مشخص شود كه هيئت اسرائيلي شروطي را براي بازگشت خود به قاهره جهت انجام مذاكرات خواهد گذاشت ما هيچ شرطي را براي ادامه مذاكرات نخواهيم پذيرفت. از طرف ديگر، بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل در اظهاراتي در نشست هفتگي كابينه خود در تل آويو گفت: « اسرائيل زير آتش، مذاكره نخواهد كرد.»وي افزود: « در هيچ مرحله‌اي ما اعلام نكرديم عمليات نظامي اسرائيل پايان يافته است.»

  ادامه جنايت رژيم‌صهيونيستي در غزه
مذاكرات براي برقراري آتش‌بس در حالي ادامه دارد كه روز يك‌شنبه در دور جديد حملات هوايي رژيم‌صهيونيستي به مناطق مختلف نوار غزه دو فلسطيني ديگر به شهادت رسيدند و بدين ترتيب شمار شهداي جنگ غزه از هفتم ژوئيه تاكنون به 1917 تن افزايش يافت. منابع رسانه‌اي گزارش دادند، جنگنده‌هاي رژيم صهيونيستي، سحرگاه يك‌شنبه يك خانه در شهر «خان‌يونس» در نوار غزه را بمباران كردند و در جريان آن يك زن شهيد و يك مرد مجروح شد. همچنين اوايل بامداد همان روز، جنگنده‌هاي اسرائيلي يك منزل مسكوني در اردوگاه «جباليا» را بمباران كردند كه در پي آن يك فلسطيني شهيد و 7 تن ديگر مجروح شدند.  رژيم كودك‌كش اسرائيل با لغو محاصره نوار غزه مخالفت مي‌كند، مسئله ديگر درخواست رژيم‌صهيونيستي براي خلع سلاح فلسطيني‌ها است كه مقاومت به شدت با آن مخالفت كرده است. محاصره غزه منجر به يك فاجعه انساني در اين منطقه شده است. كريس گنس، سخنگوي «آژانس كار و امداد سازمان ملل متحد براي آوارگان فلسطيني در خاور نزديك» خواستار پايان دادن به محاصره‌ نوار غزه شد.

به گزارش دويچه‌وله، او در صفحه توئيتر خود نوشت: «بيشتر بخش‌هاي نوار غزه با خاك يكسان شده است. ولي ما دست‌مان بسته است و نمي‌توانيم آنها را بازسازي كنيم. » او همچنين ضمن اشاره به وضعيت وخيم مردم منطقه و كمبود مواد غذايي در غزه، نوشته است كه «بحران غزه به راه‌حلي سياسي نياز دارد. »
 
فيلم‌هاي حماس از ذلت نظاميان صهيونيستي
مسئول روابط بين‌المللي حماس ضمن تأكيد بر مقاومت به عنوان تنها راه آزادسازي قدس گفت: حماس نوارهايي در اختيار دارد كه در صورت انتشار ضعف ارتش رژيم‌صهيونيستي بر همگان آشكار خواهد شد. به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه خبري «القدس العربي»، اسامه حمدان، مسئول روابط بين‌المللي حماس در اظهاراتي اعلام كرد كه توازن قدرت ميان حماس و رژيم‌صهيونيستي تغيير كرده و مقاومت در نبرد بعدي توانش را به دشمن اسرائيلي نشان خواهد داد. حمدان افزود: حماس نوارهايي ويدئويي از جمله حمله مقاومت به پايگاه نظامي «ناحل عوز» در اختيار دارد كه در صورت انتشار رسوايي ارتش اسرائيلي را به همراه خواهد داشت و اين نوارها حجم تلفات ارتش و ضعف نيروهايش را به تصوير كشيده است.

 وي كه در مراكش سخن مي‌گفت ضمن تشكر از پادشاه اين كشور در حمايت از ملت فلسطين افزود: ايستادن ملت‌هاي اسلامي در كنار غزه در پيروزي مقاومت در مقابل دشمن اسرائيلي سهيم بوده است و از سويي مواضع برخي كشورهاي عربي و ذلت آنها در عدم حمايت از فلسطين مانع از پيروزي‌ها نشد و ارتش اسرائيلي شكست سختي خورد. حمدان در ادامه بر وحدت گروه‌ها در فلسطين تأكيد كرد و گفت: نبردي كه ما وارد آن شديم ثابت كرد كه تنها راه آزادسازي قدس مقاومت است. همزمان، ايتان كابيل، رئيس فراكسيون حزب مخالف كارگر در كنست (پارلمان رژيم صهيونيستي) به شدت از بنيامين نتانياهو، نخست وزير اين رژيم انتقاد و اعلام كرد كه وي بايد استعفا دهد. اين مقام اسرائيلي گفت: در پي نابسامان شدن اوضاع امنيتي ساكنان شهرك‌هاي همجوار نوار غزه و به دليل دستپاچگي نتانياهو در مديريت جنگ، وي بايد استعفا دهد. 


تولد 4500 نوزاد غزه در طول حملات تل آويو  

سخنگوي وزارت امور داخله غزه با اشاره به اينكه اين وزارتخانه هنوز برآوردي از تعداد ساكنان جديد غزه در اختيار ندارد، پيش بيني كرد كه تعداد نوزادان تازه متولد شده در غزه از ۵ هزار نفر بگذرد.   وزارت بهداشت غزه از تولد ۴۵۰۰ نوزاد فلسطيني در جريان حملات اسرائيل طي ۳۰ روز گذشته خبر داد. اين در حالي است كه منابع بهداشتي فلسطيني مي‌گويند كه در جريان حملات اسرائيل به باريكه غزه طي ۳۰ روز گذشته، دست كم ۱۹۰۴ نفر فلسطيني كشته شده‌اند. ۴۳۳ نفر از جان باختگان، كودك بوده‌اند.  به گزارش خبرگزاري جمهور افغانستان، خبرگزاري آناتولي، از قول ايادالبزوم، سخنگوي وزارت امور داخله غزه با اشاره به اينكه اين وزارتخانه هنوز برآوردي از تعداد اين ساكنان جديد غزه در اختيار ندارد، پيش بيني كرد كه تعداد نوزادان تازه متولد شده در غزه از  ۵هزار نفر بگذرد. به گفته وي؛ تولد تعدادي از اين نوزادان، هنوز به شكل رسمي ثبت نشده است زيرا آنها در مدارس يا پناهگاه‌ها به دنيا آمده‌اند. وزارت امور داخله غزه مي‌گويد كه جمعيت اين شهر در سه ماهه نخست سال جاري ميلادي، به 9/1 ميليون نفر رسيده است. بر اساس اطلاعات وزارت امور داخله غزه از اين شمار، ۹۴۷ هزار نفر مرد و ۹۲۲ هزار نفر زن هستند. آمارهاي رسمي منابع فلسطيني، پيش‌بيني نموده كه جمعيت غزه تا سال ۲۰۲۰ به 3/2 ميليون نفر برسد.



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن