تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):شعبان ماه من است. هر كه ماه مرا روزه بدارد، روز قيامت شفيع او خواهم بود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816957002




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آماده باش تیم 14 نفره از پزشکان اصفهان برای احیای نوزادان در استان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > اصفهان در بیمارستان الزهرا (س) صورت گرفت/
آماده باش تیم 14 نفره از پزشکان اصفهان برای احیای نوزادان در استان
اصفهان - خبرگزاری مهر: مجری طرح تیم احیای نوزادان بیمارستان الزهرا (س) اصفهان گفت: با توجه به اینکه یکی از شاخص‌های مهم کشورهای پیشرفته زنده ماندن مادر و نوزاد در هنگام زایمان است، بنابراین تیم 14 نفره ای از پزشکان وابسته به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در حوزه احیای نوزادان و فراهم کردن زایمان‌های بی‌خطر در سطح اصفهان ایجاد شده است.



به گزارش خبرنگار مهر، امیر محمد آرمانیان ظهر امروز در مراسم آغاز به کار نخستین تيم احياء نوزاد نظام مند كشور در مركز آموزشي درماني الزهرا (س) اظهار داشت: این تیم با روشی نوین مطابق با جدیدترین استانداردهای روز جهان به احیای نوزادان می پردازد. وی افزود: احیای نوزادان در چند سال اخیر در دنیا از روش های سنتی به سمت شیوه های نوین تغییر کرده که این موضوع در کشور ما نوپاست و بسیاری با آن آشنا نیستند. مجری طرح تیم احیای نوزادان بیمارستان الزهرا (س) اصفهان با بیان اینکه در تیم نظام مند احیای نوزادان اصفهان از روش ابداع شده ای در امریکا بهره گیری شده است، تصریح کرد: پایه گذاری این روش از سال 2011 بوده و از سال 2012 در امریکا اجرا شده است لذا ما چندان از روش های نوین عقب نیستیم. وی آموزش تیمی را در این روش بسیار مهم خواند و گفت: لازم است از اساتید مجرب و پیشکسوت داخلی و خارجی در این زمینه استفاده کنیم. آرمانیان با بیان اینکه احیای نوزادان در سایر شهرهای کشور نیز انجام می شود، ادامه داد: این کار در اصفهان به صورت نظام مند و تیمی و با بهره گیری از فضای فیزیکی و آموزش تخصصی اجرا خواهد شد. وی اضافه کرد: روش این تیم به عنوان شیوه ای نوین در کشور در کمیته مراقبت های پیشرفته حیاتی نوزادان در وزارت بهداشت مطرح و در صورت تصویب نهایی به عنوان الگو به سایر استان ها و دانشگاههای علوم پزشکی معرفی می شود. مجری طرح تیم احیای نوزادان بیمارستان الزهرا (س) اصفهان گفت: فعالیت های مربوط به تشکیل تیم احیای نظام مند نوزاد (NRP) از جمله تشکیل کمیته مربوط به آن و آموزش ها از سال 90 در اصفهان آغاز شد. آرمانیان افزود: این تیم وظیفه احیای نوزادان را در 10 دقیقه نخست تولد برای موارد زایمان زودرس (کمتر از 35 هفته) و زایمان پرخطر به عهده دارد. وی توضیح داد: این تیم در ابتدا به تشخیص این نکته می پردازد که آیا نوزاد نیاز به احیا دارد یا خیر که در صورت نیاز داشتن، میزان اکسیژن و اقدامات پیشگیرانه مربوط به آن را مشخص می کند. این فوق متخصص نوزادان حضور تیم احیای نوزادان را بسیار ضروری دانست و گفت: اگر تیم احیا به موقع حضور یابد از بسیاری از عوارض که بدلیل کمبود یا ازدیاد اکسیژن به نوزاد وارد می شود جلوگیری می کند. آرمانیان افزود: اگر اکسیژن در بدو تولد به نوزاد نرسد نوزاد دچار فلج مغزی می شود و اگر اکسیژن در 10 دقیقه نخست تولد به نوزاد به مقدار کم برسد نوزاد دچار بیماری حرکتی بسیار ضعیف، اوتیسم و بیش فعالی خواهد شد. وی ادامه داد: اگر اکسیژن خالص نیز به مقدار زیاد به نوزاد برسد او دچار آسیب چشمی شده و همچنین احتمال سرطان خون در نوزاد افزایش می یابد. مجری طرح تیم احیای نوزادان بیمارستان الزهرا (س) اصفهان تاکید کرد: حضور تیم احیای نوزاد در هنگام تولد به سادگی از این عوارض پیشگیری می کند. وی گفت: این تیم احیا از 14 نفر ماما، پزشک اطفال، پزشک زنان و مامایی، متخصص بیهوشی و کارشناس پرستاری تشکیل شده است که در سه نوبت کاری در این مرکز به احیای نوزادان نارس ( تولد کمتر از 35 هفته) و نوزادان با زایمان پرخطر می پردازند.


۱۳۹۳/۵/۱۹ - ۱۶:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن