تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن از اندك خدا خشنود مى شود و بسيارش او را ناراحت نمى كند و منافق از اندك خدا نا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820916406




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بروز آسيب‌هاي جدي بر اثر افزايش شبکه‌ غيرمجاز برق


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ مرداد ۱۳۹۳ (۱۹:۷ب.ظ)
بروز آسيب‌هاي جدي بر اثر افزايش شبکه‌ غيرمجاز برق مدير کل دفتر نظارت بر توزيع شرکت مادرتخصصي مديريت توليد، انتقال و توزيع نيروي برق ايران (توانير) از ظهور پديده‌اي طي چند سال گذشته در حاشيه شهر تهران به نام شبکه غيرمجاز برق خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، سيداعتضاد مقيمي، با اشاره به احداث انشعاب‌ها و شبکه‌هاي غيرمجاز برق که توسط افراد خاطي در امتداد شبکه‌هاي برق در حاشيه تهران ايجاد شده و افزون‌ بر آسيب و صدمه‌هاي جدي به شبکه و اختلال در توزيع برق، موجب افزايش تلفات شبكه نيز شده است، گفت: متأسفانه اين گروه‌هاي خاطي براي احداث شبکه‌هاي فشار متوسط و فشار ضعيف غيرمجاز در امتداد شبکه‌هاي برق در جنوب شهر تهران، تلاش کرده‌اند با نصب پايه و لوازم جانبي شبکه و نصب ترانسفورماتور، اين شبکه‌ها را موجه نشان دهند.
وي ادامه داد: شبکه‌هاي غيرمجاز، مشابه شبکه‌هاي اصلي برق احداث و در نقطه‌اي به شبکه توزيع برق متصل و موجب اختلال در شبكه، افزايش مصرف و تلفات، کمبود انرژي و بروز آسيب‌هاي جدي به شبکه شده است.
وي افزود: اين تخلف‌ها بيشتر در حاشيه شهر تهران، ازجمله حاشيه اتوبان آزادگان و منطقه‌اي موسوم به "مرتضي‌گرد" انجام و ازطريق مراجع قضايي هم پيگيري‌هايي انجام شده است، اما؛ به‌ دليل ممانعت مردم منطقه، متأسفانه تاکنون موفق به جمع‌آوري اين شبکه‌ها نشده‌ايم.
مدير كل دفتر نظارت بر توزيع شركت توانير افزود: يکي از پيشنهادهاي شرکت توانير اين بود که اجازه دهند تا زمان جمع‌آوري شبکه‌هاي غيرمجاز، بدون اينکه انشعاب واگذار شود، با گرفتن تعهد از استفاده‌کنندگان از اين شبکه، هزينه‌هاي انرژي وصول شود، اما؛ با توجيه جلوگيري از افزايش پديده حاشيه‌نشيني، تاکنون اين کار ميسر نشده است و از سويي نيز شاهد هستيم با عدم واگذاري انشعاب، نه تنها حاشيه‌نشيني کمتر نشده، بلکه افزايش قابل‌توجهي داشته است و براساس بررسي‌هاي انجام‌شده در چند سال گذشته حدود 4.5 ميليون نفر در حاشيه شهرها سکونت کرده‌اند که اين رقم در طي يك دوره پنج‌ساله به دو برابر افزايش خواهد يافت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن