تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همه گناهان گذشته كسى كه از روى ايمان و براى رسيدن به ثواب الهى معتكف شود، آمرزي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819485724




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حذف دلالی های بازار ملزومات پزشکی/ اورژانس هوایی یکی از نیازهای خوزستان بود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > خوزستان ایدنی عنوان کرد:
حذف دلالی های بازار ملزومات پزشکی/ اورژانس هوایی یکی از نیازهای خوزستان بود
اهواز ـ خبرگزاری مهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز از حذف دلالی های بازار ملزومات پزشکی خبر داد.



به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل ایدنی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه پایگاه اورژانس هوایی خوزستان اظهار کرد: رویکردی که نظام در حال حاضر به سلامت دارد بسیار متفاوت تر از سال های گذشته است. در سال های گذشته مسئله سلامت جزء 10 اولویت کشور هم نبود. با توجه به مشکلاتی که در این حوزه وجود داشت و همچنین تحریم ها که اثرات ویژه ای بر سلامت داشت متاسفانه هزینه و نرخ پرداختی مردم برای خدمات سلامت بسیار بالا رفته بود.

وی افزود: در سال 91 و شش ماه اول سال 92 بحران های دارویی عجیبی در کشور و به تبع آن خوزستان وجود داشت که سهم مردم در پرداخت هزینه ها بسیار بالا بود. در سال گذشته بودجه مستقیم داروهای سرطان 2 هزار میلیارد تومان و هزینه های جانبی درمان سرطان 6 هزار میلیارد تومان بود.

بودجه 10 هزار میلیاردی طرح تحول نظام سلامت در گام اول

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: کل بودجه وزارت بهداشت در سال گذشته هشت هزار میلیارد تومان بود. سازمان اجرایی که دومین یا سومی دستگاه کشور بود ولی از نظر بودجه ردیف 14 بودجه را به خود اختصاص داد. فقط سرطان ها هشت هزار میلیارد تومان معادل کل بودجه وزارت بهداشت را به نظام سلامت تحمیل می کرد.

ایدنی خاطرنشان کرد: با اهتمامی که همه ارکان نظام سلامت در راستای اجرایی کردن فرامین مقام معظم رهبری برای اجرای طرح تحول نظام داشتند خوشبختانه بودجه این طرح در گام اول 10 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شد.

منابع مالی طرح تحول نظام سلامت پایدار خواهد بود

وی عنوان کرد: در تفاهم نامه وزارت بهداشت با معاون اول رئیس جمهور باید تحت هر شرایطی حتی اگر تحریم ها شدت پیدا کند میزان تخصیص اعتبارات طرح تحول نظام سلامت کمتر از 80 درصد نخواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز اذعان کرد: اولین نکته ای برای همه خدمت رسانان طرح تحول نظام سلامت دغدغه شده پایدار بودن منابع مالی اجرای طرح است. به همه قول می دهم که منابع مالی اجرای طرح در سالجاری پایدار بوده و با توجه به اهتمام مسئولین نظام حتما در سال آینده نیز اعتبارات اجرای طرح پیش بینی خواهد شد.

دولت 27 درصد از هزینه های بیمارستانی را یارانه سلامت در نظر می گیرد

ایدنی بیان کرد: میزان پرداختی از جیب مردم قبل از اجرای طرح به طور کلی بین 50 تا 70 درصد پیش بینی شد. این میزان پرداختی در بخش دولتی 37 درصد بود که دولت تعهد کرد میزان پرداختی مردم 10 درصد شود.

وی یادآور شد: ین 8 تا 12 میلیون نفر در کشور هیچ گونه بیمه ای نداشتند ولی با این وجود دولت تایید کرده بیماری که در بیمارستان بستری می شود بیش از 10 درصد پرداخت نکند. در حقیقت دولت 27 درصد از هزینه های بیمارستانی را بعنوان یارانه سلامت در نظر می گیرد.

بخش زیادی از کاهش هزینه ها ناشی از مدیریت ارائه خدمات پزشکی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز تاکید کرد: یارانه سلامتی که در حال حاضر پرداخت می کنیم خیلی پایین تر از 27 درصد است. بخش زیادی از این کاهش هزینه ها ناشی از مدیریت ارائه خدمات پزشکی است. آشفته بازاری در تهیه ملزومات پزشکی وجود داشت و قیمت های بسیار سرسام آوری در این حوزه وجود داشت.

ایدنی عنوان کرد: با توجه به برنامه ریزی هایی که انجام شد قیمت ملزومات پزشکی به ویژه کاشتنی مانند وسایل ارتوپدی بیش از نصف کاهش پیدا کرد. تمام دلالی هایی که در این زمینه وجود داشت حذف شد.

سقف هزینه های پرداختی روستاییان پنج درصد است

وی ادامه داد: امروز پرداختی از جیب مردم در مراکز دولتی تنها هشت درصد است. تعهدی که وزارتخانه برای بیماران روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفر پرداخت پنج درصد بعنوان سقف هزینه پرداختی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در طرح تحول سلامت فقط بحث کاهش قیمت پرداختی نیست بلکه ما باید کیفیت خدمات را هم بالا ببریم و عدالت در سلامت را در تمام استان فراهم کنیم. کمک به ماندگاری نیروهای تخصصی در نیروهای محروم یکی از بسته های حمایتی این طرح است.

پرداخت مبلغ 9 میلیون تومانی جدای از حقوق به پزشکان مناطق محروم

ایدنی ادامه داد: وزارتخانه در برخی از شهرها ماهیانه 9 میلیون تومان به یک متخصص که مجزا از حقوق و کارنامه سرویس دکتر است پرداخت می کند تا در یک شهر محروم حضور پیدا کند و به مردم خدمات ارائه کند.

وی تصریح کرد: مسئله اورژانس هوایی که یکی از دغدغه های ما بود و راه اندازی یک نیاز است. ساحل و دریا در استان داریم و مشکلاتی در پشت سدها داریم و آمار غرق شدگی بالاست و شاید راه اندازی اورژانس آبی یکی از اولویت های بعدی ما باشد.

رتبه اول ایران از نظر مرگ و میر جاده ای در جهان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: حجم تلفات در سوانح رانندگی کشور بسیار بالاست. این فاجعه است که به ازای هر 100 هزار خودرو در فرانسه 12 تصادف ولی در ایران 120 تصادف رخ می دهد. رتبه اول مرگ و میر جاده ای در جهان متعلق به  ایران است. این رتبه به زیرساخت های جاده ای و فرهنگ رانندگی هم ارتباط دارد. سن میانگین افرادی که در تصادفات جاده ای از بین می روند تنها 34 سال است. آمار مرگ و میر تصادفات جاده ای بین 27 تا 31 هزار نفر است.


۱۳۹۳/۵/۱۸ - ۱۸:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن