تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس چهل روز خود را براى خدا خالص كند چشمه هاى حكمت از قلب وى بر زبانش جارى مى شو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799478198




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گوشی هوشمند شما چه صفحه نمایشی دارد و کدام بهتر است؟


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: گوشی هوشمند شما چه صفحه نمایشی دارد و کدام بهتر است؟
شاید شما نیز در زمانی که به دنبال خرید یک گوشی هوشمند هستید، در خصوص اطلاعات صفحه نمایش گوشی خود به مواردی همچون LED یا Retina و OLED و AMOLED بر میخورید که برای شما جالب توجه است. اینها تکنولوژی های به کار رفته در صفحه نمایش است اما تفاوت آنها در چیست؟
کد خبر: ۴۲۴۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۳ - 10 August 2014



گوشی هوشمند شما چه صفحه نمایشی دارد و کدام بهتر است؟
شاید شما نیز در زمانی که به دنبال خرید یک گوشی هوشمند هستید، در خصوص اطلاعات صفحه نمایش گوشی خود به مواردی همچون LED یا Retina و OLED و AMOLED بر میخورید که برای شما جالب توجه است. اینها تکنولوژی های به کار رفته در صفحه نمایش است اما تفاوت آنها در چیست؟
به گزارش «تابناک» زمانی که اقدام به مقایسه صفحه نمایش های مختلف لا هم میکنید – اعم از موبایل، تبلت یا لپتاپ – با چند مورد خاص برخورد میکنید. اما آیا تفاوت بین این صفحه نمایش ها را میدانید؟ نکته اینکه همه این موارد بسته به تکنولوژی های به کار رفته در آنها از یکدیگر متمایز میشوند. صفحه نمایش دستگاه شما جزو کدام یک از این موارد است؟ در این گزارش شما را با تکنولوژی های مختلف به کار رفته در صفحه نمایش ها آشنا میکنیم:
گوشی هوشمند شما چه صفحه نمایشی دارد و کدام بهتر است؟

Liquid Crystal Display (LCD) و Retina این تکنولوژی یعنی کریستال مایع شامل ماده ای است که هم خواص ملکولی جامد را دارا است و هم خواص ملکولی مایع را. در این تکنولوژی یک جریان الکتریکی این خواص ملکولی را تحت تاثیر قرار میدهد که منجر به آن میشود تا نور کم یا زیاد از میان پیکسل ها عبور کند. در یک صفحه نمایش تمام رنگی هر پیکسل خود دارای سه ریز پیکسل است. یکی با فیلتر رنگ قرمز، یکی فیلتر آبی و یکی نیز مربوط به فیلتر رنگ سبز. برای ایجاد رنگ ها در این صفحه نمایش شدت متفاوتی از نور از میان هر یک از این فیلتر ها عبور میکند. اگر از نزدیک به یک LCD نگاه کنید میتوانید تا حدی این سه ریز پیکسل را مشاهده کنید:
گوشی هوشمند شما چه صفحه نمایشی دارد و کدام بهتر است؟

صفحه نمایش مشهور اپل با نام Retina نوع خاصی از LCD است که به آن In Place Switching LCD یا IPS LCD میگویند. البته نام IPS را در برخی دیگر از صفحه نمایش ها نیز میبینید. این نوع LCD از زاویه دید بهتر و مصرف انرژی کمتری برخوردار است. برچسب Retina زمانی موضوعیت دارد که تراکم پیکسل ها به قدری زیاد باشد که تشخیص آنها با چشم غیر مسلح ممکن نشود. مسلما برای ایجاد نور در پشت فیلترهای رنگی در یک صفحه نمایش LCD نیازمند یک نور پس زمینه هستیم. این امر از طریق به کار گیری لامپ های بسیار کوچک فلورسنت میسر میشود که نور را به شکلی یکسان در بین پیکسل ها پراکنده میکنند. اما صفحه نمایش های LCD از زاویه دید کمتر و مصرف انرژی بالاتری برخوردار هستند و به همین جهت با یک تکنولوژی جدید تر و بهتر با نام LED یا Light Emitting Diode جایگزین شده اند. با این حال هنوز هم این تکنولوژی در بسیاری از صفحه نمایش ها به کار میرود که دلیل اصلی آن پایین بودن هزینه تولید آنها است. یکی دیگر از این دلایل این است که با تغییراتی اساسی صفحه نمایش هایی مانند Retina با استفاده از همین تکنولوژی تولید میشوند. Organic Light Emitting Diode یا OLED LED ها نور مخصوص به یک رنگ را پراکنده میکنند. این نور توسط لامپ های بسیار کوچک به نام Diode مشخص و منتشر میشود. در این تکنولوژی از فلزات خاص برای تولید رنگ ها استفاده میشود. LED ها چند وجه برتر و مزیت نسبی دارند. از LCD ها انرژی کمتری مصرف میکنند، کوچکتر و سبک تر هستند و در آنها هر پیکسل به شکل جداگانه روشن میشود که عمق بیشتری در رنگها ایجاد میکند. اما انواع قدمی LED بسیار بزرگتر از آن بودند که بتوان آنها را ر دستگاه های کوچک همچون موبایل استفاده کرد. به همین دلیل بیشتر از آنها در صفحه نمایش های غول آسا مانند اسکور بورد ورزشگاه ها میدیدم:
گوشی هوشمند شما چه صفحه نمایشی دارد و کدام بهتر است؟

اما OLED ها به جای استفاده از فلز در تولید رنگ ها از ماده ای بر پایه کربن استفاده میکنند. آنچه اینجا مهم است خواص ملکولی نیست. بلکه موضوع بر سر کوچکتر و سبک تر شدن است که امکان استفاده از این تکنولوژی را در دستگاه های کوچک فراهم میکند، آن هم با وضوح بسیار بالا. به این دلیل که در LED ها و OLED ها هر پیکسل به شکل جداگانه روشن میشود و هیچ نور پس زمینه ای وجود ندارد، امکان ایجاد رنگهای عمیق را فراهم میکنند و همچنین مصرف انرژی آنها در حد قابل توجهی نسبت به LCD پایین است. اما هزینه تولید OLED به شدت بالاتر از LCD است. یکی از مشکلات دیگر آنها نیز این است که Diode های آبی در آنها با سرعت بیشتری از بین رفته و کمرنگ میشوند. این امر منجر به آن میشود که در بلند مدت این صفحه نمایش ها توازن رنگ خود را از دست بدهند. Active Matrix OLED یا AMOLED از آنجایی که شرکت های سازنده همواره به دنبال کاهش مصرف انرژی و افزایش عمر باتری دستگاه ها هستند به کار گیری یک قالب یا ماتریس فعال در OLED این مهم را برای ایشان مقدور میکند:
گوشی هوشمند شما چه صفحه نمایشی دارد و کدام بهتر است؟

یک ماتریس فعال در واقع یک ترانزیستور است که با ماتریس OLED یکپارچه و ممزوج میشود. این توصیف شاید کمی پیچیده و نی به نظر آید اما درک خروجی آن بسیار ساده است: مدار الکتریکی برای روشن کردن LED ها به شدت با خود LED یکپارچه میشود تا مصرف انرژی بسیار کمتری را به دست دهد. نتیجه عمر بیشتر باتری در دستگاه است.
همچنین این صفحه نمایش ها Refresh Rate بسیار بالایی دارند که از آنها یک صفحه نمایش خوب برای بازی و دیدن ویدئو ها ساخته است. اکنون در بازار بسیاری از گوشی های هوشمند از این تکنولوژی در صفحه نمایش خود بهره میبرند. البته اینها تکنولوژی های مشهور و شایع در طراحی صفحه نمایش های موبایل است که در حال حاضر در بازار وجود دارند. بدون شک این حوزه از تکنولوژی در آینده نزدیک تغییرات بسیاری را به خود خواهد دید و از هم اکنو باید منتظر ورود تکنولوژی هایی نظیر TOLED یا صفحه نمایش های شفاف و Quantum-dot LED ها باشیم که صفحه نمایش های آینده بازار هستند.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن