تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس امر به معروف كند به مؤمن نيرو مى بخشد و هر كس نهى از منكر نمايد بينى منافق را ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798579236




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نعمت زاده: روابط ایران و ترکیه روح تازه ای یافته است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نعمت زاده: روابط ایران و ترکیه روح تازه ای یافته است آنکارا - ایرنا - ˈمحمدرضا نعمت زادهˈ وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران در پایان مذاکرات دو روزه در آنکارا گفت: روابط ایران و ترکیه به دنبال سفر خرداد ماه گذشته دکتر ˈحسن روحانیˈ به آنکارا، ˈروح تازه ایˈ یافته است.


به گزارش ایرنا، نعمت زاده پنجشنبه گذشته در راس هیاتی به دعوت ˈنهاد زیبکچیˈ وزیر اقتصادی ترکیه برای گفت و گو در فرآیند همکاری های تهران و آنکارا و اجرایی کردن توافقنامه ها و قراردادهای همکاری بین دو کشور در حوزه های اقتصادی و تجاری، وارد آنکارا شد.
ˈمجتبی خسرو تاجˈ معاون توسعه بازرگانی داخلی و قایم مقام وزیر در امور تجارت، ˈولی الله افخمی رادˈ معاون وزیر و رییس سازمان توسعه تجارت ایران و شمار دیگری از مسوولان اقتصادی ایران در این سفر نعمت زاده را همراهی کردند.
نعمت زاده پیش از ترک آنکارا در گفت و گو با ایرنا، اهداف و نتایج این سفر را تشریح کرد.
وی گفت: سفر دو روزه به ترکیه پیرو بازدید ریاست جمهوری ایران و مذاکراتی که سران دو کشور داشتند، صورت گرفته است . در این سفر راههای تحقق هدف 30 میلیارد دلاری در مبادلات تجاری دو کشور در دو سال آینده را بررسی و با وزرا و مسوولان این کشور گفت و گو کردیم تا راهکارهای لازم را شناسایی و موانع و مشکلاتی که پیش رو است را رفع کنیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران اضافه کرد: در این رابطه میزبان هیات ایرانی وزیر اقتصاد ترکیه بود. همچنین با وزیر گمرکات، وزیر علوم، فنون و فناوری ترکیه ملاقات داشتیم.
وی اضافه کرد: با مسوولان مرکز پژوهشهای علمی و فناوری ترکیه نیز مذاکراتی داشتیم و با رییس اتحادیه اتاقها و بورسهای ترکیه که 1.5 میلیون شرکت ترک را در پوشش دارد، ملاقات خوبی صورت گرفت.
نعمت زاده گفت: همچنین از دو شهرک صنعتی در آنکارا از جمله مراکز تولید ماشین آلات راه سازی و چند موسسه صنعتی کوچک و متوسط بازدید شد و سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا دو جلسه جداگانه با فعالان اقتصادی ترکیه و ایرانی مقیم ترکیه ترتیب داد که بسیار پربار بود.
وی افزود: ما مشکلات و موانع بانکی بین دو کشور داریم که امیدواریم به تدریج کاهش پیدا کند. البته این مشکلات عمدتا ناشی از تحریم ها علیه ایران است. اما طرف ترک قول داده است که علاوه بر ˈخلق بانکˈ (بانک ملی)، بانکهای دیگری را به کمک این بانک بیاورند تا حجم کار را بتوانیم توسعه دهیم .
در حال حاضر کلیه امور مالی مربوط به تجارت دو کشور به نوعی به واسطه خلق بانک ترکیه صورت می گیرد که بازرگانان ایرانی و ترک هم از میزان هزینه ها و کارمزدها و هم بروکراسی و دیرکرد در امور بانکی، گله مند هستند.
نعمت زاده افزود: همچنین دو هفته پیش که رییس کل گمرک ایران به ترکیه سفر کرده بود و توافقاتی با مقامات این کشور داشت که آنها هم بررسی و مرور شد. همچنین در رابطه با تسهیل رفت و آمد بین ایران و ترکیه به ویژه تردد کامیونها و تسهیل امور گمرکی مذاکراتی با طرف ترک صورت گرفت که مفید بود.
وی با اشاره به پیشنهاد طرف ترک برای گشایش مرز ˈرازیˈ به ˈخویˈ گفت: در راستای توافقاتی که رییس کل گمرک ایران در آنکارا داشت، برای بررسی این موضوع هیاتی متشکل از وزیر راه ، توسعه و گمرکات و رییس اتحادیه اتاقها و بورسهای ترکیه آمادگی خود را برای سفر به تهران اعلام کرد.
نعمت زاده اضافه کرد: یک شرکت زیر مجموعه اتحادیه اتاقها و بورسهای ترکیه که در بخش به روز رسانی و توسعه دروازه های مرزی ترکیه نیز فعال است، اعلام آمادگی کرده که در بازسازی مرز ˈکاپی کوی – رازیˈ و احداث جاده 70 کیلومتری از رازی تا خوی سرمایه گذاری کند.
این جاده 70 کیلومتری سالها است که در دست تعمیر قرار دارد و مانعی جدی بر سر راه توسعه این دروازه مرزی برای عبور خودروهای مسافربر و باری است. مرز کاپی کوی – رازی یکی از سه دورازه گمرکی بین ایران و ترکیه است. این مرز در همین حال تنها مرز ریلی بین دو کشور نیز محسوب می شود. در سال 2011 تصمیم گرفته شد این مرز برای عبور وسایل نقلیه سبک نیز باز شود که اکنون بطور محدود مسافران زمینی برای رفت و آمد بین دو کشور از این مرز استفاده می کنند.
در توافقات اخیر گمرکات ایران و ترکیه مقرر شد که هر سه مرز بین دو کشور بطور 24 ساعته در هفت روز هفته فعالیت داشته باشند. همچنین بازشدن مرز رازی برای عبور کامیونهای باری نیز مطرح شده که قرار است، این موضوع در سفر هفته آینده هیات بلندپایه ترکیه به منطقه با مقامات ایران نهایی شود.
نعمت زاده گفت: درباره مشکلات تجار ایرانی در ترکیه نیز با مقامات این کشور گفت و گو شد . در رابطه با برخی تعرفه هایی که اخیرا از سوی ترکیه برای تجار ایرانی اعمال شده نیز طرف ترک قول حل آنها را داده است.
وی افزود: در خصوص سرمایه گذاریهای مشترک دو کشور هم بحث مفصلی شد و قرار است، هر دو طرف تشویق شوند تا شرکتهای ایرانی و ترکیه سرمایه گذاری مشترک داشته باشند.
وی اضافه کرد: پیشتر تصمیم گرفته شده بود که شهرک صنعتی مشترکی در مرز ایران و ترکیه تاسیس شود که موانع خاصی داشت که قرار شد ما راهکارهای عملی را به ترکیه ارایه کنیم تا این طرح اجرایی شود.
وی ابراز امیدواری کرد که با حل برخی مسایل، تسهیلات بیشتری به ویژه در شبکه بانکی برای تجارت ایران بوجود آید، چون بدون عملیات بانکی، توسعه روابط بسیار دشوار است.
خاورم/2011**1651



18/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن