تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):من وصىّ آخرين‏ ام، به وسيله من بلا از خانواده و شيعيانم دفع مى ‏شود
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798647356




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بورس تهران چه جایگاهی در میان بورس‌های جهان دارد؟/ نگاهی به فعالیت برترین بازارهای سرمایه دنیا


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
بورس تهران چه جایگاهی در میان بورس‌های جهان دارد؟/ نگاهی به فعالیت برترین بازارهای سرمایه دنیا

بورس تهران چه جایگاهی در میان بورس‌های جهان دارد؟/ نگاهی به فعالیت برترین بازارهای سرمایه دنیا
دفعات معاملات بورس تهران در فاصله ابتدای ژانویه تا پایان ژوئن 2014 با افزایش 100 درصدی به 7 میلیون و 500 هزار دفعه رسیده است.
به گزارش نامه نیوز، بازار بورس در یکسال گذشته نوسان های فراوانی را تجربه کرده است و همین نوسان های فراوان موجب شده تا نگرانی ها در بازار افزایش یابد و این مووع به یک چالش اساسی در بازار سرمایه تبدیل شده است.

عملکرد بازار بورس در یکسال گذشته را می توان به دو قسمت صعودی و نزولی تقسیم کرد. از مرداد سال گذشته تا بهمن ماه بازار بورس روزهای طلایی را سپری کرد و شاخص کل بورس از 57 هزار واحد به 89 هزار واحد نیز رسید که این موضوع موجب استقبال گسترده مردم از بازار سرمایه شد.

اما از اواخر بهمن سال گذشته روند حرکتی بازار بورس تغییر کرد و شاخ بورس هم اکنون به مرز 75 هزار واحد رسیده است. اما در مجموع در یکسال گذشته شاخص بورس رشد 8 هزار واحدی را تجربه کرده است.

بازار بورس تهران در شرایطی این روزها به ثبات رسیده است که اخیرا برنامه‌های سازمان بورس در سند راهبردی تشریح شده و قاسم محسنی عضو هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در این زمینه می گوید تحقق اهداف سند مستلزم مشارکت تمامی بخش های دولتی است که از وزارت اقتصاد تا بانک مرکزی و نهادها و بازارهای فعال در بازار سرمایه از جمله بورس ها، کانون ها و سایر نهادهای مالی را شامل می شود.

رئیس کمیته مدیریت ریسک گفته است برای تأمین مالی کوتاه، میان و طولانی مدت، از پروژه های نوآورانه و تجاری سازی ایده ها تا شرکت هایی که در پروژه هایی هستند که برای چندمین بار و در شکل های بزرگ اجرایی شده باید راه حل داشته باشیم حتی برای سرمایه گذارانی که در سطوح مختلف پذیرش ریسک هستند یعنی از افرادی که کمتر ریسک پذیر هستند تا افراد ریسک پذیر، نیز باید ابزارها و نهادهای مالی مختلفی طراحی کنیم.

این در شرایطی است که در سال های اخیر جایگاه بورس تهران در میان بازارهای بورس جهان ارتقا یافته و یکی از برنامه های اصلی بازار بورس و اوراق بهادار تهران بالارفتن این جایگاه است و بر همین اساس بورس تهران در شش ماهه اول 2014 از نظر متغیرهای معاملاتی در وضعیت مناسبی قرار داشته، به طوری که بیش از 82 میلیارد سهم به ارزش 434 هزار میلیارد ریال در این دوره مبادله شده که نسبت به شش ماهه اول 2013 به ترتیب از نظر حجم و ارزش 37 و 23 درصد افزایش داشته است دفعات معاملات بورس تهران در فاصله ابتدای ژانویه تا پایان ژوئن 2014 با افزایش 100 درصدی به 7 میلیون و 500 هزار دفعه رسیده است.

اما مجموع ارزش بازار بورس های بین المللی با رشد قابل توجه 6 درصدی در نیمه نخست سال 2014 روبرو شده است و دبیرخانه WFE علت اصلی این رشد را ارتقای 8 درصدی این شاخص در بورس های منطقه آمریکا و سپس رشد 5 درصدی در منطقه آسیا – اقیانوسیه اعلام کرده است و ضعیف‌ترین رشد ارزش بازار در نیمه نخست سال جاری مربوط به منطقه اروپا – خاورمیانه – آفریقا با 3 درصد بوده است.

همچنین مجموع ارزش بازار بورس های عضو فدراسیون جهانی بورس ها در پایان ماه ژوئن سال جاری به 69 تریلیون دلار بالغ گردیده که بیشترین میزان از ژانویه 2008 به حساب می آید، این شاخص از پایان دسامبر 2011 به طور مرتب در حال افزایش بوده است.

با وجود کاهش تعداد عرضه‌های اولیه در نیمه نخست سال جاری در مقایسه با شش ماه گذشته به میزان 11 درصد (625 عرضه)، این میزان نسبت به تعداد عرضه‌های شش ماهه اول 2013 در حدود 42 درصد افزایش داشته است؛ جریان ورودی سرمایه ناشی از این عرضه‌ها و افزایش سرمایه شرکت‌های قبلا پذیرش شده هم در شش ماهه اخیر 17 درصد ارتقا یافت و در مجموع به 414 میلیارد دلار بالغ شد. این حجم از جذب سرمایه میان بورس های WFE از سال 2011 تا کنون بی سابقه بوده است.

اما در شرایطی گزارش ها حاکی از توسعه بازارهای بورس جهان است در 6 ماهه اخیر در بین 10 بورس برتر دنیا از لحاظ رشد شاخص،3 بورس جهان عرب، 2 بورس اروپایی، 4 بورس آسیایی از جمله دو بورس کشور هند و یک بورس آمریکای لاتین وجود دارند که روند حرکتی آن ها در هفت ماه گذشته به صورت عادلی پیش رفته است.

شاخص بورس بوئنوس آیرس آرژانتین با رشد 51 درصدی در صدر این فهرست قرار دارد، بورس اکراین 39، قزاقستان 33 و اسلوونی 30 درصد رشد کردند. در ادامه، بورس دوبی با رشد 29 درصدی در رده پنجم قرار دارد و رتبه های 6 تا 10 عبارتند از: قطر 24، NSE و بمبئی هر دو از هند 23، مصر 22 و تانزانیا از قاره آفریقا 21 درصد در حالی که، شاخص دو بوس دانمارک و پاکستان هم 20 درصد روند صعودی را در این بازه زمانی به ثبت رساندند. در محدوده رشد بین 15 تا 20 درصد، به ترتیب بورس های بحرین، برمودا، فیلیپین، بلغارستان، تایلند، ویتنام، اندونزی، نروژ، نامیبیا و ترکیه حضور دارند.

در این بین، 16 بورس هم رشد 2 رقمی بین 10 تا 15 درصد را شاهد بودند که دو بورس توسعه یافته ایتالیا و اسپانیا با 12 درصد، برترین بوس های توسعه یافته این فهرست هستند و در رده 30 و 31 بورس های جهان قرار گرفتند.

بورس کانادا هم با رشد 11.8 درصدی، برترین بوس توسعه یافته قاره آمریکا و در رتبه 32 جای گرفته است در حالی که، دو بورس عربی عربستان و ابوظبی هم در همین محدوده رشد قرار دارند. بورس های داوجونز با رشد 2 درصدی و نزدک 0.9 درصدی در رتبه 69 و 76 بازارهای جهانی هستند .

شاخص بورس های آلمان، فرانسه، سوئد، سوییس و هلند از اروپا و سنگاپور، مالزی، استرالیا و کره از آسیا نیز در محدوه بازارهای آمریکا قرار گرفته اند. شاخص فوتسی بریتانیا و هنگ سنگ، هنگ کنگ به ترتیب 0.7 و 1.6 درصد روند صعودی داشتند و در رتبه های 71 و 78 قرار گرفتند.

در بین 10 بورس آخر، 3 بورس آمریکای لاتین، 3 بورس اروپا از جمله MICEX روسیه، و 4 بورس آسیایی از جمله بورس تهران، کویت و توکیو قرار دارند. بورس توکیو سال گذشته در صدر پربازده ترین بورس های توسعه یافته قرار داشت، در حالی که در سال جدید، در قعر این فهرست قرار دارد و با بازدهی منفی 6 درصد، رتبه ششمین بورس کم بازده دنیا را در این بازه زمانی به خود اختصاص داده است.



1393/5/18





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن