تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820165444




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کمبود ۸ ميليون در توليد گندله و آهن اسفنجي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ مرداد ۱۳۹۳ (۱۰:۲۳ق.ظ)
کمبود ۸ ميليون در توليد گندله و آهن اسفنجي معاون امور معادن و صنايع معدني وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در حال حاضر ظرفيت 24 ميليون تن براي توليد فولاد در کشور وجود دارد که سال گذشته از اين رقم 16 ميليون و 500 هزار تن توليد داشتيم که عدم دستيابي به ظرفيت توليد، بيشتر به دليل کمبود مواد اوليه در بخش گندله و آهن اسفنجي بوده است.
به گزارش خبرگزاري موج، جعفر سرقيني در ديدار جمعي از توليدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ايران با آيت الله هاشمي رفسنجاني، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام اظهار کرد: با وجود آنکه فعالان بخش خصوصي تامين سنگ‌آهن را تعهد داده‌‌اند، اما در حوزه آهن اسفنجي و گندله خلا توليد در حدود 8 ميليون تن وجود دارد و با توجه به تحريم‌ها تامين آن با مشکل روبرو‌ است.
وي تصريح کرد: همواره صادرات شيرين بوده و فعالان عرصه سنگ‌آهن نيز به دليل اينکه مانند ساير صادرکنندگان از پرداخت ماليات معاف هستند تمايلي به سرمايه‌گذاري در بخش توليد و تکميل زنجيره فولاد را ندارند و با وجود آنکه بارها و بارها پرداخت عوارض را متقبل شده اند زير بار پرداخت آن نرفته‌اند.
وي اخذ عوارض از سنگ‌آهن را به منظور تشويق به سرمايه‌گذاري در حوزه توليد گندله و آهن اسفنجي عنوان کرد و گفت: در حال حاضر سنگ‌آهن عوارض بر صادرات ندارد در‌ حالي‌ که گندله که ارزش افزوده دارد از عوارض 30 درصدي برخوردار است.
به گفته وي اين وزارتخانه سعي دارد تا با وضع عوارض پلکاني بر صادرات سنگ‌آهن طي سه سال و از سويي تعديل عوارض گندله فعالان اين حوزه را به سمت سرمايه‌گذاري و ايجاد ارزش افزوده بيشتر سوق دهد.
معاون امور معادن و صنايع معدني وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به بيان ديدگاه‌ها و نظرات فعالان عرصه سنگ‌آهن در اين جلسه از تصميم رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در اين خصوص تمکين مي‌کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن