تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سفره هايتان را با سبزى، زينت دهيد ؛ زيرا سبزى با بسم اللّه الرحمن الرحيم، شيطان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803229623




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استراتژی منسجمی برای مقابله با داعش وجود ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: استراتژی منسجمی برای مقابله با داعش وجود ندارد
کد خبر: ۴۲۳۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۴:۲۹ - 08 August 2014


 یک روزنامه آمریکایی با اشاره به توانایی مالی و تسلیحاتی گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه و جذب اعضای سایر زیرشاخه‌های القاعده نوشت که تلاش های بین المللی برای مهار و سرکوب این گروه، دست نیافتنی به نظر می رسد.

به گزارش تسنیم، روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در گزارشی ضمن اشاره به نفرت گسترده‌ای که از گروه داعش در عراق وجود دارد، نوشت که با این حال، اقدام برای مهار فعالیت های این گروه تروریستی دست نیافتنی به نظر می‌رسد.

بر اساس این گزارش، جنگجویان داعش کنترل میدان های نفتی و تاسیاست آبی عراق را به دست گرفته اند و همچنین بر توپخانه های سنگینی که آمریکا پیشتر در اختیار دولت عراق قرار داده است نیز تسلط پیدا کرده اند؛ علاوه براین، گروه تروریستی داعش در سوریه نیز در طول پنج روز اخیر، با ارتش لبنان درگیر شده اند زیرا یک شهر مرزی سوریه با لبنان را به تصرف خود در آورده اند و این اولین اقدام تهاجمی آنها به اراضی لبنان محسوب می شود.

نیویورک تایمز با اشاره به اینکه گروه داعش از سراسر جهان در حال پذیرش جنگجو است، نوشت که این گروه تروریستی جزء اولین دشمن هر کشوری محسوب می شود اما با این حال، همکاری های بین المللی برای بررسی افزایش رو به رشد این گروه تروریستی تاکنون دست نیافتنی بوده است و این در حالیست که نفوذ داعش به منافع قدرت های جهانی و رقابت های پیچیده منطقه ای بین ایران، عربستان سعودی و ترکیه نیز آسیب وارد کرده است.

«ماکیل استفانز» معاون گروه تحلیلی دفاعی موسوم به موسسه «رویال یونایتد سرویس» که مقر اصلی آن در لندن قرار دارد، در این باره اعلام کرده است: شما می گویید که از داعش خوشتان نمی آید؛ در این زمینه چه کار کردید؟

استفانز می گوید: حمایت از دولت شیعه عراق از سوی آمریکا و اروپا یک اقدام ریاکارانه است زیرا این حمایت پیامی نادرست را به کشورهای تحت سلطه سنی ها در بین متحدان حاشیه خلیج فارس واشنگتن می فرستد؛ از طرفی حمایت از کردها نیز ریاکارانه است زیرا نه عراق و نه ترکیه نمی خواهند که سرزمین های کردنشین آنها جدا شود؛ حمایت از دولت «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه که در جنگ با مخالفان داعش است نیز با توجه به تلاش های سه سال اخیر برای سرنگون کردن اسد، غیرممکن است؛ اتخاد هر اقدامی در این بین عواقب ناخواسته بی شماری در پی خواهد داشت.

در ادامه این گزارش به تلاش های اخیر دولت واشنگتن در مقابله با داعش و گروه های وابسته به آن اشاره شده و از جمله تحریم های تحمیل شده از سوی وزارت خزانه داری آمریکا علیه کسانی که تامین مالی این گروه را بر عهده دارند؛ در این بین فردی با شش نام مستعار شناسایی شده است که به ارسال کمک های مالی به داعش مستقر در سوریه از طریق کویت پرداخته است.

کاخ سفید نیز در ماه ژوئن سال جاری میلادی از کمک 500 میلیون دلاری خود به شورشیان میانه رو در سوریه خبر داد آن هم در شرایطی که درباره خطر دسترسی افراط گرایان به تسلیحات آمریکایی در سوریه هشدار داد؛ دولت واشنگتن اواخر سال گذشته میلادی نیز تسلیحات خود را به عراق فرستاد و در ژوئن سال جاری و بعد از تسلط داعش بر شهر موصل عراق بود که «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا از اعزام 300 مشاور نظامی آمریکایی به عراق برای کمک به ارتش این کشور در مقابله با داعش خبر داد.

نیویورک تایمز همچنین نوشت که تلاش هایی نیز در شورای امنیت سازمان ملل در حال شکل گیری است که نشان دهنده دشواری های جامعه بین المللی در مقابله با داعش است؛ این شورا هفته گذشته بیانیه ای را با پیش نویس ارائه شده از سوی روسیه ارائه کرد که در آن به کشورها یادآوری شده بود که از داعش نفت نخرند.

در این بیانیه، مشخص نشده بود که دقیقا کدام کشورها از داعش نفت می خرند.

علاوه براین، روز سه شنبه هفته جاری نیز بیانیه ای با پیش نویس ارائه شده از سوی آمریکا در شورای امنیت مطرح شد که در آن از جوامع عراقی خواسته شده است تا علیه خشونت و تهدیدات پیش روی آینده و اتحاد عراق، با یکدیگر متحد شوند.

نیویورک تایمز با اشاره به درگیری های اخیر بین ارتش سوریه با داعش نوشت که این درگیری ها تا حدی منعکس کننده دشواری هایی است که هر کشوری در منطقه برای مقابله با داعش با آنها روبروست.

در این گزارش به اظهارات «نوح بونسی» کارشناس مسائل سوریه در گروه بین المللی بحران اشاره شده است؛ بونسی در این باره می گوید: با توجه به اینکه ایران و عربستان سعودی در جنگ نیابتی در سوریه به سر می برند و عربستان سعودی در حال رقابت با قطر و ترکیه به منظور نفوذ در سراسر منطقه است و از طرف دیگر کردها نیز در تلاش برای رسیدن به استقلال هستند، واقع بینانه نیست که انتظار داشته باشیم یک استراتژی منسجم برای مقابله با داعش که در حال ظهور در منطقه است، به وجود بیاید.

این کارشناس مسائل سوریه گفت: آمریکا نفوذ و ظرفیت لازم برای ایجاد مشارکت قابل برای معکوس کردن دستاوردهای داعش را در اختیار دارد اما به نظر می رسد که فاقد بصیرت و اراده لازم در این مسیر باشد.

این روزنامه آمریکایی با اشاره به اینکه داعش نه تنها عراق و سوریه را تهدید می کند بلکه در حال جذب جنگجو از کشورهایی دور افتاده مانند چین، هند، بلژیک و بریتانیا است، نوشت که کارشناسان سازمان ملل نیز اعلام کرده اند که جنگجویان و اعضای گروه های جهادی رقیب مانند جبهه النصره که زیرشاخه القاعده است نیز به طور پیوسته به داعش روی آورده اند زیرا این گروه تروریستی پول و تسلیحات بیشتری در اختیار دارد.

بر اساس این گزارش، تحلیل های نظامی حاکی از آن است که خنثی سازی داعش که اکنون بودجه خود را تامین می کند و بر میدان های نفتی عراق و سوریه مسلط شده و با تسلیحاتی که از طریق پایگاه های نظامی عراق و سوریه به دست آورده، به شدت مجهز و مسلح شده، کاری بسیار دشوار است.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن