تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هیچ تهیدستی سخت تر از نادانی و هیچ مالی سودمندتر از عقل نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805762268




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روایت عکاسان نشریه تایم از فاجعۀ خونین غزه +تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



روایت عکاسان نشریه تایم از فاجعۀ خونین غزه +تصاویر




به این مطلب امتیاز دهید

  به گزارش سرویس کشکول جام نیوز، نزدیک به یک ماه از آغاز حملات خونین ارتش اسرائیل به مردم مظلوم غزه می گذرد. عکس ها و فیلم هایی که از مناطق تحت حمله مخابره می شود روایتی دردناک از فاجعه غزه را به تصویر می کشد. حملات ارتش صهیونیستی به نوار غزه که 28 روز پیش آغاز شد و هر روز ابعاد خونین تری به خود می گیرد گرچه محکومیت اسرائیل در افکار عمومی جهان را به همراه داشت اما این امر کمترین تاثیر را بر عاملان این جنایات گذاشته است.

جنگ غزه از روز ۸ ژوئیه با حملات سنگین هوایی اسرائیل به نوار غزه آغاز شد و از روز ۱۷ ژوئیه، واحدهای نیروی زمینی اسرائیل با هدف اعلام شده انهدام تونل‌های مرزی وارد نوار غزه شدند. در مقابل، نیروهای فلسطینی مستقر در غزه به پرتاب موشک به سوی اسرائیل مبادرت کردند. در طول جنگ اخیر، اکثر موشک‌های فلسطینی توسط دفاع ضدموشکی اسرائیل خنثی شده است.

به گفته منابع فلسطینی، در طول این جنگ چهار هفته ای حملات خونین اسرائیل به غزه بیش از 1800 نفر که اکثر آنان غیرنظامی بوده‌اند را کشته و بیش از 9000 تن دیگر را زخمی کرده است. اسرائیل نیز کشته شدن 67 تن، از جمله 3 غیرنظامی را تایید کرده است.

بر اساس آمار سازمان حقوق بشر اروپا مدیترانه که روز گذشته اعلام شد تنها در 27 روز نخست حملات در هر ساعت یک کودک یا زن به شهادت رسیده‌اند و در مجموع در میان شهدا 391 کودک و 225 زن تاکنون دیده می شود. بر اساس این گزارش از میان 9080 مجروح، 2767 نفر آنها کودک و 1814 نفر آنها زن هستند. همچنین ارتش رژیم صهیونیستی در طول این 27 روز 58 هزار و 483 بار غزه را مورد هدف قرار داده است که 6967 حمله از این حملات، موشکی، 15486 حمله نیز دریایی و 36030 حمله نیز توپخانه‌ای بوده‌ است.

در همین حال و از ابتدای بمباران غزه آژانس ها و خبرگزاری های بین المللی با ارسال عکاس و خبرنگار به غزه سعی کرده اند آنچه در زیر آتش بمب های اسرائیلی می گذرد را به تصویر بکشند. در این مدت گرچه عکاسان و تصویربرداران بیشتر پس از حملات و بمباران خود را به محل های حادثه رسانده و عکاسی کرده اند اما همان تصاویر گویای شرایط اسفناک مردم غزه است.

در طول 28 روز گذشته عکس های پرشماری از غزه در خبرگزاری ها به صورت لحظه به لحظه منتشر و دیده شده است. در این میان اما پایگاه نشریه تایم که دو عکاس اختصاصی به منطقه اعزام کرده است در گزارشی تصویری با عنوان "یک جنگ و دو عکاس" در عکس هایی دیده نشده روایت دیگری از فاجعه غزه را به تصویر کشیده است. "اولیور ویکن" و "اندرو بورتن" هر دو عکاس جنگ و از عکاسان آژانس عکس اروپا اولی به غزه و دیگری به میان اردوی سربازان اسرائیلی اعزام شده اند تا این نبرد نابرابر را به تصویر بکشند.

گفتنی است آتش بس ۷۲ ساعته دیروز سه شنبه ۵ اوت (۱۴ مرداد) با میانجیگری مصر از ساعت ۸ صبح به وقت محلی (۵ صبح به وقت گرینویچ) برقرار شده است. اسرائیل پس از آغاز این آتش‌بس سه روزه در غزه، اعلام کرد که سربازان خود را از این منطقه خارج و در اطراف غزه در "موضع دفاعی" مستقر کرده است. توافق بر سر این آتش بس در مذاکره میانجیگران مصری با نمایندگان اسرائیل و فلسطینیان به دست آمده و مقامات مصر ابراز امیدواری کرده‌اند که با توقف موقت جنگ، زمینه برای مذاکرات بیشتر جهت برقراری آتش‌بس دایم فراهم شود.  










































































  206




۱۵/۰۵/۱۳۹۳ - ۲۳:۳۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن