تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):در تفسير آيه «با مردم به زبان خوش سخن بگوييد» فرمود: يعنى با همه مردم، چه مؤمن و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819049786




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استخر فاروج، پس از 4 سال، شنا در خاک


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استخر فاروج، پس از 4 سال، شنا در خاک بجنورد - ایرنا - استخر شنای فاروج، از مصوبات دومین دور سفر استانی دولت نهم و دهم به خراسان شمالی همچنان نیمه کاره و مملو از خاک و سنگ، به جای آب رها شده است.


به گزارش ایرنا، در زمان کلنگ زنی این طرح در بهمن سال 89، قرار بود که در دو سال به بهره برداری برسد اما اکنون پس از چهار سال اجرای آن بیش از 50 درصد پیش نرفته است.
برخی از دست اندرکاران امور ورزشی در فاروج بالا بودن سرانه ورزشی این شهرستان را، که به یک متر مربع رسیده است، مانعی برای توسعه فعالیتهای متنوع ورزشی و ایجاد فضاهای مورد نیاز و علاقه مردم از جمله استخر شنا می دانند.
آنان می افزایند: بالا رفتن عدد سرانه فضای ورزشی که بدون توجه به نیازهای ضروری مردم بوده، اکنون آثار زیانبار خود را نمایان ساخته و به ضرر ساکنان این منطقه تمام شده است.
به گفته آنان اجرای پروژه های متعدد ورزشی، بدون توجه به نیاز شهروندان، فاروج را در رتبه اول استان خراسان شمالی از نظر سرانه فضای ورزشی قرار داده و این راه را بر ایجاد و توسعه دیگر فضاهای ورزشی بسته است.
یک شهروند فاروجی گفت: اختصاص نیافتن اعتبار ورزشی به این شهرستان فاروج، با توجیه بالا بودن سرانه ورزشی، مانع از تحقق پروژه استخر شنای فاروج شده است.
ˈمراد احمدیˈ افزود: شمار سالن های ورزشی این شهر متناسب با نیاز و جمعیت نیست و اکنون نیز دو سالن ورزشی دیگر در دست ساخت است که به نظر می رسد تعدد این سالن ها بدون برنامه و کار کارشناسی بوده است.
شهروند دیگری نیز گفت: باید به نیازهای ورزشی مردم در همه رشته ها پاسخ گفته شود و به یک یا چند رشته محدود بسنده نشود.
ˈخلیل صدیقیˈ اضافه کرد: 80 درصد جمعیت 52 هزار نفری شهرستان فاروج در نواحی روستایی ساکنند اما تعدد سالن های ورزشی شهر و بالا رفتن سرانه، روستاییان را از دریافت حق خود در زمینه اختصاص پروژه و اعتبار ورزشی محروم کرده است.
یک عضو شورای اسلامی شهر فاروج نیز گفت: یکی از مطالبات اصلی مردم این شهر تکمیل و بهره برداری از استخر شنای نیمه کاره شهرستان است.
ˈعلی توافقیˈ با اشاره به طولانی شدن زمان اجرای این پروژه، افزود: در زمان تعریف پروژه زمان بندی کارشناسی شده ای انجام نمی شود که این طرح ها را در اجرا با مشکل مواجه کرده و نیازمند تخصیص اعتبارات بیشتر می کند.
وی همچنین مدعی نبود نگاه مثبت استانی به شهرستان فاروج، علی رغم وجود محرومیت های فراوان زیرساختی شد و گفت: این امر موجب طولانی شدن اجرای پروژه ها در این شهرستان شده است.
وی با اشاره به استانی تعریف شدن اعتبار این پروژه، ابراز امیدواری کرد با توجه بیشتر به شهرستان های محروم استان، زمینه ایجاد زیرساخت های لازم فراهم شده و شهرستان ها نیز در بخش های مختلف به صورت متوازن توسعه یابند.
فرماندار فاروج نیز در این خصوص گفت: استخر شنای فاروج از مطالبات به حق شهروندان این شهرستان است.
ˈامان الله خدمتگزارˈ افزود: با توجه به طرح آموزش و پرورش برای آموزش اجباری شنا به دانش آموزان مقطع ابتدایی، ضرورت تکمیل این استخر بیشتر احساس می شود.
وی گفت: امسال از محل اعتبارات تبصره 22 قانون بودجه، 120 میلیارد ریال اعتبار به این فاروج اختصاص یافته که از این محل 10 میلیارد ریال برای تکمیل استخر فاروج پیش بینی کرده ایم و امید است این طرح با این اعتبار به سرانجام برسد.
ساخت استخر شنای فاروج از مصوبات دور دوم سفر هیات دولت نهم و دهم به شهرستان فاروج است که با یکهزار و 150 متر مربع زیربنا کلنگ زنی و تاکنون تنها 50 درصد پیش رفته است.
شهرستان 52 هزار نفری فاروج در 90 کیلومتری بجنورد، دروازه شرقی استان خراسان شمالی محسوب می شود. ک/4
7187/626



15/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن