تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه اگر مردم آثار آن را مى دانستند، به جهت حريص بودن به خير و بركتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821259070




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جهان اسلام در حال گذر از یک دوران حساس تاریخی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون سازمان امور دیانت ترکیه: جهان اسلام در حال گذر از یک دوران حساس تاریخی است آنکارا-ایرنا- ˈاکرم کلشˈ معاون سازمان امور دیانت ترکیه گفت: جهان اسلام در حال گذر از یک دوران حساس تاریخی است.


کلش روز چهارشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا در آنکارا افزود:وضعیت در جهان اسلام بگونه ای درآمده که ما نمی دانیم مسلمانان برای چه با یکدیگر رو در رو شده و چرا یکدیگر را به قتل می رسانند.
معاون سازمان امور دیانت ترکیه، دوران فعلی را دوران فتنه های مختلف علیه مسلمانان که بسیار خطرناک است عنوان کرد و گفت: این برهه خطرناک فعلی را تنها با کمک متفکرین و عالمان اسلامی و تلاش های آنان برای رفع اختلافات در جهان اسلام و وحدت اسلامی می توان پشت سر گذاشت.
کلش با تاکید بر اینکه جهان اسلام تاکنون با فتنه ای بدین بزرگی روبه رو نبوده است، گفت: برای رهایی از این فتنه می باید متفکرین و عالمان جهان اسلام گردهم آمده و با برطرف کردن اختلافات در کوتاهترین زمان و با استناد به آیه ˈ به ریسمان خدا چنگ بزنیدˈ وحدت اسلامی را ایجاد کنند.
وی به برگزاری نشست علمای جهان اسلام در ترکیه که هیات ایرانی نیز در آن شرکت داشت اشاره کرد و گفت: هیات ایرانی مشارکتی بسیار فعالانه در این نشست داشت و در راستای وحدت اسلامی و نزدیکتر کردن دیدگاههای علمای اسلامی بسیار تلاش کرد.
کلش در مورد گروه هایی که ادعای اسلامی بودن و خلافت داشته و مسلمانان را به قتل می رسانند، گفت: علمای اسلامی می باید فرموده قرآن کریم که ˈمرگ یک انسان مرگ انسانیت و نجات یک انسان نیز نجات انسانیت استˈ را سرلوحه خود قرار داده و با هر حرکت و تشکلی که مخالف این اصل اسلامی و انسانی عمل می کند مخالفت ورزند.
معاون سازمان امور دیانت ترکیه در مورد حمله به یک مسجد شیعیان در استانبول در ماه گذشته با محکومیت دوباره این اقدام، گفت: رییس سازمان امور دیانت ترکیه شخصا در این مسجد حضور و ضمن محکومیت این حمله اعلام کرد که شخصا تعمیر این مسجد را انجام خواهد داد.
وی افزود: مساجد متعلق به خداوند و تمامی مومنین است و حمله به یک مسجد به مثابه حمله به کعبه و حمله به هر مسجدی متعلق به هر مذهب اسلامی که باشد محکوم و غیرقابل قبول است.
کلش با یادآوری اینکه اتخاذ تدابیر امنیتی برای مساجد برعهده وزارت کشور است گفت: ما تنها می توانیم وظیفه روشنگری در مورد اهمیت مسجد و نیز اینکه سجده تمامی مومنین سجده به خدای یکتاست را بجای آوریم.
وی همچنین به رخدادهای غزه اشاره کرد و گفت: اگر مسلمانان با یکدیگر وحدت داشتند صهیونیست ها جرات کشتار مسلمانان را نداشتند.
سازمان امور دیانت ترکیه وابسته به نهاد نخست وزیری بوده و عالیرترین مرجع امور دینی ترکیه به شمار می رود.
این سازمان عهده دار اداره بیش از 80 هزار مسجد در سطح ترکیه است.
خاورم**2012**1010



15/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن