تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس امر به معروف كند به مؤمن نيرو مى بخشد و هر كس نهى از منكر نمايد بينى منافق را ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802510161




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشدید درگیری ها بین ارتش لبنان و تروریست ها در اطراف شهرک عرسال


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تشدید درگیری ها بین ارتش لبنان و تروریست ها در اطراف شهرک عرسال بیروت – ایرنا – برخی گزارش های امنیتی حاکی از عقب نشینی ناگهانی گروه های تروریستی تکفیری از داخل شهرک لبنانی عرسال به ارتفاعات مشرف بر این شهرک و تشدید درگیری ها در اطراف آن است.


به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، برخی منابع خبری اعلام کرده اند که عناصر مسلح وابسته به گروه های تروریستی تکفیری داعش وجبهه النصره شب گذشته و در تاریکی از داخل شهرک عرسال عقب نشینی کرده و پرچم های آنها بر سردر خانه ها و ادارات و تیرهای انتقال برق باقی مانده است.
عناصر تکفیری تروریست روز شنبه گذشته با هجمه به شهرک عرسال لبنان و پایگاه ها و ایست و بازرسی های ارتش و نیروهای امنیتی لبنان، این شهرک و برخی پایگاه ها را اشغال و برمبنای آخرین آمار رسمی 14 نظامی را شهید، 86 تن را زخمی و 22 تن را اسیرکردند.
در حالیکه گفته می شود سه نظامی با وساطت هیات علمای مسلمان لبنان آزاد شده اند، همچنان از شمار واقعی شهدا ، زخمی ها و مفقودی ها اطلاعات موثقی منتشر نشده است.
خبرگزاری ملی لبنان دقایقی قبل و در آخرین خبر کوتاه خود اعلام کرد که عناصر تروریست مسلح در اطراف شهرک عرسال مستقر شده و تلاش می کنند تا باردیگر به پایگاه های ارتش در دو محور مرج حسان و وادی الارانب این شهرک حمله کنند.
گزارش های دیگر همچنین حاکی هستند که هم اکنون درگیری های شدید بین یگان های ارتش لبنان و باندهای تروریستی تکفیری در مناطق حومه و بلندی های مشرف بر شهرک عرسال بویژه وادی سوید، راس السرج ، عین عطا و وادی الرعیان ادامه دارد و دو طرف از سلاح های سنگین استفاده می کنند.
براساس این گزارش ها ، ارتش لبنان موفق شده است قبل از ظهر امروز یک حمله سنگین گروه های تروریستی تکفیری به یک پایگاه خود در منطقه عین الشعب در غرب شهرک عرسال را دفع و تلفات سنگینی را به آنها وارد کند.
برخی رسانه های لبنانی اعلام کرده اند که تروریست های تکفیری به پشت مرزهای سوریه عقب نشینی کرده اند اما منابع رسمی لبنانی تاکنونی آن را تایید نکرده اند.
هیات علمای مسلمان لبنان که مسئولیت تماس و مذاکره با گروه های تکفیری تروریستی را برعهده گرفته است، گروهی را امروز به همین منظور به عرسال می فرستد تا سه نظامی اسیر نزد تکفیری ها را بعداز رهایی تحویل بگیرد.
تاکنون سرنوشت نظامیان و نیروهای امنیتی ربوده شده توسط گروه های تروریستی تکفیری مشخص نیست و این سئوال مطرح است که آیا همچنان در خانه شیخ سلفی تندرو « مصطفی الحجیری» در عرسال هستند و یا تروریست ها آنها را برای فراهم کردن زمینه مبادله با زندانیان تروریست به مکانی خارج این شهرک منتقل کرده اند.
منابع خبری از اختلاف شدید بین عناصر تروریست عضو گروه تکفیری جبهه النشره با عناصر گروه تکفیری داعش خبر داده و گفته اند که عناصر جبهه النصره خاک لبنان را ترک و به سوریه رفته و اعضای داعش همچنان در ارتفاعات مشرف برعرسال مستقر و با نیروهای ارتش لبنان در حال جنگ هستند.
این گزارش حاکی است که تعدادی ازمردم عرسال بدنبال تیراندازی عناصر تروریست به سوی یک خودرو عمومی در شهرک عرسال کشته و یا زخمی شده اند.
« حسن الحجیری» مدیر اردوگاه « الوفاء» درشهرک عرسال و اعضای خانواده اش هم بدنبال اصابت گلوله توپ نزدیک منزلش زخمی شده اند.
« وائل ابوفاعور» وزیر بهداشت لبنان نیز اعلام کرد که تیمی پزشکی ماموریت یافته است تا زخمی های حمله تروریست های تکفیری به شهرک عرسال را درمان کند.
خاورم ** 1324



15/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن