تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيبت كردن در (نابودى) دين مسلمان مؤثرتر از خوره در درون اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820010789




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اسدآباد شهری که پارکینگ عمومی ندارد/گره های ترافیکی هر روز بیشتر از دیروز


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > همدان گزارش مهر/
اسدآباد شهری که پارکینگ عمومی ندارد/گره های ترافیکی هر روز بیشتر از دیروز
اسدآباد – خبرگزاری مهر: شهرستان اسدآباد با وجود 110 هزارنفر جمعیت از دارا بودن حداقل امکانات از جمله پارکینگ عمومی رنج می‌برد و حال آنکه نصب تابلوهای جدید، ایجاد چراغ‌راهنما در چهارراه‌ها و افرایش وسعت ایستگاه های تاکسی هنوز هیچ دردی از ترافیک این شهر دوا نکرده و این معضل روزبه‌روز بیشتر رخ نشان می‌دهد و بر پیکر نحیف اسدآباد سنگینی می‌کند.



به گزارش خبرنگار مهر، امروزه افزایش حجم ترافیک شهرها به معضلی بزرگ برای مدیران شهری بدل شده و موجبات نارضایتی مردم را به دنبال دارد کمااینکه شهرستان اسدآباد با داشتن صدها ماشین همچنان از نبود پارکینگ عمومی رنج می‌برد و در عوض وجود تابلوهای "پارک مطلقاً ممنوع"و "حمل با جرثقیل" در این شهر زیاد به چشم می خورد و در این میان، فقط برخی افراد صاحب کاسبی بزرگی شده‌اند. شهرستان اسدآباد در چند سال اخیر رشد داشته و روزبه‌روز بر تعداد خودروهای آن نیز افزوده می‌شود اما چیزی که در این میان به چشم می‌خورد نبود پارکینگ عمومی برای پارک خودرو است. آنچه مسلم است اینکه یکی از موضوعاتی که می‌تواند در کنترل ترافیک نقشی اساسی ایفا کند وجود پارکینگ شهری در نقاط پرتردد و مرکزی شهر است، اکثر رانندگان و مردم اسدآباد وقتی برای انجام کارهای خود به مرکز شهر می‌روند محلی برای پارک خودروی خود پیدا نمی‌کنند و در نتیجه مجبورند وسایل خود را در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهر پارک کنند که این کار مشکلات بسیاری را برای مردم به وجود آورده است.

مرکز شهر اسدآباد محل برخورد ۴ خیابان اصلی شامل خیابان امام (ره)، رفسنجانی، فرهنگ و بلوار شهید بهشتی است که در کنار این خیابان‌های پرتردد چندین کوچه نیز منتهی به مرکز شهر می‌شوند که در یک جمع‌بندی کلی می‌توان گفت شهر اسدآباد دارای ترافیک روان و مناسبی است اما برخی اوقات محل‌های ذکرشده دارای بار ترافیکی می‌شوند و  مشکلاتی را برای مردم به وجود می‌آورد. هرچند شهرداری برای کاهش بار ترافیکی در خیابان آیت‌الله رفسنجانی و امام خمینی (ره) با کوچک کردن پیاده‌رو مکان ایستگاه تاکسی را افزایش داده اما تمرکز اکثریت صنوف مختلف در خیابان اصلی شهر باعث شده تا اهالی برای رفع هرگونه نیاز روزانه خود به این خیابان مراجعه کنند. نبود پارکینگ عمومی مردم را کلافه کرده است یکی از شهروندان اسدآبادی به خبرنگار مهر گفت: جای پارک مناسب برای ماشین در اسدآباد وجود ندارد و زمانی که در برخی خیابان‌ها به دلیل نبود مکان ماشین را پارک می‌کنیم شاهد جریمه از سوی راهنمایی و رانندگی هستیم. محمدباقر فروتن افزود: در اعیاد مهم مخصوصاً در زمان نزدیکی به عید نوروز فضایی برای پارک ماشین وجود ندارد و عملاً نمی‌توانیم ماشین را درجایی پارک کنیم. وی پارک در کوچه‌های حاشیه خیابان را نامتعارف خواند و گفت: نمی‌شود مقابل مغازه و یا منزل کسی پارک کرد چرا که این به‌دور از شخصیت است. خیابان‌ها متناسب با رشد و ظرفیت شهر نیست یکی از رانندگان نیز اظهار داشت: در سال‌های گذشته رشد شهر اسدآباد افزایش چشم‌گیری داشته اما خیابان‌های آن همان خیابان‌های 20 سال پیش است و چیزی به آن افزوده نشده است.

علی‌اکبر رزم پوش ایجاد پارکینگ عمومی را منبع درآمدی برای شهرداری دانست و گفت: شهرداری می‌تواند در قسمت میانی شهر یک پارکینگ عمومی طبقاتی ایجاد کند و با گرفتن مبلغ ورودی علاوه بر اشتغال‌زایی درآمدی نیز داشته باشد. وی گفت: نوروز امسال شهرداری برخی  قسمت‌ها را برای پارک ماشین هموار کرده بود اما با توجه به تعداد زیاد ماشین‌ها این مکان‌ها نیز جوابگو نبودند. مجبورم ماشین خود را در خیابان دیگری پارک کنم یکی از شهروندان نیز در گفتگو با مهر گفت: در برخی روزها مانند جمعه مردم برای شرکت در نماز جمعه با وسیله نقلیه خود به محل می آیند که شاهد حجم زیادی از ماشین‌ها هستیم که پس از اتمام نماز جمعه شاهد ترافیک ماشین‌ها در کنار مسجد جامع هستیم. یوسف مرادی افزود: برای شرکت در فریضه نماز جمعه مجبورم ماشین را در خیابان دیگر پارک کنم که این رفت‌وآمد مشکلاتی را برای من به وجود می‌آورد. پارکینگ عمومی در اسداباد ساخته می شود شهردار اسدآبادنیز در این زمینه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: امسال زمین مورد نیاز برای پارکینگ عمومی شهرستان از مجموعه بافت فرسوده خریداری و برای ساخت در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد.

نوروز سرابی افزود: امسال وسعت زیادی از معابر شهرستان اسدآباد برای رفع ترافیک در سطح شهرستان آزاد می شود. وی ادامه داد: برای حل مشکل ترافیکی میدان امام (ره) با نظر کارشناسان خبره تصمیم گرفته شد که درمانگاه شماره یک واقع در میدان امام عقب نشینی داشته باشد تا حداقل مقداری از ترافیک ورودی به خیابان امام (ره) کاسته شود. وی افزود: سال ۹۲ بیش از هشت هزار و ۵۰۰ تن آسفالت در خیابان ها و جاده های  شهر استفاده شد که این مقدار جوابگوی شهر اسدآباد نیست و با توجه به بافت ۹۰۰ هکتاری اسدآباد در صورتی که این مقدار به ۳۰ هزار تن برسد بسیاری از مشکلات سطح شهر و حل می شود. وی در مورد حفاری های غیر مجاز در سطح خیابان های شهر نیز گفت: برای اولین بار با شرکت ها و دستگاههای حفار صحبت کرده ایم که در یک نقشه جامع حفاری های خود را اعلام کنند تا بعد از انجام حفاری ها نسبت به آسفالت قسمت های باقی مانده شهر اقدام کنیم.


۱۳۹۳/۵/۱۵ - ۱۱:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن