تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عبادت هفتاد جزء است و بالاترین و بزرگترین جزء آن کسب حلال است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816857702




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چگونه به سرطان مبتلا نشویم


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: چگونه به سرطان مبتلا نشویم
به‌رغم افزایش آمار ابتلا به بیماری سرطان در ایران، پزشکان راهکارهای ساده‌ای بر پایه پیروی از الگوی زندگی سالم و افزایش فعالیت‌های بدنی را توصیه می‌کنند که درصد احتمال ابتلا به این بیماری را به اندازه قابل توجهی کاهش می‌دهد.
کد خبر: ۴۲۲۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۲:۵۰ - 06 August 2014


همشهری آنلاین نوشت:

به‌رغم افزایش آمار ابتلا به بیماری سرطان در ایران، پزشکان راهکارهای ساده‌ای بر پایه پیروی از الگوی زندگی سالم و افزایش فعالیت‌های بدنی را توصیه می‌کنند که درصد احتمال ابتلا به این بیماری را به اندازه قابل توجهی کاهش می‌دهد.

به گفته ايرج خسرونيا رئيس جامعه پزشكان متخصص داخلي ايران آمار مرگ‌ومير بر اثر سرطان در ايران بالاتر از كشورهاي پيشرفته دنياست. محققان حوزه سرطان، سرطان‌هاي سينه در زنان و معده در مردان را از شايع‌ترين انواع سرطان در ايران اعلام مي‌كنند. عوامل زمينه‌ساز بيماري سرطان معده عبارت از سابقه راديوتراپي معده، مصرف زياد و طولاني‌مدت غذاهاي كنسروشده، غذاهاي دودي، غذاهاي داراي مواد نگه دارنده و غذاهاي مانده است.

نكته قابل توجه اينكه سرطان معده با توجه به پيشرفت بهداشت و الگوي تغذيه‌اي در كشورهاي توسعه‌يافته به ميزان قابل توجهي كاهش يافته و اين در حالي است كه اين بيماري در كشورهاي درحال توسعه، شاهد افزايش بوده است. همچنين ناهيد نفيسي متخصص جراحي و فلوشيپ جراحي سرطان سينه و پژوهشگر مركز تحقيقات سرطان در اين‌باره به ايرنا گفت: سرطان سينه در زنان و سرطان‌هاي معده، روده بزرگ و پروستات در ميان مردان از شايع‌ترين سرطان‌ها در ايران است كه سالانه بين 8تا 9هزار مورد جديد سرطان سينه در كشور تشخيص داده مي‌شود.

بسياري از سرطان‌ها قابل پيشگيري‌اند و تعداد زيادي از آنها درصورت تشخيص بموقع در مراحل ابتدايي قابل درمان خواهند بود. تنها كافي است توصيه‌هاي غذايي و ورزشي پزشكان را به‌كار ببنديم.كم تحركي، مصرف سيگار و دخانيات، پيروي از رژيم غذايي چرب و افزايش وزن، استفاده از غذاهاي آماده و بي‌توجهي به ورزش از مهم‌ترين عوامل بروز سرطان درميان ايراني‌هاست.

عليرضا فروتن متخصص جراحي عمومي و عضو هيأت علمي مؤسسه تحقيقات، آموزش و درمان سرطان به راهكارهاي پيشگيري از ابتلا به سرطان اشاره كرد. به گفته وي عوامل مرتبط در بروز سرطان به 2دسته اجتناب پذير و اجتناب‌ناپذير همچون عوامل ژنتيك تقسيم مي‌شوند و عوامل محيطي، تغذيه و سبك زندگي نيز جزو دسته نخست محسوب مي‌شوند كه فرد، نقشي اصلي در چگونگي به‌كار گرفتن آنها دارد.

مديركل انجمن كمك به بيماران سرطاني ايران نيز «خود مراقبتي» را مهم‌ترين راهكار پيشگيري از ابتلا به بيماري سرطان عنوان مي‌كند. به گفته حريري نگه‌داشتن بدن در بهترين وضعيت، افزون بر مقاوم ساختن بدن در برابر انواع بيماري‌ها، سرطان را نيز از آن دور خواهد ساخت. به گفته دكتر ناهيد نفيسي پزشك جراح و پژوهشگر مركز تحقيقات سرطان، خانم‌هاي 30 و 40ساله پس از رسيدن به اين سن بايد هر چند‌ماه يك‌بار براي بررسي سرطان‌هاي سينه و دهانه رحم به پزشك مراجعه كنند. بر همين اساس آقايان نيز پس از گذراندن سن 50سالگي براي معاينه‌هاي دوره‌اي روده بزرگ و پروستات بايد به مراكز تشخيصي و آزمايشي مراجعه كنند.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن