تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر اراده قوى باشد، هيچ بدنى براى انجام دادن كار، ناتوان نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804057259




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهرستان هاي مريوان و بانه به منطقه آزاد تجاري تبديل مي شوند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > کردستان تركان:
شهرستان هاي مريوان و بانه به منطقه آزاد تجاري تبديل مي شوند
سنندج – خبرگزاري مهر: مشاور ارشد رئيس جمهور و دبير مناطق آزاد تجاري كشور از برنامه جدي دولت تدبير و اميد در راستاي تبديل شهرستان هاي مريوان و بانه به منطقه آزاد تجاري خبر داد.



به گزارش خبرنگار مهر، اكبر تركان ظهر امروز در جلسه شوراي اداري استان كردستان كه در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: دو شهرستان بانه و مريوان به دليل نزديكي به مرز ظرفيت هاي خوبي براي تبديل به عنوان منطقه آزاد تجاري را دارند. وي با بيان اينكه دولت به صورت ويژه اين موضوع را دنبال مي كند، بيان كرد: ما هم موافق تبديل دو شهرستان مريوان و بانه به منطقه آزاد تجاري هستيم و در همين راستا با تهيه مستندات لازم و ارائه آن به شوراي عالي مناطق آزاد كشور انتظار مي رود كه اين مهم اجرايي شود. مشاور ارشد رئيس جمهور و دبير مناطق آزاد تجاري كشور گفت: ظرفيت ها و زيرساخت هاي بسيار خوبي در دو شهرستان بانه و مريوان به ويژه در بخش هاي تجاري و اقامتي وجود دارد كه اين زيرساخت ها زمينه را براي تبديل اين دو شهرستان به منطقه آزاد تجاري را فراهم مي كند. وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به وجود بازار شمال عراق بيان كرد: بايد به بهترين شكل ممكن به ويژه در بخش گردشگري از اين ظرفيت بهره برداري شود و در همين راستا لازم است كه شرايط و زمينه براي سرمايه گذاري هاي بخش خصوصي نيز در اين بخش فراهم شود. تركان با بيان اينكه دوران و زمان كارفرمايي دولت به پايان رسيده است، يادآور شد: بهره برداري از ظرفيت هاي بخش خصوصي در استان كردستان بايد به عنوان يك اولويت در دستور كار قرار گيرد و مسئولان از سرمايه گذاري بخش خصوصي حمايت كرده و تسهيلات لازم را به افراد متقاضي در اين بخش ارائه كنند. وي بر لزوم توجه به حوزه گردشگري و حتي بخش كشاورزي به عنوان ظرفيت هاي اصلي استان كردستان براي رسيدن به توسعه تاكيد كرد و گفت: ميزان و ميانگين بارندگي در استان كردستان دو برابر كشور است و اين مهم نشان دهنده ظرفيت بسيار خوب كردستان براي توسعه است و البته در كنار آن مي توان از ظرفيت هاي ويژه بخش كشاورزي نيز براي كمك به رونق بيش از پيش استان كردستان بهره برداري كرد كه عملياتي كردن اين مهم مستلزم مشاركت بخش خصوصي و داشتن ديدگاه توسعه اي از سوي مديران و مسئولان استان است وي همچنين به موضوع ساخت و سازها  لزوم نظارت بيشتر بر اين حوزه تاكيد كرد و گفت: دستگاه ها و ادارات متولي بايد به صورت جدي بر حوزه ساخت و سازها نظارت داشته باشند و در اين راستا همكاري و تعامل بين بخشي يك اصل مهم و ضروري است. مشاور ارشد رئيس جمهور همچنين با بيان اينكه عدم وجود نظارت باعث شكل گيري بافت هاي حاشيه در شهرها مي شود، افزود: وجود نظارت از سوي دستگاه هاي مسئول بايد چند برابر شود و در كنار آن استفاده از مصالح ساختماني با كيفيت نيز از اهميت دوچنداني برخوردار است. در جلسه شوراي اداري استان كردستان و قبل از سخنراني مشاور ارشد رئيس جمهور، استاندار كردستان، نمايندگان مردم شهرستان هاي سنندج، ديواندره، كامياران، مريوان، سروآباد، سقز و بانه نيز سخنراني كرده و به بيان ديدگاه هاي خود در حوزه هاي مختلف پرداختند.


۱۳۹۳/۵/۱۴ - ۱۶:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن