تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه ويژگى است كه در هر كس يافت شود، ويژگى هاى ايمان كامل مى گردد: آن كه وقتى خشنود گر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816404356




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توصیه‌های سازمان سنجش برای انتخاب رشته


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: توصیه‌های سازمان سنجش برای انتخاب رشته
افرادی که ثبت‌نام نکرده‌اند هم مجازهستند همزمان با انتخاب رشته ثبت‌نام کرده، گروه آزمایشی و کد رشته محل تحصیل را از بخش دوم دفترچه راهنمای انتخاب رشته که متعلق سوابق تحصیلی است، انتخاب کنند.
آفتاب: مشاورعالی سازمان سنجش در ابتدا به داوطلبان توصیه کرد: تا قبل از شروع مهلت فرآیند انتخاب رشته، کارنامه خود را از سایت سازمان سنجش دریافت کنند.

به گزارش تسنیم، حسین توکلی گفت: تاکنون ۷۹۰ هزار داوطلب کارنامه خود را دریافت کرده‌اند و با توجه به اطلاعات مفیدی که علاوه بر نمره خام در کارنامه موجود است به داوطلبان دیگر هم توصیه می‌شود جهت دریافت کارنامه خود اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه دفترچه انتخاب رشته سند اصلی گزینش دانشجوست، افزود: به همین دلیل مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته برای داوطلبان ضروری است. مشاورعالی سازمان سنجش به تغییرات اعمال شده در نحوه پذیرش داوطلبان اشاره کرد و گفت: سازمان سنجش و آموزش کشور از طریق پیک سنجش و با توجه به تغییر ایجاد شده در نحوه پذیرش داوطلبان اطلاعات مفیدی را در نمره کل سازی ارائه می‌دهد.

توکلی ادامه داد: داوطلبان باید دفترچه راهنمای انتخاب رشته را برحسب گروه آزمایشی که در آن شرکت کرده‌اند، از سایت دریافت کرده و به بررسی رشته‌های تحصیلی در ظرفیت‌ها بپردازند. این دفترچه برای شهرستان‌های دور دست کشور هم چاپ شده و از طریق باجه‌های پست در اختیار آنها قرار خواهد گرفت. وی با بیان اینکه همه افرادی که در آزمون حضور داشتند مجاز به انتخاب رشته هستند، اظهارکرد: بنابراین دوره‌ای که داوطلب در آن مجاز به انتخاب رشته است، اهمیت دارد و داوطلبان باید از اینکه در چه دوره‌ای مجاز به انتخاب رشته هستند، اطلاع داشته باشند.

توکلی با بیان اینکه افرادی که برای آزمون ثبت‌نام نکرده‌اند هم مجاز به انتخاب رشته هستند، گفت: افرادی که ثبت‌نام نکرده‌اند هم مجازهستند همزمان با انتخاب رشته ثبت‌نام کرده، گروه آزمایشی و کد رشته محل تحصیل را از بخش دوم دفترچه راهنمای انتخاب رشته که متعلق سوابق تحصیلی است، انتخاب کنند.

وی در ادامه به توزیع ویژه‌نامه انتخاب رشته از صبح امروز از طریق باجه‌های روزنامه‌فروشی اشاره کرد و افزود: همچنین داوطلبان می‌توانند نرم‌افزارهای انتخاب رشته را از طریق سایت سازمان سنجش دریافت کنند و از طریق آن و با توجه به وضعیت علمی خود، خود را با داوطلبان مشاور در آزمون ۹۲ و بعد از تغییرات مقایسه و مشاهده کنند. مشاورعالی سازمان سنجش با تاکید بر اینکه داوطلبان باید به علاقه خود، گزینش بومی و سهمیه‌بندی توجه کنند، گفت: داوطلبان نباید به گونه‌ای انتخاب رشته کنند که بعد از اعلام نتایج حسرت بخورند که ای کاش اولویت دوم را اول قرار می‌دادم. همچنین باید مکانی را برای تحصیل برگزینند که از لحاظ معیشتی و اقلیمی با مشکل مواجه نشوند.

توکلی با بیان اینکه متخصص‌ترین و بهترین فرد مشاور برای یک داوطلب خود او است، افزود: زیرا فرد نسبت به خصوصیات خلقی و شخصیتی خود آگاهی و بینش بیشتری دارد. بنابراین می‌تواند بهترین انتخاب را داشته باشد. البته مطالعه دقیق ویژه‌نامه نرم‌افزار و پیک سنجش برای انتخاب رشته ضروری است.

مشاورعالی سازمان سنجش در پایان گفت: داوطلبان باید از ۱۵ مردادماه به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کرده و کدرشته‌ محل‌هایی را که انتخاب کرده‌اند را به ترتیب وارد کنند.




تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن