تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشا بحال كسانى كه براى خدا گرسنه و تشنه شده‏اند اينان در روز قيامت سير مى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820314290




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دايي: اساسنامه ملاک است نه تفسير نصيرزاده


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: دايي: اساسنامه ملاک است نه تفسير نصيرزاده
کد خبر: ۴۲۲۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰ - 05 August 2014


سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس اظهارات نصيرزاده را فرار به جلو خواند.


علي دايي در پاسخ به اظهارات رييس کميته حقوقي و تدوين مقررات فدراسيون فوتبال گفت: اينکه بگوييم هرکس دايره لغات گسترده اي دارد و سخنور خوبي است بيايد رييس کميته حقوقي فدراسيون شود طنز تلخي است. در اين صورت به نظرم مرحوم دهخدا بهترين نفر براي اين منصب بوده باشد!


به نقل از ايسنا، وي افزود:من گفته بودم طبق اساسنامه فدراسيون که به تاييد فيفا و هيات دولت رسيده ، رييس و معاون کميته حقوقي فدراسيون فوتبال بايد تحصيلات حقوقي داشته باشند.اين جمله خيلي ساده اي است که نياز به تفسيرو فرار به جلو ندارد.«رييس» و «معاون» کلمات مشخصي هستند، «تحصيلات حقوقي» هم عبارت کاملا روشني است بعد آقاي نصيرزاده جواب داده «آيين‌نامه انضباطي، مقررات و اخلاق را در هيچ دانشکده حقوقي در جهان تدريس نمي‌کنند. افرادي مي‌توانند آنها را تدوين کنند که مهارت خود را از کلاس‌هاي رسمي فيفا گرفته باشند که اينجانب به عنوان تنها ايراني که بيشترين شرکت در اين کلاس‌ها را داشته و 13 سال است آنها را تدريس مي‌کند، مسئوليت قانون‌گذاري در فوتبال را دارم و به جايگاهي که دارم به آن توجه مي‌کنم پس بهتر است شما به جاي قيام کردن در مقابل مقررات به آن احترام بگذاريد. »


او افزود:من چه کار دارم شما چه خوانده ايد و در چه کلاس هايي شرکت کرده ايد.اصلا شما بلاتر.شما موسس جام ژول ريمه. من مي گويم اساسنامه، شاکله اصلي فدراسيون است و انتصاب شما مغاير با اساسنامه است. اين آيا بي احترامي به اساسنامه نيست؟مي گويد من دانشي دارم که دايي از آن بي خبر است.در رانندگي ملاک اصلي داشتن گواهينامه است.حالا تو شوماخر هم باشي اما گواهينامه نداشته باشي نبايد رانندگي کني.اين را قانون مي گويد.


دايي اضافه کرد: وقتي خود شما به عنوان مسئول تدوين مقررات فدراسيون، اصل و اساس کار را با حضور غير قانوني تان در اين کميته زير سئوال برده ايد ، به نظر قيام در برابر آيين نامه نبايد باعث تعجب شود.شما واجبات را ترک کرده ايد و چسبيده ايد به مستحبات. همان فيفايي که شما مکرر دم از همسان سازي آيين نامه هاي فدراسيون با مقررات آنها مي زنيد گفته است رييس و معاون کميته حقوقي بايد تحصيلات حقوقي داشته باشند.مهم اساسنامه است نه چيزي که شما تفسير به راي مي کنيد. کجا نوشته شده رييس کميته حقوقي بايد کسي باشد که مهارتش را از کلاس هاي فيفا گرفته باشد؟شما يا حقوق خوانده ايد و تحصيلات حقوقي داريد پس انتصاب تان جاي شک و شبهه ندارد يا نخوانده ايد پس حضورتان غير قانوني است.والسلام.اين را لطفا با همان دايره گسترده لغاتتان و ادبياتي که صدبرابر قوي تر از من است شفاف براي مردم و اهالي فوتبال و رسانه ها توضيح بدهيد تا مشخص شود شما قانوني فعاليت مي کنيد يا غير قانوني.


سرمربي پرسپوليس گفت:من مي گويم شما که مسئول کميته تدوين مقررات هستيد بايد مثل مجلس عمل کنيد.قانونگذاري با مجلس است اما اجراي قانون با قوه قضاييه و قوه مجريه است.شما خودتان مي خواهيد سانتر کنيد خودتان سر بزنيد و خودتان هم هورا بکشيد.الحمدالله دادگاههاي صحرايي تان هم هميشه به راه است.بحث کارت هاي معافيت مي شود شما قبل از کميته انضباطي مصاحبه مي کنيد مي گوييد تخلفي رخ نداده.بحث داوري است شما وارد مي شود.خب بفرماييد کميته انضباطي و استيناف و اخلاق را تعطيل کنند شما يک تنه کارها را جلو ببريد.






او يادآور شد:من در مصاحبه ام بعد از بازي چه گفته ام؟اعتراض من به نحوه وضع مقررات است نه به داوري. من که گفتم براي صالحي آرزوي موفقيت دارم.تنها حرفم هم اين بود که درباره ميزان وقت اضافه مردم و رسانه ها قضاوت کنند زيرا ما طبق قانون حق مصاحبه درباره داوري را نداريم. .اين مي شود اعتراض به داوري؟ بله من با دليل و مدرک به اين آيين نامه نقد دارم و به نظرم اين نوع قوانين مصداق ديکتاتوري است. قوانيني که تدوين کننده اش صلاحيت قانوني نداشته و اصلا به تصويب مجمع نرسيده را نبايد نقد کرد؟من اگر عليه قوانيني که نمي دانم قيام کرده ام ، شما عليه قوانيني که دم از دانستن آنها مي زنيد قيام کرده ايد.من تعجب مي کنم چگونه برخي ادعاي آگاهي و تسلط بر قوانين را دارند اما چند سال پيش رفتند براي ايجنت شدن امتحان دادند، امتحاني که سوالاتش از همين آيين نامه هاي انضباطي و نقل و انتقالات فيفاست و در آن امتحان قبول نشدند.


وي تصريح کرد:بگذاريد داستان جالب تري را بگويم.آخرين مجمع فدراسيون فوتبال روز ششم آبان 92 برگزار شده و مي گويند آيين نامه جديد انضباطي فدراسيون در آن مجمع به تصويب اعضا رسيده است.ماده 31 اساسنامه فدراسيون مي گويد ثبت مصوبات مجمع بر عهده دبير کل فدراسيون فوتبال است.در پايان همان مجمع آقاي نبي دبير کل فدراسيون فوتبال با خبرگزاري فارس مصاحبه کرده و مراجعه به گفته هاي ايشان خيلي مسائل جالبي را باز مي کند. او درباره مصوبات آن مجمع که اتفاقا به خاطر جنجال بر سر بودجه فدراسيون بايد در ذهن همه مانده باشد گفته است«کليات آئين‌نامه کميته انضباطي و اساسنامه هيئت فوتبال استان‌ها تصويب شد و قرار شد در مجمع آينده اين دو موضوع هم مصوب شود.اعضاي مجمع درباره آيين نامه انضباطي پيشنهادهاي خوبي هم ارائه دادند به همين دليل قرار شد اين موضوع مورد بررسي قرار بگيرد و مکتوب به بخش حقوقي و تدوين مقررات ارسال شود تا در صورت تأئيد هيئت‌رئيسه اصلاحات اجرايي شود و در مجمع آينده اين موضوع مصوب شود.»






دايي ادامه داد:اظهارات آقاي نبي موجود است. وقتي قرار بوده آيين نامه در مجمع بعدي مصوب شود و بعد از آن هم هيچ مجمعي برگزار نشده ، بفرمايند چگونه آيين نامه را اجرايي کرده اند؟ اين دهن کجي به مجمع و کل فوتبال نيست؟ اين خود رايي و دور زدن قانون نيست؟ مثلا در همان روز سرهنگ جعفري مدير عامل فجر هم که در مجمع بوده و بعد از او درباره تصويب آيين نامه انضباطي پرسيده اند گفته است«اصلاً در مورد اين مسئله صحبتي نشد، عملکرد کلي فدراسيون گزارش داده شد و آقاي نبي درباره فعاليت‌هاي روابط‌عمومي کميته انضباطي، تيم‌هاي پايه و بزرگسالان گزارشي را ارائه کرد. بيشتر مباحث در مورد مسائل مالي بود و در اين خصوص صحبتي نشد. » خود نصيرزاده هم مصاحبه کرده و گفته از تصويب آيين نامه جديد خبري نيست. چگونه حالا مي گويند در مجمع 6 آبان 92 آيين نامه تصويب شده است؟ملاک حرف دبيرکل فدراسيون است که او تکليف را شفاف روشن کرده.


سرمربي پرسپوليس در پايان گفت:من هم مثل همه مربيان دوست دارم تمرکزم روي کار تيمي و رفع ايرادات فني تيمم باشد.ممنون رسانه هايي هم هستم که با نقد دلسوزانه به من گفته اند روي کارهاي تيمم تمرکز کنم اما از همان رسانه ها مي خواهم حرفهاي من را بر اساس قانون و مقررات موجود بسنجند و تحليل کنند.من عادت ندارم بگويم روزنامه نمي خوانم.اتفاقا تا جايي که وقتم اجازه بدهد هم روزنامه مي خوانم هم به رسانه هاي مجازي سر مي زنم.رسانه ها ناظران ما هستند.مگر مي شود کسي دنبال نظر ناظرانش نباشد؟اگر روزي يک جمله به درد بخور هم در آنها ببينم که قطعا بسيار بيشتر مي بينم نفع برده ام.البته ترديدي نيست که آنها هم مثل همه آدم ها ممکن است اشتباه داشته باشند.


به هر حال يکي از بخش هاي کار ما حرکت بر اساس همين مقررات فوتبال است و من خواهش مي کنم رسانه ها و مردم درباره اصل حرفهايم قضاوت و تحليل کنند.مگر سال قبل همين مقررات معيوب يک امتياز از ما کسر نکرد؟من ناچارم حقايق را بگويم و اگر بناست قانون رعايت شود بايد اول اساسنامه فدراسيون رعايت شود.
















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن