تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مبادا جز حق، با تو اُنس بگيرد و جز باطل، از تو بهراسد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820173550




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عدم بهره وري صحيح، رودخانه هاي کرمانشاه را به خشکي کشانده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ مرداد ۱۳۹۳ (۱۶:۱۸ب.ظ)
عدم بهره وري صحيح، رودخانه هاي کرمانشاه را به خشکي کشانده است مديرکل محيط زيست استان کرمانشاه گفت: اين استان در گذشته 18 رودخانه خروشان و پرآب داشته است اما متاسفانه امروز و به دليل عدم بهره وري صحيح، برخي از آن ها خشک شده است.
به گزارش خبرگزاري موج کرمانشاه؛ تورج همتي با اشاره به مشکل کمبود آب در استان کرمانشاه يادآور شد: بيش از 40 درصد آب کشور از استان کرمانشاه خارج مي شود و اين به معناي آن است که نتوانسته ايم آب را در حوزه هاي مختلف مديريت کنيم.
وي با بيان اينکه هم اکنون بيش از 80 درصد مصارف آب استان در حوزه کشاورزي است، خاطرنشان کرد: با اين حال وضعيت کشاورزي نشان مي دهد که بسياري از محصولات اين بخش از طريق ديم توليد مي شود.
همتي گفت: عدم تغيير الگوي کشت و استفاده نکردن از سيستم هاي مدرن آبياري باعث پرت بيش از اندازه اين سرمايه شده است و اگر فکري براي آن انديشيده نشود در آينده اي نزديک با مشکلات زيست محيطي زيادي روبرو خواهيم شد.
مديرکل محيط زيست کرمانشاه يادآور شد: البته در کارگروه آمايش سرزمين استان کرمانشاه، جهاد کشاورزي ملزم به تغيير الگوي کشت و آموزش کشاورزان به منظور استفاده بهينه از آب شد تا بدينوسيله جلوي ضررهاي بعدي گرفته شود.
همتي خاطرنشان ساخت: عدم استفاده بهينه از مصرف آب باعث خشک شدن رودخانه گاماسياب شده و الان هم قره سو در معرض اين تهديد جدي قرار دارد.
وي در پايان خواستار تغيير فرهنگ نگرش به استفاده از آب در حوزه هاي مختلف شد و گفت: تا وقتي هر حوزه اي که با آب سروکار دارد تنها منافع شخصي خود را لحاظ کند نمي توان انتظار بهبود در اين حوزه را داشت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن