تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن زود خشنود و دير ناراحت مى شود و منافق زود ناراحت و دير خشنود مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820240900




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پيش بيني توليد430 هزار تن ذرت هيبريد و دانه اي در اراضي شهرستان كرمانشاه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ مرداد ۱۳۹۳ (۱۶:۵ب.ظ)
پيش بيني توليد430 هزار تن ذرت هيبريد و دانه اي در اراضي شهرستان كرمانشاه مدير جهاد کشاورزي شهرستان کرمانشاه گفت:پيش بيني مي شود امسال بيش از430 هزارتن ذرت دانه اي و هيبريد شامل 300 تن بذر ذرت هيبريد وبيش از 130 هزار تن ذرت دانه اي درشهرستان کرمانشاه توليد شود.
به گزارش خبرگزاري موج کرمانشاه؛ شهريار قاسمي افزود: با برنامه هاي صورت گرفته توسط اين مديريت، در سطح 17200 هکتار از مزارع شهرستان كرمانشاه ذرت دانه اي کشت گرديده كه پيش بيني مي شود بيش از 130 هزار تن ذرت دانه اي از اين سطح توليد شود.
قاسمي تصريح كرد: در همين راستا 430 تن بذر و10 هزار تن از انواع کود هاي شيميايي از طريق مراکز جهادکشاورزي دهستانهاي تابعه در اختيار کشاورزان ذرت کار قرارگرفته است.
وي با بيان اينکه توليد بذر ذرت هيبريد داراي توجيه اقتصادي است اظهارداشت: هم اکنون ميانگين توليد بذر ذرت هيبريد در سطح کشور بين 2تا3 تن در هکتار بوده واين در حالي است که متوسط توليد ذرت هيبريد در شهرستان کرمانشاه بيش از 3 تن در هکتار مي باشد که با توجه به بالا بودن قيمت خريد آن نسبت به ذرت دانه اي مقرون به صرفه تر است.
قاسمي در خصوص کشت بذر ذرت هيبريد خاطرنشان كرد: با توجه به مشکلات تامين بذر ذرت از ساير استانها؛ با تلاش کميته بذر استان، مديريت جهاد كشاورزي كرمانشاه وهمکاري کشاورزان حوزه عمل در سالجاري در سطح 130 هکتار از اراضي اين شهرستان ذرت بذري کشت شده است.
وي درپايان ضمن توصيه به کشت وتوليد بذر ذرت هيبريد اعلام داشت: گياه ذرت در صنايع غذايي از اهميت ويژه اي بر خوردار بوده و اين محصول غذايي به همراه گندم وبرنج بيش از 50 درصد خوراک مردم جهان را تشکيل مي دهد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن