تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسد نمى ورزد، و منافق حسد مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819705799




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سورنا ستاری :راهکار تحقق اقتصاد دانش بنیان اصلاح رفتارها و روشها است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: سورنا ستاری :راهکار تحقق اقتصاد دانش بنیان اصلاح رفتارها و روشها است سمنان - ایرنا - معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و رییس بنیاد ملی نخبگان کشور گفت: اصلاح فرهنگ و دیدگاه ها به ویژه رفتار و روشها در حوزه های علمی، آموزشی، صنعتی و بانکداری، بهترین راهکار برای تحقق اقتصاد دانش بنیان است.


ˈسورنا ستاریˈ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در سمنان افزود: حمایت های قانونی مختلفی از شرکت های دانش بنیات در کشور می شود.
وی اظهار کرد: درصدی از درآمدهای دانشگاه های کشور باید از طریق قراردادهایشان با بخش صنعت و فروش تکنولوژی شرکتهای دانش بنیان آن دانشگاهها تامین شود.
وی ادامه داد: بر این اساس بنیاد نخبگان و معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری به منظور حمایت از درآمدزایی دانشگاه ها، به هر میزان که تولیدات دانش بنیان در هر دانشگاه به فروش برسد؛ پنج درصد از آن از سوی بنیاد و این معاونت برای تامین زیرساخت ها به همان دانشگاه اختصاص می یابد.
وی، وجود پارکهای علمی و فناوری و مراکز رشد را مکان هایی برای فعالیت های دانش بنیان در دانشگاه ها دانست و گفت: اختصاص پنج درصد از میزان فروش تکنولوژی شرکتهای دانش بنیان هر دانشگاه ها به آن، نوعی جهت دهی برای دانشگاههاست تا منبع مالی جدیدی را تجربه کنند.
ستاری با اشاره به فعالیت صندوق نوآوری و شکوفایی به ریاست رییس جمهوری و واریز سالانه 10 هزار میلیارد ریال به آن برای ارائه تسهیلات به نخبگان، افزود: آیین نامه های این صندوق مصوب شده و امیدواریم حرکتی جدی با فعالیت این صندوق در بخش علمی کشور اتفاق بیفتد.
ستاری حفظ نخبگان هر استان در همان استان را ضرورت فعالیت بنیادهای نخبگان استانی دانست و افزود: به جز برای تحصیل و امور کاری مهاجرت استانی نخبگان نباید اتفاق بیفتد تا از توان نخبگان هر استان برای همان استان بهره گیری شود.
وی از وجود بیش از 13 هزار عضو تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان در کشور خبر داد.
رییس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به آغاز فعالیت بخش بین المللی این بنیاد از پنج ماه گذشته خاطرنشان کرد: ایجاد بانک اطلاعاتی از نخبگانی که در دانشگاه و یا شرکتهای خارج از کشور فعالیت دارند در دستور کار بنیاد ملی نخبگان قرار دارد.
ستاری از انعقاد تفاهم نامه این بنیاد با سازمان جهاد دانشگاهی در روزهای آینده خبر داد و اظهارکرد: اصلاح برخی از روشهای پژوهشی و ایجاد صندوقی مشترک برای انجام پروژهای پژوهشی که تقاضا محور باشند از اهداف این تفاهم نامه است.ک/3
611/ 605



13/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن