تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 12 آذر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

ساختمان پزشکان

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بهترین قالیشویی تهران

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1836733833




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مقایسه مکس با مایا -


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: مقایسه مکس با مایا masoud_warcraft 06 آذر 1387, 12:29سلام دوستان عزیز. می دونم که این مبحث خیلی تکراری شده و خیلی هاتون الان می خواین به من فحش بدین.اما بد نیست بدونین من ۱۱ سال مکس کار می کردم و یک دفعه رفتم سراغ مایا(بعد از ۱۱ سال) بنابراین با کسیکه هر کدوم و ۱ سال کار کرده فرق دارم.اما حدود ‍۱ ساله رفتم سراغ مایا. اوایل به خودم لعنت می فرستادم چون هر چی اونجا بلد بوذم حالا اینجا داشتم یاد می گرفتم اما حالا متوجه شدم که این ۲ نرم افزار فرقهای زیادی در سبک کاریشون دارن. اینو هم بدونین که این ۲ تا نرم افزار متعلق به یک کمپانی هستند و هدف من جانب داری از اونها نیست و در ضمن من فقط ۱ سال بیشتر نیست که مایا کار می کنم پس هنوز حرفه ای نیستم. اما در هر روز من ۲ یا ۳ تفاوتی که پیدا کردم رو می نویسم.لطفا اگر دوستان هم تقاوتی می دونن بنویسن البته با ذکر منطقی دلیلشون. ۱-مایا بر روی لینوکس و مک هم نصب می شود(جالب این است که بدونین سرعت رتدر اون تو لینوکس بالاتره) اما مکس نصب نمی شود.(حداقل بدون استفاده از Wine.البته این رو هم بدونین که نرم افزار های نصب شده با wine سرعتشون پایینتره.)اما مکس فکر می کنم روی مک نصب میشه.اما ساختار اون برای Windows طراحی شده. ۲-مکس(حداقل برای من که ۱۱ ساله کار کردم)خیلی ساده تره.با ‍۱ یا ۲ سال کار کردن مکس میشه در اون تقریبا متوسط شد اما برای مایا ۱ سال کار کردن یعنی مبتدی بودن. ۳-سرعت رتدر در مایا حداقل برای جلوه های ویژه مثل مو بالاتره.سرعتش با تستهايي كه انجام دادم تقريبا 60 تا 100 برابر بيشتره.البته بعدا اينو با مثال نشان ميدم.اين عدد تقريبي و بعدا بيشتر اطلاعات بيشتري مي دم. masoud_warcraft 07 آذر 1387, 10:421-زبان اسكريپت نويسي مايا Mel و Python و يك زبان كه الان يادم نيست.زبان Python زبان اسكريپت نويسي استانداردي است كه بعنوان مثال موتور سرچ گوگل و زبان اسكريپت نويسي VUE INFINITE و يا Poser هم python است.Mel هم زبان اسكريپت نويسي ديگري است كه من زياد با آن كار نكرده ام .اما تا جايي كه ديده ام ساختاري شبيه به ساختار برنامه نويسي C دارد كه يك ساختار استاندارد براي برنامه نويسي شي گراست.اما مكس داراي زبان اسكريپت نويسي خاص خود است كه من تا به حال زبان برنامه نويسي مشابه آنرا نديده ام.(اگه دوستان اطلاعات بيشتري در اين زميته دارند لطفا مطرح كنند.)و ساختار آن كاملا منحصر به نرم افزار مكس است. 2-هسته (Core) بزرگ يا هسته كوچك مسئله اينست: اين موضوع به قدري مفصل است كه شايد بعدا راجع به آن يه پست ديگر بزنم. مهندسان نرم افزار از لحاظ تاكتيكي به 2 دسته تقسيم مي شوند. اول كسانيكه معتقدند كه نرم افزار بايد داراي هسته بزرگ و حواشي(در اينجا منظور PlugIn است) كوچك باشند.توجيه اصلي اين افراد اينستكه نرم افزار بايد مستقل باشد. دوم كسانيكه برعكس فكر مي كنند. يعني هسته اصلي بايد كوچك باشد و حواشي زياد. هر دسته طرفداران خاص خود را دارد و طرفداران هر گروه هم دلايل خاص خود را دارند.مثلا طرفداران نظريه دوم معتقدند كه هزينه نرم افزار پايينتر و Encapsulation) در آن بهتر رعايت مي شود. و اما طراحان اوليه مايا ظاهرا طرفدار نظريه اول بودند ولي بعدا يا بتدريج تغيير عقيده دادند و يا مجبور به تغيير تاكتيك شدند. اين مبحث همچنان ادامه دارد و بعد از ظهر بقيه داستان را براي شما دوستان باز مي كنم. masoud_warcraft 07 آذر 1387, 11:04يك مسئله در پست اولم بود كه اونو تصحيح مي كنم.من 11 سال با نرم افزارهاي 3D از جمله 3DSMAX و 3DS تحت Dos كار كردم كه اشتباهي نوشتم 11 سال است كه با مكس كار مي كنم. masoud_warcraft 07 آذر 1387, 16:09صبح راجع به 2 تاتكتيك مهندسي نرم افزار گفتم بريم سراغ پيامدهاي اين تاكتيك ها. 1-تفاوت قيمت: البته مي دونم كه متاسفانه در كشور ما هر دوي اونها با قيمت مساوي 1000 تومان بفروش مي رسند.اما قيمت واقعي آنها چيز ديگري است. قيمت پك مايا پارسال 6000 يورو و قيمت مكس 3000 يورو بود.اما در عوض مكس تعداد زيادي PlugIn داره كه قيمت هاش متفاوته.اما تعداد PlunIn هاي مايا در سالهاي گذشته خيلي كمتر بود و خودش يك پكيج قوي و مستقل بود اما ظاهره اتودسك توسعه مايا رو هم بعهده شركتهاي PlugIn سازي گذاشته و بهمين دليل قيمت اين نرم افزار بشدت كاهش پيدا كرده قيمت اونها براي مايا براي هر سيستم عامل(Windows,Mac,Linux) عبارتست از 4995$ كه نشون ميده قيمتش از نصف هم كمتر شده.اما 3DSmax با قيمت 3495& قيمتش تقريبا 40% كاهش داشته.اين خبر زياد خوشي نيست.دليل اين كاهش قيمت ورود رقباي جديدي مثل ورژنهاي جديد Cinema 4D و XSI و Blender و LightWave و ZBrush و... مي باشد.اما خبر ديگه اينكه قبلا براي Maya پلاگ اين زيادي نبود اما امروز تعداد زيادي PlugIN براي مايا اومده كه نشون ميده تاكتيك نرم افزاري اون عوض شده و جالبه بدونين كه خيلي از اين پلاگ اين ها براي مكس هم دقيقا هست مثل پلاگ اين هاي رندرينگ.(اگه يه روزي شنيديد كه مكس با مايا ادقام شده زياد تعجب نكنين.انعطاف پذيري داشته باشيد و سعي كنين نرم افزار جديد را ياد بگيريد.) اين داستان همچنان ادامه دارد در پست بعدي نكات جالبي براي مايا كارها مي گم كه باز هم مرتبط به همين تاكتيك اوليه مايا ست. Miladbat 08 آذر 1387, 00:43البته مایا که نوشتین قیمت نسخه نا محدوده اونه انقدر هم با هم فرق ندارن بستگی داره بخوای چه کاری انجام بدی . مدلینگ و رندرینگ و انیمیشن که چیزای اصلی هستن که زیاد فرقی نداره یعنی نسخه مکس برابر با نسخه کامل یا محدود مایا . blizzard 08 آذر 1387, 15:12سلام ID شما نظره منو جلب کرد! چند وقته بازی ميکنيد منم Maya کار ميکنم البته چند ماهی ميشه War بازی نکردم بايد War تازه شروع کرده باشين چون همديگرو نديده بوديم ! خوشحال ميشم با يه War بازه Maya کار آشنا بشم :wink: masoud_warcraft 08 آذر 1387, 18:00ببخشيد امروز شارژ ADSL ام تموم شده اما قول قوله و با دايالآپ اومدم. بقيه داستان هسته بزرگ 2-زماني كه هسته نرم افزار بزرگ باشد استقلال نرم افزار بيشتر و اين دليل چيزي بود كه مايا را سالها از پلاگين كم نياز كرده بود.و اينجا بود كه فرق مايا و مكس را بارز مي كرد.نمي خواهم منكر مفيد بودن پلاگين ها در رشد يك نرم افزار بشم ولي اگه پلاگين ها توسط يك استانداردي با همديگر سازگار نباشند يك آشفتگي ديده مي شه كه ما عملا اونو در مكس شاهديم.(اميدوارم براي مايا چنين مشكلي پيش نياد.) بعنوان مثال پلاگينهاي درخت سازي و موسازي و دود وجلوه هاي ويژه و رندرينگ و ساخت مايعات در مكس دچار چنان آشفتگي هستند كه سبب شده هيجكدام با هم سازگار نباشند.(اگه مكس داراي هسته فويتري بود و يك استاندارد هم براي هماهنگي اونها بود همچين آشفتگي پيش نمي آمد.)مثلا فرض كنيد با پلاگين Ornatix در مكس مو ساختيد و مي خواين در VRAY از تكنيك GI هم استفاده كنيد.بر هر دو شون لعنت مي فرستيد.يا فرض كنيد از SPEEDTREE استفاده كردين.خوب درختهاي خوبي درست مي كنه ولي واقعا چين؟ يك تعداد زياد سطوح مربعي كه يك نقش با شفافيت دارن و نه مش هستند و نه چيزي كه بشه با پلاگين هاي ديگه تركيبش كرد. فرض كنيد يك درخت يا يك مايع در مكس درست كردين كه مي خواين روي اون پرز هم داشته باشه خوب فكر مي كننين با تركيب Glue3D يا SPEEDTREE با HAIRFX مكس ميتونين اونو درست كنين.نه چون هر كدوم ساز خودشونو مي زنن بدون يك استاندارد براي همانگي اونا. توي مكس حتي Thnking Particle با After Burn مشكل داره!!!!! اگه بخواين تا صبح مي تونم از اين مثالا براتون بزنم. اما مايا داراي هسته قويتريه مي تونين يك درخت درست كنين و روي برگاش پرز هم بزارين.فعلا تا مدتي(البته اميدوارم) مايا مشكل مكس را نخواهد داشت اما بعدا معلوم نيست.بدليل اينكه هسته مايا قويتره استانداردهاي لازم براي تقابل قسمتهاي مختلفش هست. مثلا شما مي تونين Paint ها رو Polygon كرده GI هم داشته باشين. اين مبحث هنوز روده درازي دارد.اميدوارم از اين مبحث راضي باشين. shirani 09 آذر 1387, 12:06یک پیشنهاد به نظر من هرکی راه خودش بره بهتره masoud_warcraft 09 آذر 1387, 18:12باز هم پيرامون بحث ديروز استقلال نرم افزار هر يك از نرم افزارهاي گرافيكي به يك سري نرم افزار هاي مكمل احتياج دارند كه مثلا نرم افزارهاي اديت عكس مثل فوتوشاپ يا نرم افزارهاي ميكس و مونتاژ و نرم افزارهاي افتر افكت از اون دسته اند.مايا كاملا بي نياز از اين نرم افزارها نيست ولي ميشه گفت كم نيازه بعنوان مثال خيلي از امكانات ابتدايي فوتوشاپ نظير براش تصاوير در مايا هست كه نيازي نيست مدام بين مايا و فوتوشاپ سوييچ بشه.و يا امكان Live مايا كه ميتونه تا حدودي جايگزين Shake يا After Effect بشه. از طرف ديگه قيمت نرم افزارهاي مكمل روي هم خيلي زياد ميشه كه اگه بشه تا حدود زيادي با امكانات مايا سر كرد شايد از هزينه هاي نرم افزار هاي اضافي صرف نظر كرد.(البته اين متاسفانه براي ما ايراني ها كه نرم افزارهاي كرك استفاده مي كنيم نكته مهمي نيست.) masoud_warcraft 09 آذر 1387, 18:31هرف من از اين تاپيك كلكل كردن با مكسي ها نسيت و اگه توي پست قبلي يك مقدار تند رفتم اين دليل هايي بود كه بخاطر اونها رفتم روي مايا.اگه مي خواستم با مكسي ها كلكل كنم همين تاپيك و توي مباحث مكسي ها مينوشتم. اين جور مسائل توي همه قسمتهاي كامپيوتر هست بعنوان مثال در زبانهاي برنامه نويسي تعداد زيادي زبان داريم اما اكثر پروژه هاي دنيا با ++C و يا JAVA است.اگه از هر برنامه نويس حرفه اي بپرسين ميگه كه هر برنامه اي كه با C ويا Java نوشته بشه ميشه با Visual Basic و يا #C ويا Python هم نوشت.حتي جالبه كه بدونين كه موتور سرچ گوگل رو با Python نوشتن كه يكي از ساده ترين زبانهاي دنياست اما در نهايت حقوق يك جاوا كار خوب تا 80000$ هم ميرسه در حاليكه يك برنامه نويس Python حقوق خيلي بالايي نداره و توي كار هاي تيمي بزرگ هم زياد از Python استفاده نميشه. اين دليل نميشه كه يك نفر كه جاوا كار مي كنه از يك نفر كه VB كار مي كنه به صرف اينكه فقط Java كار مي كنه بهتر باشه ولي اين موضوع هيچ چيز ي رو هم از مزاياي Java كم نمي كنه. اما با همه اين حرقا سعي مي كنم در مباحث بعدي فقط از مزايا يا معايب مايا بگم و ديگه به مكس كاري نداشته باشم. به هر حال ما كه يك مكس كار مرتديم و ريختن خون من بر هر مكس كاري واجب است. اما اين تاپيك اصولا براي مايا كارها و يا كساني هست كه مي خوان بيان رو مايا. shirani 10 آذر 1387, 11:47مطالب جالبی اتفاقاً ادامه بدید بد نیست masoud_warcraft 10 آذر 1387, 17:14سلام.امروز مي خوام زياد حرف نزنم خودتون ببينين و قضاوت كنين. ببخشيد از اينكه زياد با سليقه درست نكردم. اين عكسها توسط سيستمم كه CPU QUAD 2.5 و 8 GB رم داره رندر شده.قبلا اينها رو با سيستم قديمي ام تست كرده بودم و نتايج با اين ها متفاوت بود.احتمالا دليلش اين بوده كه مكس سريعتر از مايا ميره سراغ Virtual Memory و چون سيستم جديدم رم زياد داره ديگه سراغ Virtual Memory نميره و براي همين هم آمارها با سيستم قبلي ام فرق مي كنه.به هر حال باز هم نتايج فوق الاده است. موهاي رندر شده توسط مايا 25357 تعداد مو و زمان رندر بترتيب از بالا به پايين: تعداد 150000 زمان 3 ثانيه(دقت كنين 150000 تا مو فقط 3 ثانيه). تعداد 300000 زمان 10 ثانيه تعداد 500000 زمان 17 ثانيه تعداد 500000 زمان 16 ثانيه تعداد 10000 زمان 1 ثانيه تعداد 20000 زمان 2 ثانيه تعداد 30000 زمان 3 ثانيه موهاي رندر شده توسط مكس 25358 تعداد مو و زمان رندر: تعداد 25000 زمان 55 ثانيه تعداد 12000 زمان 31 ثانيه تعداد 300000 زمان 1 دقيقه و 50 ثانيه تعداد 500000 زمان 2 دقيقه و 59 ثانيه لطفا تعداد 500000 تاي هر دو رو با هم مقايسه كنين و كيفيت مو ها رو هم مقايسه كنين. اگه مو ها دايناميك داشته باشن اوضاع از اين هم شگفت انگيز تره. من هنوز با Fluid و Cloth مايا كار نكردم ولي با شناختي كه از مايا پيدا كردم حدس ميزم كه در اون قسمتها هم اوضاع دقيقا همين شكليه بزودي اونها رو هم امتحان مي كنم. masoud_warcraft 10 آذر 1387, 17:18از تمام كسانيكه از من تشكر كردن تشكر مي كنم.تشكر شما دوستان براي من بسيار با ارزش است.لطفا اگه نظري راجع به پست آخرم داري بنويسين. shirani 10 آذر 1387, 18:14من خودم زیاد با مایا کار نکردم ( شاید که نه اصلاً طرفش نرم ، من هنوز نصب مایا را بلد نیستم ) در مورد پست آخر هم توی مکس 2 یا 3 ورژن که مو و ساخت لباس بش اضافه شده که خودش خیلی کار اما مایا از (بچگی) از ورژن 4 کم من باش آشنا شدم بوده خوب باید قدرتش هم بیشتر باشه اما چیزی که مکس را بالا اورده قدرتی که برای بازی سازها داره که عمراً کسی به اون شک نمیکنه چون مخصوص همین کار :D:paint::rose: این ها اطلاعات ناقص من به بزرگی خودتون چیز کنید اینا ... masoud_warcraft 11 آذر 1387, 10:42همانطوري كه ديروز دوستمون آقاي شيراني نوشتن بهترين نرم افزار مدلسازي براي گيم نرم افزار 3dSMax است.(البته يك ورژن ساده شده مكس بنام GMax كه بعضي از امكانات مكس را ندارد و ارزانتر هم هست مرسومتر از خود 3dsmax هست.) به هر حال پيرامون پست ايشون تصميم گرفتم اطلاعات كاملتري بدم. آمار من زياد جديد نيست مال 2 سال پيش است. طبق نشريه Game Developer دو سال پيش مسابقه بهترين بهترينها در حوضه گيم سازي برگزار شد.كه من چند تا از آنها رو ليست مي كنم.اما از ليست كردن همه ايتمها صرف نظر ميكنم. 1-بهترين نرم افزار مدلسازي بازي 3DSMAX(البته گفتم معمولا از GMax استفاده ميشه.) 2-بهترين نرم افزار طراحي كاراكتر Zbrush 3-بهترين پلاگين درخت سازي SpeedTree (البته من اونجا نبودم وگرنه حتما با اين يكي مخالفت مي كردم ولي حتما اونا بهتر از من مي فهمن ديگه!) 4-بهترين زبان برنامه نويسي PRO DG FOR PSP كه مال كنسول PS3 سوني است.احتمالا براي كامپيوتر هاي PC و كنسول XBOX بايد ++C باشه ولي در كمال تعجب اصلا اسمي از ++C نديدم!!! 5-بهترين گيم اينجين Unreal 3 خوب حالا بريم سراغ اطلاعات اضافي. اول اينكه مايا هم از حدود 2 سال پيش قرار بود يك نسخه ارزان براي گيم ساز ها بده كه خبري ازش ندارم احتمالا Maya Complete بايد همون نسخه باشه. دوم اينكه از 3 يا 4 سال پيش شركت گوگل حركتي را آغاز كرده و اون حمايت از نرم افزارها و زبانهاي اپن سورس كه دامنه اش به گيم سازي هم رسيده.ما در مقابل پلت فرم استاندارد گيم هاي PC يعني3dsmax (بعنوان نرم افزار طراحي)و DirectX (بعنوان موتور گرافيكي و صوتي پايه )و ++C( بعنوان زبان اصلي گيم سازي در اون طرف, نرم افزارها و زبانهاي اپن سورس يعني Blender (بعنوان نرم افزار طراحي) Python ( بعنوان زبان برنامه نويسي) و OpenGL (بعنوان موتورپايه) را داريم.البته ظاهرا قدرت گوگل از حوضه اينترنت و موبايل فراتر نرفته و من هيچ گيم درست و درموني با پلت فرم گوگل نديدم. masoud_warcraft 12 آذر 1387, 17:11سلام. امروز مي خوام فقط درباره مدلسازي مطلب بگم. با جرات مي تونم بگم قدرت مدلسازي تمام نرم افزارهاي 3 بعدي با هم برابر است.يعني اينكه هر مشي كه با مايا يا مكس يا زي براش ساخته بشه ميشه با Blender,LightWave,Cinema 4D,BodyPaint3D,XSI, RHINO و ... هم ساخت.تنها نكته ايكه آنها را از يكديگر متمايز مي كند آسان بودن يا بعبارتي UserFriendly بودن آنهاست. تجربه شخصي من اينست(اين نظر من است و شايد نظر ديگران چيز ديگري باشد.) مكس مدلسازي راحتتري دارد مخصوصا در مدلسازي اجسام ارگانيك يا نيمه ارگانيك.در مورد اجسام غير ارگانيك بنظر من هر دو يك جور هستند.در هر دو معمولا يا از BOX MODELING ويا از PLAN MODELING استفاده ميشه و هر دو تقريبا به يك شكل عمل ميكنند ولي بنظر من ZBrush از هر دوي آنها براي مدلسازي غير ارگانيك ساده تر و بهتر و سريعتر است. NURBS ها هم در مكس هم ساده تر و هم بهترن.اما Convert كردن در مايا بهتره مخصوصا اين قابليت را دارد كه با مثلا با تعيين 200 سطح اونو به Polygon تبديل كنه.همچنين مي تونين تعيين كنيد كه آيا Optimize بشه هنگام تبديل يا نه.البته من زياد از Nurbs ها استفاده نكردم نه در مايا و نه در مكس. توصيه من به كسانيكه فقط هدفشون مدلسازي و رندرينگ هست 3DSMAX است(من خودم هنوز بعد از 7 ماه كار كردن با مايا ترجيح مي دم مدلسازي ارگانيك رو در مكس انجام بدم و در مايا Import كنم.لطفا اگه كسي Tutorial خوب براي مدلسازي ارگانيك در مايا داره پست كنه.) و كسانيكه جلوه هاي ويژه و انيميشن و Script نويسي مي خوان ماياست.مخصوصا اگه شما python يا C بلد ياشين 70 80 در صد راه را آمديد. masoud_warcraft 13 آذر 1387, 16:06سلام. 1-دارم كم كم به تشابه برنامه هاي 3d با زبانهاي برنامه نويسي پي مي برم.شما با زبانهاي سطح بالاتر(زبانهاي سطح بالا بمعني زبانهاي قويتر نيست بلكه به زباهايي گفته مي شود كه به زبان انسان نزديكتر باشند.) مثل Python و VB, هر خط كد كه مي نويسيد معادل 2 يا 3 خط كدي است كه به زبانهاي سطح پايينتر مثل java و يا C مي نويسيد.اما Java يا C قدرت ملق و بالانس بيشتري به شما مي دهند.بعضي چيزها در مايا دقيقا اينچنين است.مثلا: فرض كنيد مي خواهيد يك جسم داشته باشيد كه حركت كند ولي UVWmap آن ثابت بماند(شايد تا آخر عمرتان هم نياز به چنين كاري نداشته باشيد.)در 3DSmax بايد اين كار را بصورت دستي انجام دهيد اما در مايا فقط كافي است 3dplacement آن را به جسم لينك نكنيد. 2-فرض كنيد يك مدل 3d كشيديد و مي خواهيد آنرا با يك پاك كن بصورت انيميشن پاك كنيد.ساده است به قسمت Brush برويد و Pen خود را روي Erase قرار دهيد و شروع به پاك كردن كنيد و سپس آنرا Animate كنيد.با همين تكنيك مي توانيد بصورت بر عكس هم استفاده كنيد يعني يك مداد يك مدل 3d را براي شما بكشد. 3-تا حالا براتون پيش اومده كه يك منظره طراحي كرده باشيد.چند تا درخت و سنگ كه در خاك فرو رفته اند.حتما دقت كردين كه محل تلاقي سنگها و يا درختها با خاك چقدر مصنوعي و اصطلاحا Sharp يا Solid است. براي رفع اين مشكل در مايا فقط كافيست از ليست براشها بنا به سليقه خود چند براش خوب را انتخاب كرده و شروع به پوشاندن خرابكاريهايتان بكنيد.(اين بزرگترين دليلي است كه هاليوود از مايا استفاده مي كند يعني رو پوشاني بر روي خرابكاريها!:lol:) سپس براش را به Blur تغيير داده و بيشتر روي خرابكاريهايتان را بپوشانيد.مواظب باشيد كه روي قسمتهاي خوب و قشنگ كارتان را نكشيد. 4-مايا براي هر وظيفه اي رندر آنرا داده است.مثلا زمانيكه مدلسازي مي كنيد بهتر است نوع رندر خود را بر روي Hardware بگذاريد.رمانيكه ويرايش مواد ميكنيد از IPR استفاده كنيد.زمانيكه خروجي وكتوري مي خواهيد بر روي Vector و زمانيكه رندر نهايي مي خواهيد ديگر بسته به ميلتان Vray يا Mental Ray و يا Software ويا ... 5-ايا مي دانيد كه بدون گذاشتن لامپ در صحنه مي توانيد آنرا در مايا نورپردازي كنيد.اسم اين تكنيك نور پردازي استاتيك است و باز هم با Brush انجام ميشود. با تشكر از كسانيكه از پستهاي من بازديد مي كنند و تشكر مي كنند.در قسمت بعدي مي خواهم راجع بزرگترين تفاوت مايا و نرم افزارهاي ديگر از ديدگاه يك 3D كار حرفه اي كه 2 سال پيش با اون آشنا شدم بگم. einollahia 14 آذر 1387, 09:46-بهترين نرم افزار مدلسازي بازي 3DSMAX(البته گفتم معمولا از GMax استفاده ميشه.) خود Autodesk نرم افزار مخصوص بازی سازیش رو XSI معرفی کرده. تازه سال پیش که زیر نظر Autodesk نرفته بود مقام اول برای بازی سازی رو کسب کرد و جایزشم گرفت همه نرم افزار ها کارامد هستند و در شرایط خیلی خیلی خیلی خیلی خاصی یکی بر دیگری ترجیح داده میشه، اونم به خاطر شرایط مثلا وقتی سیستم های یه جا بالا نیستند و یه کار خیلی قوی بخواد انجام بشه نمیشه از maya استفاده کرد. چون در هر دقیقه چند بار هنک می کنه و ... و .... اگه کسی نتایج مقایسه بین نرم افزار ها می خواد می تونه به لینک زیر مراجعه کنه که مال ماه پیش هست (). هر سه نرم افزار خریداری شده هستند و اینم سیستمی که روش امتحان شده: Workstation Specs and Software: - AMD Opteron Quad-Core 2.30 GHz with 2 processors - 8GB of RAM. - Graphics board was a FireGL V7600 with the Catalyst 2008.0603.2230.38408 driver. - The tests were run on both 64-bit Vista and Window XP. - 3ds Max and Maya (as of Summer 2008) and XSI 7. masoud_warcraft 14 آذر 1387, 15:31من نمي دونستم اتودسك SoftImage رو هم خريده.با اين حساب غول(با كدام ق غ بود؟) غير قابل مهاري شده.اما اولا مطالبي كه من نوشتم مال 2 سال پيش بوده ثانيا از سوي نشريه گيم دولپر.شايد يك نشريه ديگه يا يك شركت ديگه يه چيز ديگه بگه. اما در مورد هنگ كردن مايا.من روي سيستم گازوييلي قبليم مايا كرك شده نصب كرده بودم و در لينوكس حتي يك بار هنگ نكرد اما در ويندوز در هنگام كار با Brush ها هنگ كرد. در مورد سرعت مايا يك بار ديگر هم قبلا گفتم مايا در لينوكس حدود 20 تا 30 در صد سريعتره.مايكروسافت هنوز نسخه 64 بيتي خوب براي ويندوز نداده. اما درباره اينكه قدرت همه ي نرم افزارهاي يكي است.من موافقم.اما براي كارهاي مختلف كاراييشون فرق داره.بعنوان مثال پارسال كه من به بك فروم خارجي رفته بودم در مورد XSI كه من اصلا تاحالا كرده نكرده بودم چند تا از XSI كارها در مورد رندرينگ و متريال دهي در XSI شكايت داشتند. من بي تقصيرم نظر اونها بوده. يا مثلا شما نمي تونين قدرت زي براش رو با مكس و مايا مقايسه كنين چون اصلا اينجا قياس درست نيست.زي براش معمولا فقط در مدلسازي غير ارگانيك استفلده ميشه و اصلا انيميشن نداره. Navidmilan 14 آذر 1387, 16:24اگه کسی نتایج مقایسه بین نرم افزار ها می خواد می تونه به لینک زیر مراجعه کنه که مال ماه پیش هست. نه اون تست اصلا قابل استناد نیست : Jon Peddie / 3dspeedmachine.com Benchmarks: Redone () PDF Version ()] einollahia 14 آذر 1387, 19:02من نمي دونستم اتودسك SoftImage رو هم خريده.با اين حساب غول(با كدام ق غ بود؟) غير قابل مهاري شده.اما اولا مطالبي كه من نوشتم مال 2 سال پيش بوده ثانيا از سوي نشريه گيم دولپر.شايد يك نشريه ديگه يا يك شركت ديگه يه چيز ديگه بگه. حقیقت بر اینه که اصلا چیز خوبی نیست بالای 90 در صد از کاربرای XSI از این بابت ناراضیند و ترس این رو دارند که Autodesk در XSI هم که قوی ترین برنامه نویسی رو داره و کمترین میزان هنک رو داره و میشه باهاش تا چند میلیارد Polygon رو رندر گرفت،مثل دو نرم افزار دیگه چند میلیون bug قاطیش بشه:mad: اما در مورد هنگ كردن مايا.من روي سيستم گازوييلي قبليم مايا كرك شده نصب كرده بودم و در لينوكس حتي يك بار هنگ نكرد ا




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1361]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن