تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى مردم اگر در يارى حق كوتاهى نمى كرديد و در خوار ساختن باطل سستى نمى نموديد، كسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806841491




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاری جشنواره تئاتر مرصاد در کرمانشاه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: برگزاری جشنواره تئاتر مرصاد در کرمانشاه خبرگزاری پانا: جشنواره تئاتر مرصاد بهتر و با کیفیت تر از سالهای گذشته برگزار خواهد شد .
۱۳۹۳ دوشنبه ۱۳ مرداد ساعت 14:17



 به گزارش خبرگزاری پانا، در پی بروز شایعاتی مبنی بر تعطیلی و عدم برگزاری جشنواره تئاتر مرصاد در کرمانشاه  ، آرشام خرسند پور سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی طی مصاحبه ای اعلام کرد : جشنواره تئاتر مرصاد نه تنها تعطیل نشده است بلکه این اداره کل قصد دارد در زمانی مناسب ، بهتر و با کیفیت تر از سالهای گذشته این جشنواره را  برگزار نماید .  
خرسند پور در این مصاحبه ضمن تشریح ابعاد مختلف جشنواره اظهار نمود :
 
عملیات مرصاد یکی از افتخارات ایران اسلامی است که طی آن دشمنان نامرئی نظام اسلامی خود را نشان داده و با کمک خداوند متعال برگ زرین دیگری از دفتر انقلاب اسلامی  به همت رزمندگان سر افراز اسلام ورق خورد.
 
فعالیت های فرهنگی و هنری می تواند  نشان دهنده ارزش های اصیل ایرانی  واسلامی باشدو این مهم در رابطه با دفاع مقدس  نیز بیشتر نمایان می گردد اجرای برنامه های فرهنگی و هنری به مناسبت گرامیداشت افتخار آفرینان هشت سال دفاع مقدس پاسداشت ایثار و رشادت های مردم این سرزمین است و در همین راستا تئاتر به عنوان یکی از هنرهای  فاخر می تواند عظمت دفاع از این سرزمین را بیشتر نشان بدهد.
 
در چند ساله اخیر فعالیت ها و جشنواره های تئاتر زیادی در ایران برگزار شده اند. مانند جشنواره تئاتر مقاومت – جشنواره تئاتر فتح خرمشهر – جشنواره تئاتر ایثار- جشنواره تئاتر لاله های سرخ اندیمشک  و جشنواره تئاتر مرصاد که در استان کرمانشاه برگزارمی شده است و این جشنواره ها در سال های اول بدون هیچ گونه مشکلی  به کار خود ادامه داده اند. با توجه به موضوعی بودن و نگاه تک بْعدی بعد از چند سال از گذشت و برگزاری، این جشنواره ها دچار تکرار شده اند که از آسیب های به وجود آمده در این جشنواره ها استفاده از موضوعات تکراری – واجرای نمایش های تکراری می باشد.
 
(برای مثال نمایشی که در جشنواره تئاتر مقاومت یا فتح خرمشهر اجرا شده بصورت تکراری در جشنواره مرصاد نیز روی صحنه آمده است.و این مهم یعنی تکرار و روز مره گی نه تنها نمی تواند کمکی به نمایان ساختن  زوایای قداست دفاع مقدس کند  بلکه متاسفانه باعث پایین کیفیت نمایش ها نیز شده است.)
 
عدم تلاش هنرمندان در خلق فضای جدید و عدم استفاده از سوژه خاص جدید ، رفتن به سمت اجرای نمایش نامه های  قدیمی  که بارها توسط گروههای دیگر اجرا شده است یکی دیگر از آسیب های جشنواره موضوعی است که مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی را برا آن داشت که تصمیمی درباره جشنواره های موضوعی بکند. که شامل جشنواره های حوزه دفاع مقدس هم می شود. طبق آخرین صحبت ها طرح های مختلفی به این مرکز ارایه شده است که همگی می تواند طرح های اجرایی خوبی باشد و این جشنواره ها را از حال سکون در آورده و پویا نماید. واداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی ، نیز در این راستا طرح های خود را به مرکز هنرهای نمایشی ارایه کرده است که به زودی شیوه نامه برگزاری جشنواره تئاتر مرصاد ابلاغ خواهد شد. اما آنچه مهم است اینکه تکریم و ارزش گذاری به هشت سال دفاع مقدس در اولویت فعالیت های هنری این اداره کل  است و هر طرح یا شیوه نامه ایی هم در راستای همین فعالیت خواهد بود.
 
اما علیرغم شایعات به وجود آمده توسط برخی رسانه ها مبنی بر تعطیلی جشنواره مرصاد باید بگویم به هیچ وجه صحت نداشته و همان طور که قبلاً اشاره شده هدف از تأخیر در اجرای جشنواره بالا بردن سطح کیفی جشنواره است و یکی از طرح های ارایه شده اینست که با توجه به ضعف شدید در مقوله نمایش نامه نویسی اولویت جشنواره فاخر تئاتر مرصاد به همین حوزه یعنی نویسندگان داده شود و برای برگزاری هرچه قدرتمند تر جشنواره تئاتر مرصاد این جشنواره به صورت دو سالانه اجرایی و نمایشنامه نویسی  در آید یعنی یک سال بصورت جشنواره نمایش نامه نویسی  اجرا گردد و سال بعد از آن با استفاده از انگیزه و نمایشنامه های فاخر ارسال شده به جشنواره می توان یک جشنواره فاخر و قدرتمند که بتواند نشان دهنده عظمت عملیات غرور آفرین مرصاد باشد برگزار نمود که اولویت سوژه های آن پرداختن به موضوع مرصاد و چگونگی این عملیات و شناساندن وجوه تاریک و نمایش داده نشده این عملیات غرور آفرین  و رشادت  رزمندگان اسلام باشد.
 
گفتنی است: به زودی فراخوان این جشنواره ها ارایه خواهد شد.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن