تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، كليد وضو و كليد هر چيزى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802735250




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه بازگشت رکود اقتصادی به این اتحادیه است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: پایگاه خبری ˈای یو ریپورترˈ: تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه بازگشت رکود اقتصادی به این اتحادیه است تهران-ایرنا- پایگاه اطلاع رسانیˈای یو ریپورترˈ اعلام کرد:درحالی که بسیاری از کشورهای اروپایی به سختی برای خروج از رکود فزاینده اقتصادی تلاش می کنند،اتحادیه اروپا تحریم های شدید اقتصادی را برضد روسیه وضع کرده که این امر به معنای آسیب جدی به اقتصاد این کشورها نیز خواهد بود.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتحادیه اروپا ˈای یو ریپورترˈ ، بسته تحریم های این اتحادیه علیه روسیه که به منزله اعلام جنگ تجاری با این کشور است، پشت درهای بسته و با تایید کمیته نمایندگان دائم کشورهای عضو اتحادیه اروپا موسوم به ˈکورپرˈ تصویب شد. این تحریم ها زندگی 500 میلیون اروپایی را تحت تاثیر قرار می دهد.
بر پایه این گزارش، به نظر می رسد بیانیه مکتوب رییس شورای اروپا و رییس کمیسیون اروپا نیز در ظاهر، برای تایید این تحریم ها کافی بوده و در حالی که پارلمان اروپا در تعطیلات تابستانی بسر می برد، تصمیم برای تحریم چند میلیارد یورویی بدون اطلاع پارلمان و در گفت و گوهای تلفنی سران اروپا و آمریکا گرفته شده است.
این تحریم ها که برگ جدیدی در ماجراجویی های سیاسی دولتمردان اروپایی است، بر همه بخش های اقتصادی اتحادیه اروپا تاثیر منفی خواهد گذاشت و همچنین از ناکارآمدی عمیق دموکراسی در روند تصمیم گیری اتحادیه اروپا خبر می دهد.
این منبع می افزاید: بحث سیاسی روشنی در اروپا در مورد تاثیر تحریم ها علیه روسیه انجام نمی شود، رسانه های جمعی اروپایی در مورد تاثیر تحریم ها علیه روسیه در زمینه محدودیت فعالیت بانک ها و شرکت های روس، صادرات فناوری و تسلیحات به این کشور تنها می توانند گمانه زنی کنند.
تدابیر تنبیهی جدید قرار است بر ˈولادیمیر پوتینˈ رییس جمهوری روسیه که غرب او را مسوول سقوط هواپیمای ام اچ 17 مالزی و هرج و مرج در جنوب و شرق اوکراین می داند، تاثیر منفی بگذارد.
به نظر می رسد اتحادیه اروپا با اعمال این تحریم ها بیشتر قصد دارد وفاداری خود را به آمریکا اثبات کند. اما این تحریم ها همزمان اقتصاد روسیه، اتحادیه اروپا و جهان را تحت تاثیر قرار خواهد داد. تحریم ها فرصت های شغلی فراوانی را حذف خواهد کرد و به لشگر 26 میلیون بیکار اروپایی، می افزاید.
شورا و کمیسیون اروپا حتی به خود زحمت نظرسنجی از پارلمان اروپا را برای اعمال تحریم ها علیه روسیه ندادند. در حالی که این تحریم ها خسارت چند میلیارد دلاری را برای اقتصاد کشورهای اروپایی در بر خواهد داشت، اگر شورای اروپا می خواست می توانست تعطیلات تابستانی پارلمان اروپا را برای مدت کوتاهی متوقف کرده یا درخواست نشستی فوری را ارائه دهد.
بسیاری از کارشناسان اروپایی باور دارند تحریم ها 40 میلیارد یورو به اقتصاد کشورهای اروپایی ضرر می رساند، هرچند به نظر می رسد این مبلغ نیز محافظه کارانه باشد. برای اینکه بهتر مشخص شود این مبلغ چه میزان به اقتصاد اتحادیه اروپا آسیب می رساند، باید گفت هزینه تخصیص داده شده به بیمه بیکاری در کل اتحادیه اروپا شش میلیارد یورو بوده است.
غیر از آسیب های کوتاه مدت نمی توان به نگرانی های راهبردی نیز پاسخ داد، در صورتی که تحریم ها علیه روسیه مانند ایران باشد، تبعات درازمدت اقدامات تلافی جویانه مسکو خسارت شدیدی به اقتصاد اتحادیه اروپا وارد می آورد.
شهروندان اروپایی شاهد قربانی شدن سهم خود از اقتصاد و اشتغال به نفع طرف سوم یعنی اوکراین بوده اند در حالی که بروکسل حتی خواستار توافق آرا در اتحادیه اروپا نبوده است. روسیه نیز به سهم خود واردات بعضی از کالاها را از کشورهای اروپایی تحریم کرده و در هفته جاری دولتمردان مسکو تهدید کردند که واردات گوشت مرغ از آمریکا را متوقف می کنند. روسیه از قبل هم واردات دانه سویا از اوکراین، گوشت از استرالیا و میوه از مولداوی را متوقف کرده بود.
اما رسانه های روس در هفته گذشته اعلام کردند مسکو طرحی را در دست بررسی دارد که به موجب آن واردات گوشت مرغ از شرکت های آمریکایی نیز تحریم می شود. بر اساس گزارشی از رویترز، روسیه سال گذشته یک میلیارد و 300 میلیون دلار محصولات کشاورزی از آمریکا وارد کرده است که 11 درصد از صادرات محصولات کشاورزی آمریکا را به خود اختصاص می دهد. تنها صادرات پسته آمریکا به روسیه از ابتدای سال جاری میلادی هفت درصد کاهش یافته است.
ˈسیگمار گابریلˈ، معاون صدر اعظم و وزیر اقتصاد آلمان نیز روز یکشنبه ضمن ابراز مخالفت شدید با تحریم های جدید علیه روسیه، این تحریم ها را موجب آسیب به اقتصاد آلمان دانست.
ˈفیلیپ هاموندˈ وزیر امور خارجه انگلیس نیز پنجشنبه گذشته (9 مرداد/ 30 ژوئیه) گفته بود اقدامات تنبیهی جدید اتحادیه اروپا و آمریکا علیه روسیه، به اقتصاد انگلیس لطمه خواهد زد.
اتحادیه اروپا همسو با آمریکا سه شنبه هفته گذشته طی نشستی در بروکسل (7 مرداد/ 28 ژوئیه) بسته سوم تحریم های ضدروسی که بانک های روس را از ورود به بازار بورس و معاملات اروپایی منع می کند را تصویب کرد. غیر از این، صادرات سلاح و فناوری نیز به روسیه ممنوع می شود.
اروپام**9157**1485**5981



13/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن