تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خود را ملزم به سکوت طولانی کن، چرا که این کار موجب طرد شیطان بوده و در کار دین،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802734351




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عبدالباری عطوان:نیروهای اسرائیلی از نوار مرزی غزه عقب نشینی کردند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
"عبدالباری عطوان":نیروهای اسرائیلی از نوار مرزی غزه عقب نشینی کردند
"عبدالباری عطوان" نویسنده و تحلیلگر مشهور جهان عرب با انتقاد از مواضع اخیر مصر و جانبداری مسئولان مصری از رژیم اسرائیل تاکید کرد: طرح آتش بس پیشنهادی مصر در اتاق مراقبت های ویژه است.


به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ "عبدالباری عطوان" در سرمقاله امروز خود در روزنامه اینترنتی رای الیوم به بررسی مواضع مصر در قبال جنگ غزه و طرح آتش بس پیشنهادی این کشور پرداخت و نوشت: هواپیمای تونی بلر نخست وزیر اسبق انگلیس و یکی از بارزترین مسئولان قتل یک میلیون عراقی یکشنبه شب در فرودگاه قاهره به زمین نشست تا به مباحثات کنونی درباره چگونگی برخورد با اوضاع نوار غزه ملحق شود که این امر (پیوستن بلر به مذاکرات) هشداری شوم و سرفصل توطئه و طرح نجات دادن اسرائیل و گرفتار کردن بیشتر مصر در باتلاق تجاوزگری این رژیم است.
 
"عطوان"افزود: اگر اخبار درست باشد، بلر یکی از مشاوران عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر است و او خط مشی طرح پیشنهادی آتش بس السیسی را برای توقف جنگ در نوار غزه ترسیم کرده است؛ طرحی که وجهه مصر را در جهان عرب و اسلام تخریب کرد و این کشور را به عنوان یک کشور همدست با تجاوزگری اسرائیل نشان داد. این را می توان بزرگترین جنایت علیه مصر و ملت و تاریخ ریشه دار این کشور دانست که در جبهه ملت های مظلوم بوده یا برای آزادی و استقلال مبارزه کرده است.
 
وی نوشت: طرح پیشنهادی آتش بس مصر به شیوه ای فاجعه بار شکست خورد زیرا عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر و دولت او تصمیم گرفت که این طرح را به زور به گروههای مقاومت بدون مشورت با آنها به شیوه ای برتری جویانه تحمیل کند. تحولات روز گذشته به طور کامل این طرح را ریشه کن کرد؛ بویژه تصمیم اسرائیل برای عقب نشینی یکجانبه از نوار غزه و مخالف بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل با اعزام هیئتی برای مذاکره به قاهره.
 
"عطوان" افزود: این طرح پیشنهادی مصر دو بال دارد که بدون آنها نمی تواند پرواز کند. بال نخست همان برقراری آتش بس مورد توافق در نوار غزه و بال دوم پیوستن به مذاکرات برای تدوین سازوکار آتش بس طولانی مدت است که براساس آن شلیک موشک ها در مقابل ثبات و امنیت شهرک نشینان در شهرک های واقع در مرز شمال نوار غزه تامین می شود. اقدام نتانیاهو در عقب نشینی یکجانبه بال اول و تحریم مذاکرات (در قاهره) از سوی او بال دوم این طرح را در هم شکست.
 
"عبدالباری عطوان" تصریح کرد: نیروهای اسرائیلی از نوار مرزی که تا عمق سه کیلومتر در شرق نوار غزه مستقر بودند، عقب نشینی کردند که این امر اذعان به شکست و عدم توانایی در ادامه جنگ و در نتیجه ناتوانی در اشغال دوباره نوار غزه و تحقق اهدافی است که نتانیاهو برای جلب نظر اسرائیلی ها و جهان درباره آنها بازار گرمی کرد و بارزترین این اهداف هما متوقف کردن شلیک موشک های مقاومت و منهدم کردن تونل ها و خلع سلاح مقاومت بود. این همان اهدافی بود که نتانیاهو را برا آن داشت تا بیش از یکصد هزار نظامی ذخیره خود را به خدمت فرابخواند به گونه ای که انگار علیه آمریکا یا روسیه به عنوان دو قدرت بزرگ اعلام جنگ کرده است.
 
این نویسنده افزود: هر یک از سران اسرائیل که تصمیم برای توقف یکجانبه جنگ را اتخاذ کرده است، آینده سیاسی خود را از دست داده است. اولین آنها ایهود باراک بود که در سال 2000 میلادی تصمیم گرفت که از جنوب لبنان عقب نشینی کند. به طور قطع، نتانیاهو بعد از فروکش کردن غبار این تجاوزگری و برملا شدن میزان واقعی تلفات ارتش اسرائیل و هزینه های اقتصادی و روحی ناشی از آن، دومین نفر خواهد بود.
 
" عطوان" نوشت: نوار غزه به جنوب لبنان دیگری تبدیل خواهد شد یعنی پایگاهی برای مقاومت. همانطور که برادران قربانیان جنگ سال 2008 میلادی (علیه غزه) خود را برای این جنگ به خوبی آماده کرده و توانمندیهای دفاعی و موشکی و جنگ تونل ها را توسعه دادند، برادران قربانیان و شهدای فلسطینی جنگ کنونی غزه نیز خود را برای جنگ آینده بیشتر و با تونل های و طولانی تر و موشک های دقیق تر و ویران کننده تر آماده خواهند کرد.
 
وی افزود: جنبش حماس و گروههای دیگر مقاومت در جنگ آینده جنگنده تر خواهند بود و هماهنگی امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین با اسرائیل در کرانه باختری به عنوان شریک این رژیم و دستگاههای امنیتی آن را از بین خواهند برد و فناوری موشک ها و خمپاره اندازها را به شهرهایی نظیر الخلیل و نابلس و جنین - به همراه فناوری حفر تونل ها- منتقل خواهند کرد و این وضعیت، موثر بودن دیوار حائل نژادپرستانه در کرانه باختری را از بین خواهد برد.
 
این نویسنده تصریح کرد: دولت مصر به نوبه خود اشتباهی راهبردی را مرتکب شد زیرا جنبش حماس و گروههای دیگر را به گوشه راند و بر شدت محاصره علیه آنها افزود و همه پیام های دوستانه و آشتی جویانه را از طرف خود رد کرد و حکومت آن در غزه را با تخریب کردن تونل ها و بستن پی درپی چندین ماهه گذرگاه رفح و جلوگیری از ورود پول از خارج به نوار غزه با مانع جدی مواجه کرد و اگر همین رفتار ادامه یابد، جای تعجب نخواهد بود که تونل های دیگری از غزه به صحرای سینای مصر برای قاچاق سلاح و انتقال تجربیات رزمی برای کسانی که مشتاق دریافت آن هستند، احداث نشود چرا که حماس و گروههای دیگر فلسطینی چیزی برای از دست دادن ندارند.
 
"عبدالباری عطوان" نوشت: نتانیاهو در سخنان دیروز خود تاکید کرد که اسرائیل دارای دوستان و همپیمانان عرب است. براساس تفسیر مطبوعات اسرائیلی، او این مطلب را در اشاره به برخی از کشورها مطرح کرد که درقبال تجاوزگری اسرائیل سکوت کردند یا نظیر عربستان، مصر، امارات و اردن با این تجاوزگری همدست شدند. آنچه نتانیاهو یادآوری کرد و قبل از او، شیمون پرز رئیس سابق رژیم اسرائیل و اویگدور لیبرمن وزیر خارجه این رژیم تکرار کردند، حاکی از آن است که این کشورها چه بسا با بحران های امنیتی و سیاسی خطرناک در آینده نزدیک روبرو شوند.
 
وی افزود: اگر خطر گروههای تندرو این کشورها و امنیت و ثبات آنها را تهدید می کند، همپیمانی با نتانیاهو مهمات مورد نظر آنها را تامین می کند و جای توجه دارد که این کشورها از ناکامی های سیاسی خود در عراق و سوریه و لیبی درس نگرفته اند و با نزدیک کردن روابط خود با اسرائیلی ها و سکوت درقبال جنایت های آنها در نوار غزه در تلاش برای تکرار این ناکامی ها هستند.
 
این نویسنده نوشت: در دو تجاوزگری اخیر علیه نوار غزه، رژیم اسرائیل تقریبا تلفاتی نداشت اما در جنگ کنونی، سران اسرائیل رسما به کشته شدن 55 نظامی، سه شهرک نشین و اسارت دو نظامی اعتراف کردند و از مدیریت برتر درگیری ها (توسط مبارزان فلسطینی) غافلگیر شدند و همه دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیل از شناسایی شهر زیرزمین کاملی در نوار غزه و تونل های آن ناتوان شدند و این تحول عملیاتی خبر از آن می دهد که جنگ آینده کاملا متفاوت خواهد بود.
 
" عطوان" دربخش دیگری از سرمقاله خود تصریح کرد: تونی بلر که با مشورت دهی ها و دروغ پردازیهای خود، کشورش را درگیر دو جنگ شکست خورده در عراق و افغانستان و سومین جنگ در لیبی کرد، کشور مصر و دوستانش در منطقه خلیج فارس را نیز گرفتار جنگ هایی خواهد کرد که شکست در آن تضمین شده است و بعید نمی دانیم که او پیمان جدید اسرائیل و کشورهای عرب خلیج فارس باشد که نتانیاهو و پرز و لیبرمن به آن اشاره کرد.
 
وی تاکید کرد: ملت نوار غزه که زیباترین الگوی مقاومت در برابر تجاوزگری اسرائیل را به نمایش گذاشتند، تبعات و پیامدهای این جنگ را نظیر همه جنگ های گذشته پشت سرخواهند گذاشت و سربلند از میان این ویرانی بیرون خواهند اما اما بزرگترین زیان به اسرائیل و همدستانش وارد خواهد و آتش دامن آنها را خواهد گرفت.


انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن