تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):رسول اكرم صلى الله عليه و آله گروهى را كه كشت و كار نمى كردند، ديدند و فرمودند: شم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803352537




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسابقات دوومیدانی جانبازان و معلولان با انتقاداتی به پایان رسید


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مسابقات دوومیدانی جانبازان و معلولان با انتقاداتی به پایان رسید تهران - ایرنا - رقابت های دوومیدانی قهرمانی کشور معلولان در دو بخش جانبازان و معلولان و نابینایان و کم بینایان ظهر امروز با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد، اما ورزشکاران شرکت کننده نسبت به نحوه برگزاری آن انتقاداتی داشتند.


به گزارش ایرنا، در این رقابت ها که با عنوان بزرگداشت پیشکسوت رشته دوومیدانی «مختار نورافشان» و با نظارت کمیته بین المللی پارالمپیک برگزار شد، 428 دونده از 30 استان کشور شرکت کردند تا برترین های این نفرات با در نظر گرفتن حدنصاب رکوردهای تعیین شده برای اعزام به رقابت های اینچئون کره جنوبی انتخاب و به اردوی تیم ملی دعوت شوند.
به گفته مسئول برگزاری این رقابت ها، عصر امروز شنبه کمیته فنی از مجموع برترین های این رقابت ها (دارندگان مدال های طلا و نقره) نفرات برتر را انتخاب و برای اعزام به بازی های اینچئون به اردوهای تیم ملی دعوت خواهد کرد.
هر چند مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب به گفته بسیاری از کارشناسان، مربیان و ورزشکاران حاضر در این رقابت ها بهترین پیست دوومیدانی کشور است، اما انتقاداتی از سوی دوومیدانی کاران در خصوص زمان بندی مسابقات مواد مختلف، زمان فراخوان برگزاری رقابت ها و امکانات این ورزشگاه وجود دارد که در این گزارش به آنان اشاره خواهد شد.

** دارنده مدال طلا در ماده پرتاب دیسک که توانسته در این دوره از رقابت ها با پرتابی 95/15 سانتی متری طلایی شود، گفت: رکورد تعیین شده از سوی کمیته ملی المپیک برای بازی های آسیایی 50/15 سانتی متر تعیین شده است اما رکورد ما 45 سانت بالاتر از حدنصاب تعیین شده است و امیدوارم که از سوی کمیته فنی برای اعزام به بازی های آسیایی به تیم ملی دعوت شوم.
محمد حسین فیروزی با اظهار امیدواری در خصوص کسب مدال طلا در بازی های آسیایی اینچئون ادامه داد: مهم ترین رقبای ما در ماده پرتاب دیسک در اینچئون ورزشکارانی از کشورهای چین و ژاپن هستند و خوشبختانه فاصله آنان در حدی نیست که مانع جدی برای رسیدن نمایندگان ایران به مدال طلا شوند.
وی سطح فنی رقابت ها با توجه به داوری و نحوه برگزاری این دوره خوب ارزیابی کرد، گفت: اما متاسفانه شرایط و امکانات موجود در ورزشگاه و خوابگاه مناسب ورزشکاران معلول و نابینا نبود.
این دارنده مدال طلای جهان ادامه داد: متاسفانه محل خوابگاه مجهز به یک دستگاه آسانسور است و با حضور بیش از 150 معلول ویلچری حداقل نیم ساعت طول می کشد تا یک ورزشکار بتواند به اتاق خود دسترسی پیدا کند و در ورزشگاه نیز محل تردد مناسب ویلچرها وجود نداشت.
وی نبود سرویس های بهداشتی مناسب برای استفاده معلولان را از دیگر مشکلات ورزشگاه آفتاب انقلاب عنوان کرد که برخی ورزشکاران را با مشکل روبرو کرده است.
فیروزی در ادامه گفت: از آبان ماه سال گذشته تمرینات بدنسازی و سپس تمرینات پرتاب سنگین را انجام داده است و از اردیبهشت ماه سال جاری نیز تمریناتش را در بخش پرتاب دیسک به صورت جدی پیگیری کرده است.

** ندا کلهر که در ماده پرش طول موفق به کسب مدال نقره این رقابت ها شد، گفت: با توجه به اینکه رقابت های قهرمانی کشور از سه سال پیش تاکنون در بخش نابینایان و کم بینایان به دلیل کمبود اعتبار برگزار نشده و متعاقب آن در استان ها نیز برگزار نشده است، متاسفانه بازیکنان از آمادگی بالایی برخورد نبودند.
وی ادامه داد: متاسفانه حتی نفر برتر و دارنده مدال طلای پرش طول زنان این دوره رقابت ها نیز نتوانست رکوردی بالاتر از رکورد تعیین شده را ثبت کند و از این جهت هیچ یک از زنان این ماده به رقابت های آسیایی اینچئون اعزام نخواهند شد.
به گفته وی حد نصاب برای اعزام ورزشکاران زن اعزامی به بازی های اینچئون در رقابت قهرمانی کشور چهار متر تعیین شده است و رکورد نفر اول و دوم این رقابت ها به ترتیب 72/3 و 60/3 متر بوده است.
این دونده جوان فراخوان دیر هنگام برای رقابت های قهرمانی آسیا را از دیگر مشکلات ورزشکاران حاضر در این دوره از رقابت ها عنوان کرد و گفت: فراخوان این رقابت ها خردادماه انجام شده و همین مساله مانع از رسیدن دوندگان و پرتابگران به آمادگی لازم برای حضور در این رقابت ها شده است.
این ورزشکار قزوینی ادامه داد: متاسفانه شرایط و امکانات مناسبی برای تمرین در شهرستان برای زنان بویژه نابینایان و کم بینایان وجود ندارد و بدترین زمان هر روز به آنان اختصاص می یابد.
به گفته کلهر نابینایان و کم بینایان باید ساعت 14 یا 15 هر روز در پیست های دوومیدانی تمرین کنند که این مساله از نظر پزشکی مشکلاتی برای آنان ایجاد می کند.

** دارنده مدال طلای ماده پرتاب دیسک کلاس F11 نیز سطح فنی رقابت ها را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: اگر چه رقابت ها در سطح خوبی برگزار شد، اما متاسفانه سطح فنی ورزشکاران نزدیک نبود و این مساله موجب کاهش انگیزه ورزشکاران شد.
آریان لطفی که موفق شد رکورد آسیایی این ماده که در 12 سال گذشته در اختیار یک ورزشکار چینی بود، بیش از یک متر ارتقا دهد، گفت: رکورد آسیا طی این مدت 60/31 متر بوده است که امروز در جریان رقابت های قهرمانی کشور با 90/33 متر شکسته شد.
وی مهم ترین رقیب ایران در این ماده بازی های آسیایی را پرتابگری از کشور چین دانست و گفت: من در تمریناتم بالای 35 متر پرتاب کرده ام و مطمئن هستم برای بازی های آسیایی می توانم پرتاب های بهتری داشته و تنها به کسب مدال طلا می اندیشم.

** آرزو خورشیدی دارنده مدال طلای ماده پرتاب وزنه این دوره از رقابت های قهرمانی کشور نیز گفت: به اشتباه به جای اینکه در ماده پرتاب دیسک شرکت کنم، مجبور شدم در ماده پرتاب وزنه رقابت کنم و به همین دلیل نتوانستم پرتابی بالاتر از حدنصاب تعیین شده داشته باشم.
وی ادامه داد: من قبل از اینکه پرتابگر وزنه باشم، پرتابگر دیسک هستم و برای شرکت در رقابت ها ی پرتاب دیسک اعلام آمادگی کردم و مطمئن بودم که می تواند رکوردی بالاتر از حدنصاب تعیین شده در این ماده داشته باشم.

** سرپرست انجمن دوومیدانی جانبازان و معلولان گفت: اسامی نفرات اعزامی به بازی های پارآسیایی اینچئون باید تا پایان امروز شنبه به ستاد برگزاری این رقابت ها اعلام شود، لذا کمیته فنی امشب از بین نفرات اول و دوم هر ماده نفراتی را که رکوردی بالاتر از حد نصاب تعیین شده را کسب کرده و حائز سایر شرایط باشند، انتخاب و معرفی خواهد کرد.
علی اصغر هادی زاده ادامه داد: البته پس از تصمیم گیری کمیته فنی رقابت های قهرمانی کشور اسامی نفرات به تیم های شرکت کننده اعلام می شود تا در صورتی که اعتراضی در این خصوص وجود دارد، پاسخگو بوده و سپس اسامی به ستاد برگزاری بازی های آسیایی اینچئون اعلام شود.
وی افزود: این نخستین بار بود که رقابت های معلولین کشور به صورت مجتمع برای همه ورزشکاران معلول از جمله نابینایان و کم بینایان برگزار شده است و همه ورزشکاران از سراسر کشور این فرصت را داشتند تا شانس خود را برای حضور در تیم ملی و اعزام به بازی های آسیایی بیازمایند.
رییس انجمن دوومیدانی جانبازان و معلولان با بیان اینکه پیش از برگزاری رقابت های قهرمانی کشور، برای همه داوران این رقابت ها دوره آموزشی و توجیهی برگزار شد، گفت: به دلیل ناکافی بودن اعتبارات رقابت ها به صورت بسیار فشرده برگزار شد.
به گفته هادی زاده ممکن است ورزشکاری در این رقابت ها مدال طلا کسب کرده باشد، اما به دلیل نرسیدن به حدنصاب تعیین شده از سوی کمیته فنی جزو نفرات دعوت شده به تیم ملی قرار نگیرد.
ورزشی (3)**1828**1379



11/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن