تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند خداوند به ازاى هر حرفِ آن چهار هزار...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820470935




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفیر ایران بر گسترش همکاری های پارلمانی با صربستان تاکید کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: سفیر ایران بر گسترش همکاری های پارلمانی با صربستان تاکید کرد بلگراد- ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلگراد روز جمعه در دیدار با آلکساندرا جوروویچ رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس صربستان بر گسترش همکاری های دو کشور بخصوص همکاری های پارلمانی تاکید کرد.


به گزارش ایرنا، مجید فهیم پور در این دیدار ضمن تشریح مواضع سیاست جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف به ویژه بحران های خاورمیانه، از رییس کمیسیون سیاست خارجی و ˈمایا گویکوویچˈ رییس مجلس صربستان برای سفر به ایران در پاسخ به دیدار سال گذشته ˈعلی لاریجانیˈ رییس مجلس شورای اسلامی از صربستان دعوت کرد.
وی بر همکاری های پارلمانی و تبادل هیات های پارلمانی بین دو کشور تاکید کرد و نقش پارلمان و گروه های دوستی پارلمانی را برای ارتقاء روابط همه جانبه بخصوص اقتصادی، فرهنگی و تحکیم دوستی دیرینه بین دو کشور مهم دانست.
فهیم پور همچنین در این دیدار که در مجلس صربستان برگزار شد وضعیت حقوق بشر و اقلیت های مذهبی و حضور نمایندگان اقلیت های مذهبی در مجلس شورای اسلامی را تشریح کرد.
رییس کمیسیون سیاست خارجی صربستان نیز از دعوت به ایران همراه با رییس مجلس این کشور استقبال کرد و اهمیت روابط پارلمان و گروه های دوستی پارلمانی بین کشورها را برای پیشبرد روابط بلگراد و تهران بسیار مهم دانست.
جوروویچ از سیاست فعال جمهوری اسلامی ایران در روابط بین الملل از جمله گفت وگوها با غرب برای برطرف کردن مسایل موجود و همچنین در حل و فصل مساله سوریه استقبال کرد.
وی، پیوستن به اتحادیه اروپا را اولویت اول سیاست خارجی صربستان بر شمرد و گفت: در این مسیر برای ما بسیار مهم است که اصولی را که این اتحادیه برآن اصرار دارد اجرا کنیم، ولی این بدان معنی نیست که صربستان در رابطه با سیاست خارجی خود کاملا از سیاست های اروپا پیروی کند.
رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس صربستان در این باره افزود: ما با توجه به منافع کشورمان روابط خود را تنظیم می کنیم، نباید کاری کنیم که منجر به نابودی اقتصاد کشورمان شود. نمی توانیم روابط سنتی و پایدار خود را با روسیه نادیده بگیریم و در تحریم ها بر علیه آن کشور شرکت کنیم.
جوروویچ همچنین سفر سال گذشته رییس مجلس شورای اسلامی به بلگراد و دیدار با مقامات بلند پایه صربستان را در آشنایی با توانایی های دو کشور و مسایل منطقه ای بسیار مهم و مثبت ارزیابی کرد و از مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال کوزوو قدردانی کرد.
اروپام**2061** 3404



10/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن