تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816265745




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مواد آرایشی حساسیت چشم را بیشتر می‌کنند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
مواد آرایشی حساسیت چشم را بیشتر می‌کنند
نخستین نکته ای که باید بدانید، این است که، به طور عمده در دو فصل ابتدایی سال افراد به دلیل گرده افشانی یا سرسبزی ویژه این فصل دچار حساسیت چشمی می شوند. نوعی از حساسیت که بسیار رایج است.


به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،  برخی حساسیت‌ها اگرچه جدی نیست گاهی بی توجهی به آنها می تواند، مشکلاتی را برای ما ایجاد کند، حساسیت فصلی چشمی یکی از این موارد است که در فصول مختلف از جمله بهار و تابستان از شیوع بیشتری برخوردار است که دلیل آن به ویژگی‌های فصلی نیمه نخست سال بازمی گردد.

اما اینکه چرا به این عارضه دچار می شویم و برای پیشگیری یا درمان هرچه سریع تر آن باید چه کنیم؟ نکاتی هستند که  دکتر محمد رضا منصوری، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران برای ما از آنها می گوید.

  مراقب مواد آرایشی و برخی خوراکی ها باشید

نخستین نکته ای که باید بدانید، این است که، به طور عمده در دو فصل ابتدایی سال افراد به دلیل گرده افشانی یا سرسبزی ویژه این فصل دچار حساسیت چشمی می شوند. نوعی از حساسیت که بسیار رایج است.

البته عوامل بسیاری وجود دارد که می تواند این موارد را تشدید کند. مانند استفاده از مواد آرایشی یا مصرف برخی مواد خوراکی از جمله گوجه فرنگی، بادمجان و .... . اگرچه این مواد در برخی مواقعی  خود علت ابتلا به حساسیت است، اما بعضی اوقات می‌تواند دلیل دیگری را که موجب ابتلای فرد به یک نوع از حساسیت شده است، تشدید کند. به هر حال باید بدانید که مهمترین دلیل فصلی بودن یک نوع از حساسیت وجود یک یا چند عاملی است که در آن دوره  زمانی افزایش می یابد.
 
  ادویه کمتربخورید

اگر تجربه نشان داده که شما فردی مستعد برای دچار شدن به این عارضه هستید، بهتر است کمی دانش تان را در این زمینه بیشتر کنید، می پرسید چگونه؟ به این ترتیب که در مکان هایی که حاوی گل و گیاه هستند، کمتر حضور داشته باشید، یا سهم برخی از مواد غذایی مانند ادویه جات به ویژه فلفل را در برنامه غذایی خود کاهش دهید. مصرف نکردن عطر، ادکلن یا حضور نداشتن در محیط هایی که افراد حاضر در آن از این نوع خوشبو کننده ها استفاده می کنند، نیز از دیگر مواردی است که نباید از آنها غافل شوید، زیرا این مواد موجب بروز سوزش در چشم  و پوست شما همچنین تحریک دستگاه  تنفسی و عطسه می شود.
 
  مبتلایان به بیماری‌های چشمی نگران نباشید

اما یک پرسش که شاید ذهن برخی از افراد هنگام خواندن این مطلب را درگیر خود کرده باشد، این است که آیا این امکان وجود دارد که افراد مبتلا به امراض چشمی بیش از دیگران به این عارضه دچار شوند؟  نظر شما چیست؟ جواب این است که به گفته پزشکان متخصص چنین اشخاصی  نباید نگران باشند، زیرا این 2 مورد رابطه ای با هم ندارند، ممکن است فردی مبتلا به آب مروارید یا آب سیاه باشد اما در فصل بهار دچار حساسیت نشود. به عبارتی ابتلا به حساسیت چشمی در فصل بهار بستگی به وضعیت فیزیولوژیکی فرد دارد، اینکه تا چه میزان نسبت به مواردی که در این فصل شیوع بیشتری دارد، حساس خواهد بود.
 
  کودکان و جوان ترها بیشتر مراقب باشند

به گفته پزشکان متخصص اگرچه سن را نمی توان عاملی برای افزایش احتمال ابتلا به این نوع از حساسیت دانست، به این معنا که با افزایش سن ابتلا به حساسیت چشمی نیز افزایش نمی یابد، بلکه فرد باید دارای زمینه های ابتلا به حساسیت باشد تا این احتمال در وی قوت بگیرد، البته  این امر  یعنی ابتلا به این عارضه در سنین نوجوانی و جوانی بیشتر قابل مشاهده است. چنین افرادی بین 8تا 10 سال این شرایط را خواهند داشت و پس از گذشت این دوران به تدریج میزان حساسیت آنها کاهش خواهد یافت، از سوی دیگر تحقیقات نشان می دهند، حساسیت فصلی چشمی در میان کودکان و جوانان به نسبت بزرگسالان شیوع بیشتری دارد. به زبان ساده تر شروع این عارضه بیشتر در دوران طفولیت افراد دیده شده است.
 
  شباهت حساسیت چشمی با برخی از امراض

از همه مواردی که به آنها اشاره کردیم بگذریم، می رسیم به نکته مهمی که توجه به آن خالی از لطف نیست، شباهت میان این نوع از حساسیت و امراض چشمی. به عبارتی بیماری هایی که موجب بروز عفونت در این عضو از بدن می شوند ممکن است در آغاز علایمی شبیه به حساسیت چشمی را دارا باشند، مانند قرمز شدن و سوزش در چشم ها و ریزش اشک.  البته به خاطر داشته باشید که ورود جسم خارجی به چشم هم می تواند نشانه‌هایی شبیه حساسیت فصلی را با خود به دنبال داشته باشد، همچنین برخی از التهابات درون چشمی نیز در این مقوله جای می گیرد. بر این اساس فراموش نکنید که اگر شما از جمله افرادی هستید که فکر می کنید به این نوع از حساسیت مبتلا شده اید، باید برای تشخیص اینکه مشکل چیست، حساسیت یا مبتلا شدن به نوعی از بیماری های چشمی؟به پزشک مراجعه کنید، تا متخصص درباره اینکه شما به حساسیت چشمی مبتلا شده اید یا مشکل شما بیماری این عضو است قضاوت کند.
 
  شناخت ماده حساسیت و مقوله ای به نام پیشگیری

پیشگیری بهتر از درمان است، جمله ای آشنا که در بیشتر مواقع مصداق دارد، حال باید چه کرد؟ علم پزشکی نشان می دهد، برای پیشگیری از بروز این نوع حساسیت فصلی راهکارهایی وجود دارد که بیشتر حالت درمانی دارند، مانند اینکه با انجام آزمایش‌هایی موادی که فرد نسبت به آنها حساس است، به عبارتی زمینه‌های حساسیت‌زا شناخته شوند. به طور مثال پس از انجام چندین آزمایش به مراجعه کننده گفته می شود؛ نسبت به گرده یک گیاه خاص یا گرد و خاک اتاق خود حساسیت دارد، بنابراین باید از این موارد پرهیز کند. این را هم بگویم، ضریب موفقیت این روش ها چندان بالا نیست و ممکن است حتی با انجام آزمایش های متعدد علت آلرژی در فرد شناخته نشود.





تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن