تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانايى، ريشه همه خوبى‏ها و نادانى ريشه همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820134547




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نیروهای امنیتی یمن اعتراض ها به افزایش بهای سوخت را سرکوب کردند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نیروهای امنیتی یمن اعتراض ها به افزایش بهای سوخت را سرکوب کردند تهران- ایرنا- نیروهای ارتش یمن روز چهارشنبه تظاهرات کنندگان معترض به افزایش بهای مواد سوختی در این کشور را پراکنده کردند.


به گزارش خبرگزاری رویترز از صنعا، تصمیم دولت یمن به افزایش بهای مواد سوختی بخشی از تلاش برای کاهش فشار ناشی از پرداخت یارانه انرژی بر بودجه این کشور فقیر عربی به شمار می رود.
به گفته شاهدان و منابع پزشکی، یک زن بر اثر شلیک هوایی نیروهای ارتش به منظور پراکنده کردن تظاهرات نزدیک کاخ ریاست جمهوری این کشور کشته شد.
اما مقامات یمن برای تأیید این حادثه در دسترس قرار نداشتند.
دولت یمن در سال گذشته (2013) حدود سه میلیارد دلار یارانه سوخت پرداخت کرده است که تقریباً یک سوم درآمد این کشور را تشکیل می دهد.
یمن بیش از یک سال است که برای دریافت وامی به مبلغ دست کم 560 میلیون دلار از صندوق جهانی پول تلاش می کند. اما این نهاد پولی و مالی جهان بر صنعا برای کاهش قابل ملاحظه یارانه های پرداختی فشار می آورد.
وزیر دارایی یمن در ماه مه پیش بینی کرد که هیأت مدیره این صندوق در ماه جاری ˈژوییهˈ پرداخت این وام را تصویب کند.
این در حالی است که تلاش مشابه دولت یمن در سال 2005 برای افزایش بهای مواد سوختی، منجر به برپایی تظاهرات خشونت بار، کشته شدن 20 نفر و زخمی شدن بیش از 300 نفر دیگر شد.
دولت یمن در پی وقوع این حوادث، تصمیم خود را در این باره لغو کرد.
اجرای این اصلاحات، افزون بر فشار صندوق جهانی پول، به علت حملات مکرر ماه های اخیر شبه نظامیان به خطوط انتقال نفت که بشدت به درآمدهای صادراتی یمن آسیب رسانده، ضرورت پیدا کرده است.
درآمد صنعا از صادرات نفت خام در بازه ژانویه تا مه تنها 671 میلیون دلار بوده که نسبت به بازه مشابه سال پیش از آن (2013)، تقریباً 40 درصد کاهش یافته است.
بر اساس اسناد رسمی که وزارت نفت یمن در جایگاه های توزیع سوخت توزیع کرده و به دست رویترز رسیده است، بهای رسمی هر لیتر بنزین به مبلغ 200 ریال یمنی (0.93 دلار) و گازوئیل به 195 ریال افزایش یافته است.
بهای هر لیتر بنزین پیش از این در جایگاه ها 125 ریال و در بازار سیاه 300 ریال بود.
بهای رسمی هر لیتر گازوئیل که به صورت گسترده ای برای تولید برق استفاده می شود، نیز 100 ریال و در بازار سیاه 250 ریال بود.
با اینکه نیروهای امنیتی یمن تظاهرات روز چهارشنبه را به طور گسترده ای مهار کردند، اما همچنان در حال آماده باش کامل به سر می برند.
خاورم**1486**1504



08/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن