تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):در انسان پاره گوشتى است كه اگر آن سالم و درست باشد، ديگر اعضاى بدنش هم با آن سا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819485113




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رهبران نظامی و سیاسی اسرائیل در باره جنگ غزه اختلاف نظر شدید دارند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: اذعان روزنامه صهیونیستی: رهبران نظامی و سیاسی اسرائیل در باره جنگ غزه اختلاف نظر شدید دارند تهران- ایرنا- روزنامه صهیونیستی هاآرتص روز چهارشنبه اذعان کرد: رهبران نظامی و سیاسی این رژیم در باره جنگ غزه بشدت با یکدیگر اختلاف پیدا کرده اند.


پایگاه خبری مصری الیوم السابع در گزارشی نوشت: روزنامه هاآرتص از اختلافات شدید بین فرماندهان نظامی ارتش اشغالگر و رهبران سیاسی در تل آویو در باره کوتاهی در عملیات نظامی در نوار غزه خبر داد و اعتراف کرده است که اختلافات به حدی است که آنان همدیگر را متهم به قصور می کنند.
این روزنامه صهیونیستی توضیح داد: اختلافات بر سر ناتوانی ارتش رژیم اسرائیل از رسیدن به اهداف عملیات موسوم به ˈصخره پایدارˈ که از سوی نخست وزیر این رژیم مشخص شده بود، از جمله منهدم کردن تونل ها در نوار غزه است.
عاموس هارییل تحلیلگر نظامی در این روزنامه در گزارشی نوشت: طولانی شدن دوره عملیات نظامی و افزایش خسارت های پیش بینی نشده از نخستین نشانه های برخورد میان مقامات سیاسی و نظامی در تل آویو است.
هارییل گفت که اظهارات دو افسر عالیرتبه در دو روز گذشته باعث شد که بین بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و موشه یعلون وزیر جنگ این رژیم اختلاف ایجاد شود.
یکی از این افسران گفته که نتانیاهو گزارش در باره تونل ها را در ماه ژوئن سال گذشته از ارتش و سازمان اطلاعات نظامی این رژیم دریافت کرده و افسر دیگر گفته که تل آویو باید تصمیم بگیرد یا جنگ در نوار غزه را توسعه دهد و یا از این منطقه عقب نشینی کرده و جنگ را به پایان برساند.
این تحلیلگر روزنامه هاآرتص افزود: در پی اظهارات نظامیان، درگیری های لفظی بین دولت و ارتش بر سر بودجه جنگ افزایش یافته به طوری که ارتش هزینه عملیات نظامی را نزدیک به 5 میلیارد شیکل (واحد پول عبری) برآورد کرده و به نظر می رسد ارتش خواستار دریافت این مبلغ شود و استفاده از نفربرهای زرهی قدیمی در ابتدای عملیات زمینی ارتش رژیم صهیونیستی که مقاومت فلسطین آنها را هدف قرار داد، به منظور دریافت بودجه بیشتر بوده است.
حملات هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی در نوار غزه تاکنون خسارات زیادی به این رژیم وارد کرده به طوری که تل آویو مجبور شد دو بار آتش بس یکجانبه اعلام کند.
بهانه رژیم اشغالگر برای آغاز حملات علیه مردم بی پناه غزه، کشته شدن سه نوجوان اسرائیلی بود؛ مأموران این رژیم در این راستا بیش از 400 فلسطینی را بازداشت کردند و پنج تن را نیز کشتند. قصابان این رژیم پس از آن و در اقدامی تلافی جویانه محمد ابوخضیر نوجوان فلسطینی را ربوده و پس از ضرب و شتم بسیار، وی را به طرز فجیعی به قتل رساندند.
موشه یعلون وزیر دفاع رژیم صهیونیستی در آغاز حملات به نوار غزه در بیانیه ای اعلام کرد: ˈما برای جنگی علیه حماس آماده شده ایم که ظرف یکی دو روز تمام نخواهد شد.ˈ
ارتش رژیم صهیونیستی نیز هشدار داد که تا آخر کار پیش می رود و همه گزینه ها از جمله اشغال زمینی را در دست بررسی دارد.
نوار غزه با 40 کیلومتر طول و 10 کیلومتر عرض در کنار دریای مدیترانه واقع شده و با مصر و اسرائیل هم مرز است. در این منطقه یک میلیون و 700 هزار نفر زندگی می کنند.
رژیم صهیونیستی با وجود درخواست های شورای امنیت سازمان ملل برای پایان دادن به درگیری ها و کشتار مردم بیگناه فلسطین همچنان به حملات خود ادامه می دهد و تاکنون دست کم یکهزار و 229 نفر از مردم بی دفاع غزه را کشته و بیش از هفت هزار نفر را زخمی کرده است.
رسانام**1408**1504



08/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن