تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حقّ نصيحت خواه اين است كه به راه صحيحى كه مى دانى مى پذيرد، راهنمائيش كنى و سخن در حدّ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818808417




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقش بورس کالاي ايران در خروج غيرتورمي کشور از رکود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ مرداد ۱۳۹۳ (۱۳:۰ب.ظ)
نقش بورس کالاي ايران در خروج غيرتورمي کشور از رکود نقش بورس کالاي ايران در خروج غيرتورمي کشور از رکود، در سياست هاي اقتصادي دولت بر خروج غير تورمي از رکود اعلام شد.
به گزارش خبرگزاري موج، در اين بسته اجرايي با اشاره به اينکه بازار سرمايه مي تواند نقش مهم و بي بديلي را در تامين مالي فعاليت هاي بنگاه هاي اقتصادي و بودجه دولت ايفا کند، آورده شده است که سياست قطعي دولت، تقويت اين نهاد به منظور نقش آفريني مؤثرتر در روند توسعه اقتصاد ملّي است.
همچنين افزوده شده است: در شرايط کنوني اقتصاد ايران که بسياري از بنگاه هاي اقتصادي و دولت در تنگناي شديد مالي به سر مي برند و تامين مالي غيرتورمي بنگاه ها و بودجه دولت براي ايجاد تحرّک در اقتصاد و خروج غيرتورمي از رکود يکي از نيازهاي مهم اقتصاد کشور است، نقش و اهميت بازار سرمايه بيش از پيش برجسته و نمايان مي شود.
از اين رو دولت در چارچوب سياست هاي خروج از رکود اقتصادي در سال ۹۳، مجموعه سياست هايي براي تنظيم و توسعه بورسهاي کالايي تهيه کرده است. مجموعه سياست هاي دولت براي توسعه بورس هاي کالايي با رويکرد تحقق اهداف زير طراحي شده اند:
- افزايش نقش تامين مالي مبتني بر کالا
- کمک به تامين مالي بنگاههاي اقتصادي از طريق اوراق بهادار
- تنوع دادن به ابزارها و نهادهاي تامين مالي به منظور پوشش دادن کليۀ نيازهاي سرمايهگذاران و شرکت هاي سرمايه پذير
- تقويت نقش بازار اوليه در تشکيل سرمايه
اين گزارش حاکي است که در بخش سياست هاي بسته اجرايي دولت براي خروج غير تورمي کشور از رکود، به استفاده از ظرفيت بورس کالاي ايران براي فروش املاک و مستغلات بانک ها و مؤسسات دولتي اشاره شده است.
فعال سازي ظرفيت مادۀ 33 قانون افزايش بهره وري بخش کشاورزي در اجراي طرح قيمت تضميني به جاي خريد تضميني کالاهاي کشاورزياز ديگر سياست هاي اجرايي دولت است که از طريق بورس کالاي ايران امکان پذير است.همچنين بر تقويت بورسهاي کالايي و حمايت از مکانيزم عرضه و تقاضا براي کشف قيمت ها در مورد کالاهاي پذيرفته شده تاکيد شده است.
علاوه بر اين، آورده شده که نقش دستگاه هاي دولتي متولي در تنظيم بازار کالاها از تعيين کنندۀ سقف قيمت ها به پايش کننده بازار و اخذ تصميمات و سياست هاي مناسب جهت حفظ بازار در شرايط رقابتي تغيير کند؛ با اين سياست کشف قيمت شفاف، منطقي و منصفانه از طريق بورس کالاي ايران صورت خواهد گرفت.
بورس کالا طي ماههاي گذشته تلاش زيادي جهت تامين مالي توليدکنندگان و رونق بازار معاملات کالايي از طريق انتشار اوراق بهادار مبتني بر کالا انجام داده است که دولت نيز در بسته اجراي اش بيش از پيش بر اين ظرفيت تاکيد داشته و خواستار تقويت تعميق بازار کالاهاي پذيرفته شده در بورس کالايي از طريق معاملات سلف موازي و گواهي سپرده کالايي شده است.تقويت و تعميق بازارگرداني اوراق بهادار نيز از ديگر سياست هايي است که اجرايي شدنش از طريق بورس کالاي ايران امکان پذير است.
لازم به ذکر است، در اين بسته اجرايي بر نقش بورس کالاي ايران در حذف تشريفات مربوط به مزايده و مناقصه توسط دستگاههاي اجرايي تاکيد شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن