تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820768364




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تراکتور 93، سریع، جنگنده و باطراوت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تراکتور 93، سریع، جنگنده و باطراوت تبریز - ایرنا- تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز امسال با چهره ای جدید و دگرگون شده نسبت به سال های قبل وارد لیگ چهاردهم می شود و ویژگی اصلی تیم رسول خطیبی سرعت، جنگندگی، نشاط و طراوات ناشی از جوان گرایی در این تیم پرهوادار است.


به گزارش ایرنا، پس ازاتمام لیگ سیزدهم و لیگ قهرمانان آسیا گزینه های مختلفی برای هدایت تراکتورسازی مطرح و به دنبال آن به دلیل عدم توافق باشگاه با تونی پرتغالی، این باشگاه با چالش های جدی و حاشیه های فراوانی مواجه شد که تا مرز بحرانی شدن وضعیت باشگاه پیش رفت، اما انتصاب رسول خطیبی و در ادامه بستن تیمی جوان و آینده دار هواداران را بسیار امیدوار کرده است.
با وجود اینکه پس از روی کار آمدن خطیبی برخی از هواداران به ظاهر دو آتشه اما غافل، مخالفت هایی با سرمربی گری این جوان بومی انجام دادند، اما رفته رفته با درایت مدیریت باشگاه و کادرفنی و انتخاب آگاهانه بازیکنان جدید و برپایی اردوهای مفید و موثر در ترکیه و تهران، داشته های فنی خطیبی بیشتر نمایان شد.
کسب قهرمانی جام شهدا هرچند نمی تواند کارنامه ای قابل اتکا برای خطیبی و تراکتور جوان شده باشد، اما نوع فوتبال و برنامه های تاکتیکی این تیم نشان داد که نه تنها این تیم به لحاظ فنی نسبت به فصل های گذشته کم ندارد، بلکه به خاطر جوان گرایی انجام شده و ورود نیروهای جوان، باانگیزه و پرنشاط فراتر از سال های قبل در میادین ظاهر خواهد شد.
البته نباید از نظر دور داشت که فوتبال جاندار، جنگنده و زیبای تراکتورسازی مقابل استقلال که با تمام قوا به مصاف تیم تبریزی آمده بود، نشان دهنده برنامه های مفید و موثر کادر فنی برای تراکتور 93 است، به طوریکه در این بازی جوانان با انگیزه تراکتور درمقابل نفرات پرتجربه و میلیاردی تیم تهرانی سرتر هم بودند.
فصل چهاردهم لیگ برتر باشگاه های کشور می تواند محلی برای رونمایی از جوانان با انگیزه و بااستعداد تراکتور سازی باشد که تحقق این امر علاوه بر درایت، کاردانی و تلاش کادر مدیریتی، فنی و سرمربی، به حمایت های بی دریغ و بدون حاشیه هواداران از تیم جدید تراکتورسازی بستگی دارد.
هواداران خونگرم، متعصب و واقع بین تراکتورسازی امسال نیز همچون سال های گذشته باید از تیم اول شهر تبریز حمایت کنند و البته این حمایت ها به دلیل وجود بازیکنان متعدد جوان و با انگیزه باید بیشتر نیز باشد چرا که یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در افزایش توان روحی و روانی و حتی فنی در فوتبال به حمایت ها و حضور تماشاگران بیشمار در ورزشگاه ها بستگی دارد.
در این میان مسوولان و مدیران باشگاه تراکتورسازی، ورزش و جوانان و هیات فوتبال آذربایجان شرقی باید در قبال هواداران تبریزی احساس مسوولیت بیشتری داشته باشند و با فراهم ساختن زمینه های حضور سهل و راحت آنها در ورزشگاه یادگار امام(ره)، بر حجم و وسعت حمایت هواداران از تراکتورسازی اضافه کنند.
تراکتورسازی در لیگ چهاردهم با چهره ای جدید، دگرگون شده و جوان پا به میدان رقابت ها می گذارد که طی چند فصل اخیر در این تیم بی سابقه بوده است.
در این میان نباید از نظر دور داشت که به رغم جوانی تراکتور، وجود نفراتی همچون احمد آل نعمه در خط دفاعی، مهدی کیانی در خط میانی و لوسیانو ادینهو در خط حمله می تواند تلفیقی از جوانی و تجربه را در این تیم به وجود آورد.
به گزارش ایرنا، هرچند توجه به جوان گرایی از اهمیت بسیار بالایی در ورزش برخوردار است و می تواند تراکتور سازی را طی سال های آینده به خودکفایی برساند، اما باید توجه داشت که این موضوع می تواند در پاره ای از موارد نیز موجب بروز مشکلاتی در تیم شود.
یکی از این مشکلات به بی تجریگی بازیکنان جوان مربوط می شود که می تواند در ادامه رقابت ماراتن گونه لیگ برتر و در صورت بی توجهی کادرفنی و مدیریتی به آن موجب ثبت نتایج ضعیف شود که نمونه آن در سال های گذشته بر سر تیم هایی مثل فجرسپاسی و برق شیراز و صبای قم آمد.
این تیم ها با وجود کسب نتایج بسیار درخشان در اوایل لیگ به دلیل بهره گیری از نیروی جوانی درادامه بی تجربگی گریبان آنها را گرفت و به تدریج در جدول رده بندی تنزل و تا سقوط به دسته پایین تر نزول پیدا کردند.
هرچند نباید از نظر دور داشت که وجود هواداران بیشمار در کنار تراکتورسازی جوان شده می تواند بسیاری از مشکلات این باشگاه در شرایط حیاتی را رفع کند، چیزی که تیم های یاد شده فاقد آن بودند.
مدیریت هزینه، بی توجهی به حاشیه های پیرامونی، استخدام بازیکنان کارآمد داخلی و خارجی و پرهیز از توجه به اسم ها از جمله نقاط مثبت و مزیت های امسال باشگاه تراکتورسازی است که در صورت پشتیبانی های اصولی و منطقی هواداران و مسوولان می تواند زمینه ساز موفقیت های روز افزون در سال های آینده باشد.
نفرات جدا شده تراکتورسازی تبریز در فصل چهاردهم محمد نصرتی، مرتضی اسدی، مهدی کریمیان، علی کریمی، سعید دقیقی، جواد کاظمیان، میثم بائو، فرشید طالبی، مسعود ابراهیم زاده و نوید خوش هوا بودند که به جز دو نفر آخر بقیه نفرات در زمره بازیکنان پا به سن گذاشته بودند که به عقیده بسیاری از کارشناسان به لحاظ فنی چندان کارنامه قابل دفاعی نداشتند.
اما در مقابل سامان نریمان جهان، خالد شفیعی، شاهین ثاقبی، فرید کریمی، احمد آل نعمه، احمد کامدار، لوسیانو ادینهو، علاء عبدالزهرا و دیتمار بیکای که ویژگی اصلی آنها جوانی و باانگیزه بودن است، به استخدام تراکتورسازی درآمدند.
یکی از دستاوردهای مهم حضور رسول خطیبی در راس کادرفنی تراکتورسازی کاهش میانگین سنی بازیکنان این تیم از 31 سال فصل گذشته به حدود 25 سال است که در نوع خود می تواند اقدامی مهم تلقی شود.
هواداران بیشمار تراکتورسازی از هم اکنون برای بازی پنجشنبه 9 مرداد این تیم مقابل فولاد خوزستان لحظه شماری می کنند تا از تراکتور 93 که با تراکتور سال های قبل به کلی متفاوت است، رونمایی کنند.
گزارش از: سیدیحیی مرتضایی
7236/587



06/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن