تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):در راه خدا از ملامت و نكوهش ملامتگران نترس.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802494203




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت توجه به مسائل معنوی در کنار کسب علم/ از افراط و تفریط در دانشگاه ها خودداری شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > آذربایجان شرقی گزارش خبری/
ضرورت توجه به مسائل معنوی در کنار کسب علم/ از افراط و تفریط در دانشگاه ها خودداری شود
تبریز- خبرگزاری مهر: توجه به معنویت در کنار کسب علم در دانشگاه ها و همچنین جلوگیری از هرگونه افراط و تفریط در این فضا از جمله مواردی است که باید مورد توجه پیش از بیش مسئولان قرار گیرد، موضوعی که در دیدار مدیران و مسوولان دانشگاه های آذربایجان شرقی با نماینده ولی فقیه در استان مورد توجه قرار گرفته است.



به گزارش خبرنگار مهرآیت الله محسن مجتهد شبستری صبح یکشنبه در دیدار با مدیران و مسوولان دانشگاه های استان اظهار داشت: باید با انجام کارهای فرهنگی مناسب در دانشگاه ها مانع از گرایش دانشجویان به سمت غرب زدگی شویم که این امر به نوبه خود آفتی بزرگ برای کل دانشگاه ها و جامعه محسوب می شود. نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به وظیفه خطیر اساتید دانشگاهی در دانشگاه ها گفت: این یکی از وظیفه اصلی استادان است که در کنار تدریس به آگاه سازی دانش آموزان نسبت به مسائل دینی و هر گونه انحراف و افراط و تفریط بپردازند. وی ادامه داد: دانشگاه ها بهترین مکان برای رشد و توسعه جوامع محسوب می شوند زیرا کار تعلیم آیندگان کشور بر عهده این نهاد است پس باید فعالیت های این دانشگاه ها مورد ارزیابی مناسب قرار گیرند. آیت الله شبستری افزود: در این بین باید مسائل فرهنگی در دانشگاه ها مورد آسیب شناسی قرار گیرند و راهکارهای مناسبی برای توجه جوانان به این مساله ارائه شود. وی در خصوص توجه به رشته های انسانی در کنار رشته های فنی گفت: طبق فرموده مقام معظم رهبری باید علوم انسانی در دانشگاه ها بیشتر مورد توجه قرار گیرد زیرا رشته های فنی، مهندسی و پزشکی برای توسعه دانشگاه ها و کشور کافی نیست و باید در کنار توسعه این رشته ها به فکر توسعه رشته های انسانی نیز باشیم چرا که هم اکنون در این بخش از جامعه دچار ضعف هایی هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به جلوگیری از هرگونه افراط و تفریط در دانشگاه ها تصریح کرد: تحجر و تجدد مصداقی از این افراط و تفریط ها است که باید جلوی این امر در دانشگاه ها گرفته شود و شیوه متعادلی در زمینه آموزش در نظر گرفته شود. وی ادامه داد: هر کدام از این دو می توانند به تنهایی آسیب زا باشند و ضربه محکمی به اسلام و جامعه مسلمانان وارد کنند. آیت الله شبستری با اشاره به آموزش معارف اصیل اسلامی به دانشجویان گفت: خوشبختانه در طول ماه رمضان شاهد برگزاری مراسم شب های قدر در دانشگاه های استان و همچنین شرکت دانشجویان در این مراسم بودیم که امیدواریم این آموزش ها و رواج معنوی گری ها در طول سال نیز ادامه داشته باشد. وی افزود: علم و ایمان دو عنصر جداناپذیر هستند که همواره به توجه توام این دو در کنار هم اشاره شده است. باید برای جذب و حفظ نخبگان تلاش کنیم رییس دانشگاه تبریز نیز در این جلسه با اشاره به ضرورت حمایت از نخبگان گفت: مساله جذب و حفظ نخبگان یکی از مسائلی است که باید مورد توجه اکید مسئولان قرار گیرد زیرا تا زمانی که نتوانیم این افراد را مورد حمایت قرار دهیم شاهد پراکنده شدن این نخبه ها از کشور خواهیم شد. محمد رضا پورمحمدی ادامه داد: هرچند مشکلات فرهنگی و اجتماعی عدیده ای در دانشگاه ها به چشم می خورد اما در این میان توجه و حمایت از نخبه ها در جای خود باید مورد تاکید قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون به پیشرفت علمی همزمان با توسعه مسائل دینی و اسلامی توجه می شود، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد تحولات اساسی در دانشگاه بودیم که یکی از این تحولات توجه ویژه به پیشرفت علمی در کنار توسعه باورهای دینی بوده است. پورمحمدی افزود: علم بدون ایمان ارزشی ندارد و باید به تقویت مسائل دینی در دانشگاه ها همت بیشتری بگماریم. وی با بیان اینکه باید توجه ویژه ای به علوم انسانی شود، گفت: متاسفانه هم اکنون توجه به رشته های انسانی در میان دانشجویان بسیار کم رنگ شده که طبق فرموده مقام معظم رهبری باید انقلابی در دانشگاه ها برای توجه به این رشته ها صورت گیرد. بسترهای فرهنگی و اجتماعی برای پرورش دانشجویان فراهم شود مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه تبریز نیز در این دیدار گفت: اسلام دینی جامع است که تمامی نیازهای بشر را پیش بینی کرده است و توجه به مسائل دینی در عصر کنونی نیز باید مورد توجه قرار گیرد زیرا بدون توجه به آن نمی توان شاهد پیشرفت خاصی در جامعه باشیم. حجت الاسلام نقدی ادامه داد: باید در دانشگاه ها بسترهای مناسبی برای فعالیت دانشجویان در زمینه های مختلف فراهم کنیم زیرا فراهم کردن این بسترها در کنار توسعه علمی در دانشگاه ها ضروری است. وی با اشاره به فعالیت گروه معارف در دانشگاه تبریز گفت: با روی کار آمدن این گروه در دانشگاه شاهد ایجاد فضای معنوی مناسب در دانشگاه هستیم و خوشبختانه توانسته ایم دانشجویان زیادی را به این رشته ها جذب کنیم.  


۱۳۹۳/۵/۵ - ۱۱:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن